Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rectifier78
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een W' Eau Warmtepomp 5,5 kW gekocht om een Intex Prism Ultra 4,88 rond te verwarmen.
Heb al jaren een Intex 6m3 ZFP en nog een zoutwatersysteem daarachter.
Vanuit het zoutwatersysteem via een Bypass kit naar de W' Eau warmtepomp.
De ZFP heeft een flow van 6m3 per uur als ik het goed heb. De warmtepomp adviseert een flow van 2,5 m3/u.
Middels de bypass zou ik die dus moeten knijpen op de ingaande flow.
Maar de warmtepomp doet helemaal niets. Ik heb de stroomkabel zelf moeten aansluiten, display brand ook wel, ik zie een ingangs en uitgangs temperatuur maar de de pomp zelf schakelt niet in. Hoe ver ik de flow ook knijp op juist voluit zet.
Heb de ingang en uitgang ook al andersom aangesloten maar dat gaf ook geen verschil.
Op het display zie ik alleen als mode een koel symbool.
Wie o wie, wat doe ik verkeerd?
Of kan het dat de Flow Switch nu al kapot is. Ik zie de drukmeter op de warmtepomp ook helemaal niet bewegen.
Alvast dank.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVSeR8p6L87QE8L6bT46xE3rD8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4k6ZdMbrAKIgjXlNlftE1XMe.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Je kranen staan dicht

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC 11,5kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:03
Als dit het is zou ik het wel geestig vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rectifier78
De stand op de foto is niet relevant. Dit was nadat ik het systeem had uitgezet.
De Bypass stond open en de ingang was geknepen om de doorvoer af te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Kun je koelen of verwarmen instellen dan?

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC 11,5kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rectifier78
Als ik de stappen van het boekje doorloop niet.
Het display staat sowieso aan met de stroom aangesloten maar de warmtepomp maakt geen enkel geluid.
De ZFP draait dan al uiteraard. Begreep dat de Flow Switch de flow detecteert en de pomp daadwerkelijk zou moeten activeren.

Met een menuknop zou ik 4 modes moeten zien, Eco inverter, Boost Inverter, Cooling Inverter, Auto.
Ik zie alleen de Cooling en daar kan ik dan wel een temperatuur instellen maar verder niet.

Ik kan nog een factory reset doen. Overigens toen ik hem uit de doos haalde (hij kwam op een pallet) was 1 voet helemaal krom. Alsof ie ergens vanaf gevallen was (maar de rest was niet beschadigd). Zo'n metalen voet druk je niet zo even krom. De doos was verder niet beschadigd. Bijzonder. Maar goed, als hij werkt maakt dat voetje me niet uit, die kan ik wel weer recht tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rectifier78
Whoop Whoop.
Vanmorgen deed ik de stekker erin en maakte hij al meer geluid dan gister.
Paar piepjes e.d.
Systeem een factory reset gedaan en waarempel nu kon ik alle modes kiezen en hij draait nu als een tierelier :)
Dank voor het meedenken.

Slotje
Pagina: 1