Reservekopie van Iphone in gezinscombinatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkstmeister
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-01-2024
Mijn zoontje krijgt zijn eerste mobiel. Mijn oude Iphone 8. Ik heb een 13 pro.

Nu heb ik voor hem een Apple ID gemaakt en hem toegevoegd aan het gezin en alle gewenste beperkingen ingesteld v.w.b. content.

Maar op zijn telefoon kan ik niet kiezen om er een backup van te maken in de cloud. Zijn toestel is wel ingelogd met zijn eigen ID.

Doe ik iets verkeerd? Of gaat de reserve kopie mee in mijn reserve kopie omdat ik "gezinshoofd" ben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkstmeister
Bij Instellingen, daar waar je naam staat is wel wat te lezen, waaronder de Apple ID van mijn zoontje, maar dat is dan lichtgrijs en kun je niet aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Je zult op zijn telefoon moeten instellen dat hij een reservekopie maakt. Die zal het toestel dan op zijn eigenlijk iCloud storage (maximaal 5 gb) zetten, of, als je een iCloud abonnement hebt, op de gezamelijke gezinsstorage.

Het gebruik van deze storage kun jij dan inzien later ("In gebruik door familieleden").

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkstmeister
Ja, maar dat ik het probleem nu net. Je kunt die optie niet kiezen op zijn telefoon. Hij zit in het gezin en is ook deelnemer van mijn ruimere Icloud abo. Dat werkt dan allemaal weer wel. Alleen die reserve kopie optie zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47

Releases

Ja maar!

Normaliter krijg je een melding waar de iPhone dan vraagt, zal ik de backup voortaan doen in het gezins bundel?
Misschien telefoon even herstarten volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkstmeister
Kan het misschien met leeftijdsbeperkingen te maken hebben? Hij is 9 en dat staat ook zo ingesteld op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkstmeister
Gevonden!!

Als je als gezinshoofd de optie “beperkingen” aanzet bij een gezinslid dan kan dat gezinslid niet die opties instellen. Als je die optie even uit zet dan kun je het instellen. Daarna weer aan en dat is het weer geblokkeerd.
Pagina: 1