Toon posts:

Dragon Orb Vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eepz

Zou een dragon orb goed zijn om een amd duron 800mhz@1.06ghz koel en stil te houden. :) anders ga ik mij die halen.

cya

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
koel wel, stil niet...

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb geleze dat hij maar aan 37db komt dat is toch zo veel niet zeker want de standaad koeler die hier nu op zit maakt al rond de 45db dus :( bijne even luid als een fob 32 maar koelt hij wel goed he maar ik vind het ook wel dat ie mooi zou staan door mijn case raam. wat denken jullie

Verwijderd

Het is wel een goede cooler. Alleen maakt die 7rpm fan wat lawaai.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb ook de 7000 toeren versie, en hij koelt heel goed, en ik vind het lawaai ook meevallen, hoewel een maat van mij 't net een föhn vind.. :)

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Ik vind hem te hard. :r
Net wat je zegt, een fohn.

Bovendien heeft een vriend van mij hem op die
nieuwe Asus A7V266 plank zitten en die proc (1,4) werd
rond 60-65 graden. Vind ik ook teveel.
Nou zal hij niet zo warm worden met jouw 800@1060.

Nou moet ik wel zeggen dat dat bij die vriend
zonder extra casefans was, ten tijde van het hete weer van de afgelopen maand.

Toch, wil ik je aanraden om een betere/stillere koeler
te zoeken dan deze. Dan maar wat minder 'flashy' kleuren
door je casemod-raampje.
Bovendien... dat ding heeft 2 kleuren, dus da's ook wat
minder :)

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Redboost
[melige mode] Hmm.. ik zit es te denken.. als ik de fan omdraai, kan ik em nog echt als föhn gebruiken ook.. :) [/melige mode]

Maar koelen doettie bij mij toch echt goed.. Ik heb wel case-fan's en zo.. mijn tb 1,33 wordt nu 44 (stressed) met mobo temp van 24 graadjes..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Koelen doet ie wel, maar lawaai maken nog meer. Ik zou 'm iig niet in me kast willen hebben (ivm lawaai) verder ziet ie er wel mooi uit en koelt best goed.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap da nie he vinden jullie 37db dan heel luid of zo ik denk wel dat da zal mee valle ze :) want ikke nu een standaard koeler hebbe die rond de 40a45db zit dus jah. ik heb wel een goeie air flow in mijn kast dat alles ongeveer 5 graden doet dalen. :)

thx

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op maandag 03 september 2001 07:42 schreef KillerBee het volgende:
ik snap da nie he vinden jullie 37db dan heel luid of zo ik denk wel dat da zal mee valle ze :) want ikke nu een standaard koeler hebbe die rond de 40a45db zit dus jah. ik heb wel een goeie air flow in mijn kast dat alles ongeveer 5 graden doet dalen. :)

thx
ach dat lawaai komt toch niet boven m'n papst fans uit :+

maar het is meer zo'n hoge fluit toon en dat is wel irritant

mischien ga ik ook wel zo'n dragon orb 7000 rpm halen
ipv van m'n coolermastertje dan kan ik ook eens oc-en 8-)

Verwijderd

ORB's zijn gewoon allemaal draaimolens! Ze zien er leuk uit maar zijn middelmatige coolers, zeker niet iets wat je op een OCed CPU wil zetten. Koop een echte zoals een Alpha, GlobalWin FOP, Glaciator etc.

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 03 september 2001 07:42 schreef KillerBee het volgende:

thx
Het gaat niet om het aantal DB, het gaat om de TOONHOOGTE van geluid. Een hoge toon, haalt bij een veel lager aantal DB al de irritatie grens. Terwijl een heel zwaar geluid soms bij 2x zoveel DB nog niet als 'vervelend' word ervaren.

En ik kan je zeggen, zo'n 7000 toeren fan maakt een irritant hoge toon. Het is dus de toen die irriteert, niet de geluidssterkte

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 03 september 2001 08:14 schreef LancePT het volgende:
ORB's zijn gewoon allemaal draaimolens! Ze zien er leuk uit maar zijn middelmatige coolers, zeker niet iets wat je op een OCed CPU wil zetten. Koop een echte zoals een Alpha, GlobalWin FOP, Glaciator etc.
dragon orb schijnt een echte uitzondering te zijn. Das dus mooi. Maar ja, aan de andere kant: de uitzondering bevestigd de regel. Dus orb's zijn niet zo goed :+

Geen inspiratie

Verwijderd

Dat hij niet geschikt is als OC-koeler is wat mij betreft uit de lucht gegrepen. Heb hem hier op een 1,33 GHz AYHJA zitten en zonder enige airflow is de temp 38/39 graden.
Het is echter wel een beest wat geluid betreft. Maarja, dat kun je voor lief neme: iedere koeler maakt geluid en als je een koptelefoon opzet met een muziekje hoor je er niets van.

Verwijderd

Topicstarter
thx allemaal kan, kunnen jullie mij nu nog een laatste goeie raad geven over die zware koelers voor ik naar de winkel stap.

ps ik heb nu de eerste versie van een blobalwin 32 maar die koelt zo goed nog niet en komt maar aan 4500trp maar toch ook hoge toon ze.

thx

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Als je die 4500 toeren fan al heavy vind. Dan koop AJB geen 7000 toeren fan. Want die 2500 toeren maakt de herrie letterlijk 3 keer zo erg.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat kan mij eigenlijk zo veel niet schele ze want ik vind dat het vooral beeldig zou staan door mijn raampje met een neonlampje in dus dat geluid kan me nie echt veel schele maar ik wil wel nie dat je het geluid in heel mijn huis hoord

willen de ocers die een dragon orb hebbe please eens zegge of het geluid en de koeling meevalt en het schijnt dat er nog verschillende accesiores bijzitten zoals een verlengstuk met molex en thermal paste.

thx :)

• Redboost
Je hebt wel wat geluid, maar buiten je kamer heb je daar echt geen lasta van, en hij koelt ontzettend goed.. Verder krijg je een bietje van die thermo-prut derbij, en een zo'n molex-ding, zodat je em niet op je mobo hoeft te prikken.. Ik ben zeer te spreken over mijn orb-je.. :) en hijs moooi..

Verwijderd

Topicstarter
nah dan ben ik totaal overtuigd om er mij een te gaan hale maar nog een vraagje: welke heb je 1,2 of 3.

tell me thx voor alles en dan mag hij dicht ze :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

een Delta 80HP
das pas veel herrie

52db

nu zit ie op ik schat 45db

Verwijderd

kheb zelf een dragon orb 3 een beetje herrie maar dan heb je ook wat mijn comp is er 16 graden mee gedaald van 52 naar 36 graden >:) ik raad hem je wel aan :P

Verwijderd

Topicstarter
ok Topic mag dicht :)

• Subz
  • Niet online
Is een goeie koeler ik had em de eesrte keer ook bestelt maar toen was ie door gefikt. :( :'( maar nu heb ik een nieuwe en hij klinkt als een fohn op een hele lage stand (ik heb veel luidere koelers gehoord) en hij koelt goed ik hep m'n cpu nu op 36graden *D stressed na 3dmark2001 een uur in een loop laten draaien en dan weer ff kijken hoe warm ie was en dat was 36 graden een 14 graden verschil met m'n oude coolermaster >:) dus ik kan je em zeker wel aan raden.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 23:35 schreef Mujo het volgende:
Ik vind hem te hard. :r
Net wat je zegt, een fohn.

Bovendien heeft een vriend van mij hem op die
nieuwe Asus A7V266 plank zitten en die proc (1,4) werd
rond 60-65 graden. Vind ik ook teveel.
Nou zal hij niet zo warm worden met jouw 800@1060.

Nou moet ik wel zeggen dat dat bij die vriend
zonder extra casefans was, ten tijde van het hete weer van de afgelopen maand.

Toch, wil ik je aanraden om een betere/stillere koeler
te zoeken dan deze. Dan maar wat minder 'flashy' kleuren
door je casemod-raampje.
Bovendien... dat ding heeft 2 kleuren, dus da's ook wat
minder :)
Ik heb ook A7V266 en 1,4 TBird en dat ding wordt met een coolermaster EP5-6I11 ongeveer 65C en stressed haalt ie makkelijk 73C, ik heb 3 case fans besteld hopen dat het daarmee beter wordt.*D
Pagina: 1