Nokia XS-2426G-B Port forwards werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 17:07
Ik probeer al de hele ochtend port forwarding in te stellen op mijn Nokia XS-2426G-B modem, maar ze worden simpelweg niet geforward. Ik heb de settings gecontroleerd, en zie dat ze overeenkomen met de handleiding.
Om een voorbeeld te noemen, poort 80 (Synology), heb ik een website op draaien, werkt met interne ip op poort 80. Maar WANIP:80 doet niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKGXj9ksQIGEyBW6-eC3FQ11-OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0U8LFk1ITuSpADgN9dJxLez.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb CGNAT uit laten zetten bij Delta en heb nu een niet CGNAT adres.
Firewall security level staat OFF
FWIW, Op mijn Ziggo modem dat ik vanochtend heb ontkoppeld werkte de forwards wel.

---

UPDATE: Poort 80 werkt wel vanuit VPN. Dus ergens is er iets (loopback?) waardoor ik met DNS' die naar mijn ip verwijzen niet kan benaderen vanuit mijn lokale netwerk. Is dat iets dat ik ergens kan instellen dat dat wel werkt?

[ Voor 18% gewijzigd door cobalt60 op 09-06-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-08 15:18
Als je test vanaf je eigen netwerk dan is NAT hairpin vaak het euvel.

Pas ook op met port 80 dat je die niet per ongeluk uit laat komen bij de webinterface van je modem. Als je direct naar je NAS port forward dan is het gebruik van SSL toch wel sterk aan te raden.
Verder natuurlijk 2fa en een sterk wachtwoord.
Een nas is een gewild target dus overweeg of je het niet beter achter een VPN wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Enig idee hoe ik het zo kan instellen dat ik gewoon via DNS mijn website kan raadplegen, mail kan downloaden, die op mijn NAS draait? Via mijn vorige provider werkte het wel gewoon. Nu dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

cobalt60 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:52:
Enig idee hoe ik het zo kan instellen dat ik gewoon via DNS mijn website kan raadplegen, mail kan downloaden, die op mijn NAS draait? Via mijn vorige provider werkte het wel gewoon. Nu dus niet meer.
Als de gelevede router geen hairpin NAT kan moet je een lokale DNS server optuigen. Kun je op je NAS zetten en dan je dhcp server instellen zodat de NAS als DNS server wordt gebruikt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Ik heb na heel wat zoeken inmiddels deze post gevonden: https://www.synology-foru...cale-dns-server-opzetten/

Dat ga ik morgen eens rustig bekijken.