ASUS X515JA Laptop gele tint scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE USER
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Mijn vraag
Dag iedereen. Heb onlangs een nieuwe laptop gekocht ASUS X515JA. Wat me onmiddellijk opviel/opvalt is de weergave van het scherm die een gelig beeld geeft

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
is als ik de Intel UHD grahpics driver uitschakel is het beeld perfect en is de gele waas weg.

Mijn vraag is, zijn er nog mensen die dit probleem hebben en zo ja, hoe hebben jullie dit (eventueel) opgelost?

PS. Heb al vanalles al geprobeerd ivm Splendid, Windows kleurenprofiel aanpassen, nachtlamp...
Maar niks helpt. Volgens mij ligt het aan de driver van Intel, vermits ik deze al eens heb uitgeschakeld en toen was het beeld perfect. Misschien kan het aan nog iets anders liggen, en indien dit dit zo is wat zou het nog eventueel kunnen zijn? Vind het echt wel jammer want door het feit dat ik eens als test de Intel UHD Graphics driver heb uitgeschakeld zie ik hoe mooi de weergave van het scherm is.
Hopelijk iemand die raad weet...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
De Intel UHD Graphics driver komt als het goed is ook met een control panel (Intel Graphics Besturingscentrum heet het op een pc hier). Aangezien je goed beeld hebt als je de driver uitschakelt verwacht ik dat je daar even moet neuzen.

Links in het menu heb je beeldscherminstellingen waar je o.a. kleurinstellingen kan doen.
maar wellicht zit er ergens ook een blauw-licht filter verstopt die dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE USER
  • Nu online
E - Jay schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:24:
De Intel UHD Graphics driver komt als het goed is ook met een control panel (Intel Graphics Besturingscentrum heet het op een pc hier). Aangezien je goed beeld hebt als je de driver uitschakelt verwacht ik dat je daar even moet neuzen.

Links in het menu heb je beeldscherminstellingen waar je o.a. kleurinstellingen kan doen.
maar wellicht zit er ergens ook een blauw-licht filter verstopt die dit veroorzaakt.
Mja, heb alles al geprobeerd maar uiteindelijk blijft het allemaal maar gelig en hoe meer ik verander hoe fletser en on-natuurlijker (lees lelijker) het nog meer wordt. Als ik mijn (11 jaar oudere) Acer Aspire laptop er naast houd ter vergelijking, is het nog meer duidelijk en vooral pijnlijker hoe triest het beeld van de ASUS is.

[ Voor 6% gewijzigd door SE USER op 11-06-2023 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
SE USER schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Mja, heb alles al geprobeerd maar uiteindelijk blijft het allemaal maar gelig en hoe meer ik verander hoe fletser en on-natuurlijker (lees lelijker) het nog meer wordt. Als ik mijn (11 jaar oudere) Acer Aspire laptop er naast houd ter vergelijking, is het nog meer duidelijk en vooral pijnlijker hoe triest het beeld van de ASUS is.
Heb je onderstaand ook gezien? staat misschien nog iets nuttigs voor je bij :?

https://community.intel.c...play-be-fixed/td-p/617872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE USER
  • Nu online
Opgelost. Systeemconfiguratie - Services - Asus Optimization uitschakelen en heropstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door SE USER op 13-06-2023 00:11 ]