Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruys
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Goedemiddag,

Op dit moment zijn wij bezig met het aanschaffen van zonnepanelen. Inmiddels een gehele offerte ronde verder ( 7 partijen) waarbij initieel werd aangeboden met A-merken zonnepanelen.

Nu komt de verkozen partij terug, waarbij in het oorspronkelijke voorstel Longi LR5-54Hib werd aangeboden i.c.m. micro-omvormers. Nu kunnen zij eventueel eerder leveren maar bieden zij glas-glas panelen aan van DAS Solar -DAS DH108NA (Black Pro).

In de basis heb ik vertrouwen in de installateur, alleen vind ik het vreemd dat er niets op internet is te vinden over DAS Solar en de ervaringen met dit bedrijf of het betreffende paneel. Hierom heb ik een zorg om akkoord te geven op dit voorstel, maar wellicht hebben sommige van jullie wel kennis en is mijn zorg makkelijk weg te nemen.

Speccs en garanties zien er prima uit, maar zodra de NL distributeur omvalt of DAS Solar zelf dan is dit niets waard..

Alvast bedankt voor jullie wijsheid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 13:27

Cr3ator

1 bar is geen bar

Zou het in ieder geval voor een leuke korting overwegen. Maar eerder op t dak is ook wat waart. Even googlen geeft deze iig: https://www.vdh-solar.nl/c-das-solar

Longi is volop aanwezig bij de groothandels, dus levertijd is een non-argument. Deze DAS-panelen zullen ws gewoon meer marge opleveren.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruys
Thanks voor je reply!

Zij krijgen idd deze panelen via deze distributeur (vdh) en de installateur neemt het prijsverschil tussen Longi en de glas-glas panelen van DAS Solar voor haar rekening. Dus geen extra kosten voor ons als afnemer.

Dat is allemaal netjes, maar ik vind het vreemd dat er vrij weinig te vinden is aan ervaringen met dit bedrijf en de betreffende panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Genoeg te vinden met de eerste beste google?

https://quesolaronline.co...type-full-black-glas-glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Rev! schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:45:
Genoeg te vinden met de eerste beste google?
Nog geen beoordelingen
Is niet wat TS vraagt:
alleen vind ik het vreemd dat er niets op internet is te vinden over DAS Solar en de ervaringen met dit bedrijf of het betreffende paneel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruys
Update:

Net de installateur gesproken en de Longi panelen zijn gewoon beschikbaar. Gezien er een andere klant panelen met meer vermogen wenst, kwam de installateur met deze panelen en wilde zij mij deze als service ook aanbieden. Zoals eerder benoemd nemen zij het kostenverschil tussen de panelen voor hun rekening, maar gaf hij ook eerlijk aan dat zij dan ook groter kunnen inkopen en dus zelf ook meer voordeel hadden. :)

Heb het besluit tot over het weekend getild om in de tussentijd hopelijk wat meer inzicht te krijgen over DAS solar (DS) en de aangeboden panelen. Anders gaan we gewoon voor de Longi LR5-54Hib

Gevoelsmatig is de keuze voor Longi wel veiliger door het gebrek aan info over DS, ondanks een garantie van “slechts”12 jaar t.o.v. 25 jaar bij DS. Het verschil van 100 kwh op jaarbasis is wat mij betreft verwaarloosbaar. Natuurlijk zijn de voordelen van glas-glas panelen wel interessant waardoor we de keuze weloverwogen willen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Pruys op 09-06-2023 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakenwinkel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-05-2024
Das Solar is N-type en ook nog eens glas glas. N-type levert 3 tot 4 % meer vermogen dan een p-Type. Over 25 jaar minder degradatie, uiteindelijk zal das solar paneel meer produceren dan de Longhi.

(n-type lever meer vermogen op bewolkte dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvbloois
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-12-2023
Ha Pruys, ik heb inmiddels ook een aanbieding liggen voor DAS Solar panels. Heeft u deze inmiddels aangeschaft? Wilt svp uw ervaringen delen?
Pagina: 1