Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2024
Mijn MSI GP75 Leopard 9SE-819NL is enkele dagen geleden kapot gegaan, de bezel, scharnieren en het scherm zijn niet zelf te repareren. Nu heb ik een quota gekregen: minimaal 400 euro, ze hebben gekeken naar prijzen van onderdelen en geschat hoelang zij hiermee bezig zijn.
De laptop werkt verder nog perfect. Hij is nu 3 jaar en 3 maanden oud.
Zou je 'm total-loss verklaren, voor een nieuwe gaan en de onderdelen verkopen of alsnog laten repareren?
Ik vind het een hele lastige beslissing. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoezo niet zelf repareerbaar? Na een paar seconden rondsnuffelen op Ali kwam ik de bezel met scharnieren voor 3 tientjes tegen. Ook op eBay vind je vervangende onderdelen.

Of die 400 euro het verder waard is zul je zelf moeten bedenken. Het gaat om een laptop van 4 jaar oud die 1800 euro heeft gekost. Je krijgt niks van de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
br00ky schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:24:
Hoezo niet zelf repareerbaar? Na een paar seconden rondsnuffelen op Ali kwam ik de bezel met scharnieren voor 3 tientjes tegen. Ook op eBay vind je vervangende onderdelen.

Of die 400 euro het verder waard is zul je zelf moeten bedenken. Het gaat om een laptop van 4 jaar oud die 1800 euro heeft gekost. Je krijgt niks van de verzekering?
Het scharnier leek kapot te zijn, eenmaal uitelkaar scheurde de bezel. Het scharnier bleek gewoon zijn afgebroken dus deze gerepareerd en de bezel die gescheurd was even gelijmd en terug geplaatst: en toen ging het scherm kapot. En dit allemaal heel voorzichtig, dus inderdaad ik blijf eraf.
De laptop was 1550 euro. Ik vraag dan ook om advies omdat ik dus niet kan bedenken of het 't waard is.
Dus of x neef of achternicht dit nu wel kan repareren met onderdelen van Aliexpress, daar gaat het niet om.

En nee, we hebben zelfs een extra verzekering voor mobiel/laptop/tablet en ze hebben geweigerd. We zijn net verhuisd en een nieuwe verzekering. Op basis hiervan hebben ze geweigerd...

[ Voor 8% gewijzigd door Leton op 09-06-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Leton schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:45:
[...]
Dus of x neef of achternicht dit nu wel kan repareren met onderdelen van Aliexpress, daar gaat het niet om.
Nou ja, de rest van het verhaal heb je nu pas gedeeld. Voor hetzelfde geld had je dit gehoord van de reparatietoko die uiteraard ook gewoon wil verdienen :).

Wat betreft of vervangen eruit kan, tja, hoe vaak koop jij voor een x bedrag een laptop? Dan kan je zelf berekenen of je huidige laptop sowieso al financieel total loss is en dus die 400 niet waard is. Dat kunnen we niet voor jou bepalen.
Leton schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:45:
[...]

En nee, we hebben zelfs een extra verzekering voor mobiel/laptop/tablet en ze hebben geweigerd. We zijn net verhuisd en een nieuwe verzekering. Op basis hiervan hebben ze geweigerd...
Dat snap ik wel op basis van de info die je nu geleverd hebt. Zelf proberen, waardoor het (helaas) nog verder kapot gaat, gaat een verzekering niet snel in mee.

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 09-06-2023 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 18:18
Nouja voor 400€ heb je geen soortgelijke laptop, dat is een feit.

Je hebt geen garantie meer op de laptop (denk ik?)

Voldeed de laptop voordat die kapot was aan jouw eisen?

Het is toch aan jou of je het waard vind of niet? Niet aan een ander…

Ik zou zelf een nieuwe high end kopen omdat ik het zou kunnen missen, kan jij het missen?

Sorry maar je vraag is persoonlijk, op mijn openingszin na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:36
Je kunt hem nog prima als desktop gebruiken.
Scherm aansluiten en nog jaren plezier.

400 euro voor reparatie klopt wel, Scherm kost waarschijnlijk iets minder dan 200 euro.

Verder prima hardware in de laptop, eventueel gelijk koelpasta verversen en nog jaren plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
br00ky schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:47:
[...]

Nou ja, de rest van het verhaal heb je nu pas gedeeld. Voor hetzelfde geld had je dit gehoord van de reparatietoko die uiteraard ook gewoon wil verdienen :).

Wat betreft of vervangen eruit kan, tja, hoe vaak koop jij voor een x bedrag een laptop? Dan kan je zelf berekenen of je huidige laptop sowieso al financieel total loss is en dus die 400 niet waard is. Dat kunnen we niet voor jou bepalen.

[...]

Dat snap ik wel op basis van de info die je nu geleverd hebt. Zelf proberen, waardoor het (helaas) nog verder kapot gaat, gaat een verzekering niet snel in mee.
Ja ik snap ook dat een zaak wil verdienen aan reparaties, maar als de prijs minimaal 400 euro is wat zal uiteindelijk de prijs zijn, lastig. De verzekering weet uiteraard niet dat we zelf hebben geprobeerd de laptop te repareren, maar de hebben wel meteen de claim weggekaatst omdat we dus net 2 maanden een contract hebben. Jammer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
LopendeVogel schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:51:
Nouja voor 400€ heb je geen soortgelijke laptop, dat is een feit.

Je hebt geen garantie meer op de laptop (denk ik?)

Voldeed de laptop voordat die kapot was aan jouw eisen?

Het is toch aan jou of je het waard vind of niet? Niet aan een ander…

Ik zou zelf een nieuwe high end kopen omdat ik het zou kunnen missen, kan jij het missen?

Sorry maar je vraag is persoonlijk, op mijn openingszin na.
Nee net geen garantie meer via MSI, wel nog extra garantie van de winkel. Echter doen ze met deze schade natuurlijk niks.
En ja mijn vraag is persoonlijk, maar ik wilde ook echt meer weten wat zou een ander doen. Niet zoveer dat iemand anders dit voor mij zou beslissen. Mijn laptop is voor mij mijn grootste waarde en ik doe er dan ook veel mee. Deze laptop was high-end en is dat natuurlijk nu niet meer mbt nieuwe hardware die nu uitgekomen is.
Je hebt me toch geholpen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
yoga schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:56:
Je kunt hem nog prima als desktop gebruiken.
Scherm aansluiten en nog jaren plezier.

400 euro voor reparatie klopt wel, Scherm kost waarschijnlijk iets minder dan 200 euro.

Verder prima hardware in de laptop, eventueel gelijk koelpasta verversen en nog jaren plezier
Zou kunnen, maar ik heb een laptop nodig en geen desktop. :) Hij wordt constant verplaatst.
Optie is om de hardware te verkopen óf in de laptop van mijn vriend te steken indien mogelijk. Of reparatie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Leton schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:59:
[...]
Echter doen ze met deze schade natuurlijk niks.
Achteraf is makkelijk praten natuurlijk, maar als de originele schade, voor je zelf aan de slag ging, puur door slijtage is ontstaan, is dat wel snel voor een high-end laptop van die prijs. Daar had je op basis van non-conformiteit wellicht iets kunnen halen. Afijn, dat is niet meer aan de orde.

Verder is duidelijk wat je voor jezelf zult moeten verantwoorden. Blijkbaar wil je graag een laptop met degelijke specs of ben je tevreden met hoe de huidige specs nu presteren, want voor minder dan je toen hebt uitgegeven, heb je nu een gelijkwaardige bak natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 18:18
De garantie ging mij niet zozeer om de schade, maar om de garantie van je volledige laptop ná de reparatie.

Ik zou t niet doen als ik na de reparatie alsnog de volledige garantie kwijt ben.
Stel je moederbord brand een week later door dan zit je met je defecte laptop en 400+ euro lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Ik ben erover uit, thanks mensen! <3
Het word een nieuwe, nu gaan we weer dubben over wélke het uiteindelijk word maar dat komt wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54
Als je nog een hobbiest zoekt voor de laptop ;)
Ik wil als tweaker er wel eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
genesisfm schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:46:
Als je nog een hobbiest zoekt voor de laptop ;)
Ik wil als tweaker er wel eens mee spelen.
Haha ik zal het onthouden!
Pagina: 1