Toon posts:

Altavista instellen in ie5 als zoekpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een tijdje terug heb ik bij iemand gezien dat als degene op zoeken klikt in ie5 hij automatisch Altavista te zien krijgt en niet zoals ik msn search of zo... En dan ook nog niet de gewone altavista, maar een speciale 'smalle' die ervoor gemaakt is om weer te worden gegeven in het zoekvenster.

Klik in zoeken op "Aanpassen", dan kan ik alleen kiezen uit voila, ilse, vindex en nog een paar nederlandstalige searchengines.

Ik heb geprobeerd om dit in het register te veranderen maar dit baat niet helaas.

Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor zorg dat de 'smalle' versie van Altavista verschijnt als ik op zoeken klik?

Hartelijk bedankt alvast

mvg,
Rob

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
Dat gaat toch met Quick Search (onderdeel van de werkset van IE).

Altavista gaat dan: av (spatie) zoekterm.

Kan je gewoon ophalen via windows update.

S.

Verwijderd

Bij IE4 kon je nog '? zoek dit op' intypen en dan ging ie naar altavista. Met IE5 lukt me dat niet meer (Ook niet met TweakUI).

Heeft iemand een idee???

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Een klein beetje off topic maar wel een goede tip denk ik. Dit is een goeie zoeker: http://www.alltheweb.com

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Allemaal heel mooi en aardig ... Maar helaas (ook voor mij) geen antwoord op de vraag ... Hoe krijg ik andere search-engines in IE onder de search-button (in dat lijstje van standaard search-engines) ... Ook daar ben ik heel benieuwd naar!!! En hoop dat daar een oplossing voor ... Ik hou namelijk niet van die voorgekauwde en dan dus maar verplicht te gebruiken engines

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
Mijn bijdrage nog een bekijken?

S.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Heb ik gezien ... en dan opend ie eenmalig zo'n klein venstertje en AltaVista ... maar als je die nou als permanente keuze in dat rijtje search-engines wil hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen on even verdergezocht.

De url die je kunt gebruiken is:
http://www.altavista.com/cgi-bin/query?pg=n200&user=msn

Eventueel kan daar nog &q= achter voor de keywords. Dit zou wel handig zijn als je direct de keywords intypt in de adresbalk zoals 'Spacecom' ook al zei.

Nu nog opzoeken waar in de registry je die dingen neer moet zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Een andere (ingewikkelde) mogelijkheid van support.microsoft:
To work around this issue if you want to use the larger number of search sites available for the English (United States) regional setting, change your regional setting:

1) Click Start, point to Settings, click Control Panel, and then double-click Regional Settings.

2)Click English (United States) on the Regional Settings tab.

3)Click Apply, and then click Yes to restart your computer.
En dan na de tijd de landinstellingen weer terugzetten naar Nederlands. Werkt perfect, is alleen wel omslachtig.
Pagina: 1