Recent heb ik een tweede zonnepanelen installatie geplaatst met hybriede omvormer met het oog op toekomistge plaatsing van een thuisbatterij.
Omvormger is een Growatt SPH 5000tl3-bh-up (3fase)
Financieel zijn thuisbatterijen niet mega interessant, ik zie het meer als hobby (icm een dynamisch energiecontract).
Al snel heb ik ook de batterij gekocht met een capaciteit van 200Ah om mee te beginnen. Technische specs hieronder.
Ik heb jullie hulp nodig bij het veilig aansluiten van de batterij op de omvormer.
Situatie:
1. Omvormer aansluiting is middels MC4 connectoren (6mm2) met een oog aan het uiteinde
2. Batterij aansluiting is standaard accukabel (8mm2) met een oog aan het uiteinde
Vraag:
Hoe kan ik de verbinding veilig maken, zekering benodigd?
Iets als dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y31nVq0pvm9E8Sjk4Wj1rDvO.jpg?f=user_large)
Omvormer specs:
- max battery voltage: 550V
- max battery input current: 25A
- max battery input power: 10000W
Batterij specs:
Omvormger is een Growatt SPH 5000tl3-bh-up (3fase)
Financieel zijn thuisbatterijen niet mega interessant, ik zie het meer als hobby (icm een dynamisch energiecontract).
Al snel heb ik ook de batterij gekocht met een capaciteit van 200Ah om mee te beginnen. Technische specs hieronder.
Ik heb jullie hulp nodig bij het veilig aansluiten van de batterij op de omvormer.
Situatie:
1. Omvormer aansluiting is middels MC4 connectoren (6mm2) met een oog aan het uiteinde
2. Batterij aansluiting is standaard accukabel (8mm2) met een oog aan het uiteinde
Vraag:
Hoe kan ik de verbinding veilig maken, zekering benodigd?
Iets als dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y31nVq0pvm9E8Sjk4Wj1rDvO.jpg?f=user_large)
Omvormer specs:
- max battery voltage: 550V
- max battery input current: 25A
- max battery input power: 10000W
Batterij specs:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TCNPjeHsTpD4L0771rfA1V0M.jpg?f=user_large)