Beste lezer, waarschijnlijk kan iemand die er verstand van heeft in 1 oogopslag zien of het klopt.
Ik heb 2 omvormers (Solax x3). 1 voor 8 panelen op het zuiden en 1 voor 2x9 panelen op O-W.
Ik zie in de grafiek dat gedurende de hele dag bij 1 omvormer 'PV1' geen ingangsstroom heeft en bij de andere omvormer 'PV2'.
Betekent dit:
- Er is 1 string per omvormer aangesloten, of
- Er werkt maar 1 string per omvormer, of
- Iets anders.
Op een zonnige dag wek ik met de Z panelen ongeveer 20 kwh op en met de OW panelen 12. Mijn buurman heeft 15 panelen Z (zelfde ligging, zelfde spul) en wekt iets meer op, ongeveer 34 kwh.
Wat zou jullie conclusie zijn na het zien van de grafiek? Als er andere parameters moeten worden geselecteerd hoor ik het graag, ben zelf elektrotechnisch niet heel sterk namelijk.
:strip_exif()/f/image/82bKPywurzrzofcmuSmQ05dc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 2 omvormers (Solax x3). 1 voor 8 panelen op het zuiden en 1 voor 2x9 panelen op O-W.
Ik zie in de grafiek dat gedurende de hele dag bij 1 omvormer 'PV1' geen ingangsstroom heeft en bij de andere omvormer 'PV2'.
Betekent dit:
- Er is 1 string per omvormer aangesloten, of
- Er werkt maar 1 string per omvormer, of
- Iets anders.
Op een zonnige dag wek ik met de Z panelen ongeveer 20 kwh op en met de OW panelen 12. Mijn buurman heeft 15 panelen Z (zelfde ligging, zelfde spul) en wekt iets meer op, ongeveer 34 kwh.
Wat zou jullie conclusie zijn na het zien van de grafiek? Als er andere parameters moeten worden geselecteerd hoor ik het graag, ben zelf elektrotechnisch niet heel sterk namelijk.
:strip_exif()/f/image/82bKPywurzrzofcmuSmQ05dc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0CVAknJlEqdsuWd6uQ7p03nl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3bgDSLkDnX65MnNFPMftaFGJ.jpg?f=fotoalbum_large)