Vraag
Alle reacties
[ Voor 82% gewijzigd door hesselbeertje op 08-06-2023 20:26 ]
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Wil je iets aanpassen i.v.m. een andere cv-ketel met dezelfde aanvoertemperaturen?
Eigenlijk is dit niet nodig.
Wat je wel zou kunnen overwegen is de 65 W circulatiepomp door een energiezuinig exemplaar te vervangen.
Deze plaatjes heb ik al in een ander topic (cv-ketel) gezien, klopt dit?
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Ik probeer te begrijpen hoe het nu precies werkt omdat ik dat prettiger vind in de communicatie met de installateur van mijn nieuwe ketel van Intergas.
Ik dacht dat een twee wegklep nodig is ivm vloerverwarming maar daar kom ik nu op terug daar de vloerverwarming hydraulisch neutraal is.
Installateur heeft wel voorgesteld om de vloerverwarming pomp parallel te schakelen met de pomp van de cv ketel.
Ik vermoed nu dat dat enkel bedoeld is vanwege een betere regeling voor de vloerverwarming en niet noodzakelijk is voor de cv installatie.
Omdat het mij niet duidelijk is of Intergas het aansturen van 2 pompen ondersteund vraag ik mij af of het niet beter is de vloerverwarming gewoon aan te blijven sturen met de pomp schakelaar met sensor op de aanvoer leiding
Indien kabeltechnisch mogelijk (dus verdeler bij de ketel) altijd doen.
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Ik begrijp dat het doorschakelen in principe een goed idee is.
Ik wil er alleen nog erachter komen of Intergas deze oplossing ook ondersteund en hoeveel vermogen de vloerverwarmingspomp mag zijn.
:strip_exif()/f/image/mkICCuoOquJlv5byz19eu4HT.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovendien heeft de Extreme standaard al een veerbelaste terugslagklep ingebouwd onder de pomp, dus een elektrische tweeweg is nergens goed voor en geeft alleen maar storingen.
als je met die mengschroef gaat spelen dus je zet hem halverwege dan is een tweewegklep wel aan te raden . de verdeler wordt zelf aanzuigend. en zuig warm water aan. door de keerklep heen. we pompen immers de juiste kant op. mits alles goed is geinstaleerdt. de tweeweg klep moet wel op een gunstige plek geplaatst worden. dus liever achter een radiator aansluiting. in de retour standleiding. als hij niet in de retour van de verdeler kan. dat lukt namelijk niet altijd.hesselbeertje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:41:
Ja is neutraal. Soms hebben ze een mengschroef rechts boven, op de zijkant van de balk maar die kun je open zetten.
Bovendien heeft de Extreme standaard al een veerbelaste terugslagklep ingebouwd onder de pomp, dus een elektrische tweeweg is nergens goed voor en geeft alleen maar storingen.
maar verder ben ik het wel met je verhaal eens verdeler is hydraulisch neutraal en zolang er geen behoeft is om te spelen met de mengschroef geen onnodige appendages toevoegen die storingen kunnen veroorzaken,
Is mogelijk de redenen waarom onze vloerverwarming niet echt performant is.
Performant?Golli schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:54:
Is de mengklep Divicon van Viessman hydraulisch neutraal?
Is mogelijk de redenen waarom onze vloerverwarming niet echt performant is.
Is dat Nederlands?

[ Voor 4% gewijzigd door Technician- op 08-12-2024 13:42 ]
Vlaams denk ik

@Golli op basis van de info van de fabrikant lijkt het niet hydralisch neutraal maar zit er een debietregelaar op.
https://www.viessmann.be/...istributor.html#Downloads
Je kan het beter aan de installateur vragen als die nog bekend is.
[ Voor 45% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-12-2024 18:42 ]