Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdpeet
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
Zit al een tijd te dubben over het volgende:
Mijn S22+ is prima voor door de week. In het weekend, met name als ik ga wielrennen, en soms in de avond vind ik deze echter te lomp.
Dan zou ik graag een kleiner toestel willen gebruiken voor de basic zaken.
Ik zag onderstaande forumdiscussie al
Stefke in "[WhatsApp] Op twee telefoon met hetzelfde nummer?"
die geeft echter geen uitsluitsel

Wie heeft er ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 14:11
Je kan toch call-forwarding instellen.. dat als telefoon A uit staat, hij direct doorschakelt naar telefoon B? of is dat niet wat je zoekt?
Wellicht kun je anders even toevoegen aan je startpost wat je specifieke eisen/wensen zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 14:01
Cellular smartwatch met e-sim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:07

GforceNL

Out of memory....

Ik gebruik een iPhone en een s23 ultra naast elkaar. De iPhone is de primaire telefoon. Waardoor ik bij de Samsung whatsapp kan instellen als tweede telefoon. Zo kan ik ze tegelijk gebruiken.

https://blog.whatsapp.com...ow-across-multiple-phones

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 11:22
Kijk even naar de duo sim opties. Dit heeft T-Mobile in ieder geval: https://www.t-mobile.nl/k...n/wat-is-duosim/000429535

Dit is precies wat je zoekt. Je zet je S22+ uit of in vliegtuigstand en dan kun je de andere aanzetten en gewoon verder gaan alsof er niks gebeurt is. Whatsapp moet je alleen wel elke keer instellen denk ik, die kan je maar aan 1 telefoon koppelen.

edit: @GforceNL is mij net voor, en ik ben wat betreft Whatsapp al niet goed meer op de hoogte zie ik al. Dank voor de aanvulling, weer wat geleerd. :)

[ Voor 17% gewijzigd door dehardstyler op 08-06-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 18:39
Dan ben je naar mijn idee op zoek naar een DUO Sim. Zie hier de uitleg van bv vodafone;

https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/duo-sim

For rent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@dehardstyler @j_v_malsen Heren.. TS wenst juist TWEE telefoons.. niet EEN? Dus precies andersom als wat jullie bedoelen ;)

edit: netjes gecorrigeerd door @Rmg . Excuses voor het onduidelijk maken van dit topic.
Er is dus blijkbaar naast dual-sim (waarbij je 1 telefoon hebt met 2 sim slots)
ook duo-sim, waarbij je 1 telefoonnummer hebt op twee simkaarten.

Zoal @Pazo zegt.. :ik word oud.. :o

[ Voor 53% gewijzigd door DonJunior op 08-06-2023 20:28 . Reden: rectificatie inzake duo/dual-sim ]

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:01

Rmg

DonJunior schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:24:
@dehardstyler @j_v_malsen Heren.. TS wenst juist TWEE telefoons.. niet EEN? Dus precies andersom als wat jullie bedoelen ;)
Wat is Duo Sim?
Met Duo Sim ben je met twee verschillende telefoons op hetzelfde nummer bereikbaar zonder van simkaart te wisselen. Handig wanneer je een carkit gebruikt, of bijvoorbeeld voor in je tweede telefoon. En de kosten van beide simkaarten komen gewoon op dezelfde rekening.
Dat is exact wat ie wil en is wat anders dan dual sim waar je denk ik mee in de war bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:32

Pazo

Mroaw?

Je kan toch gewoon de simkaart overzetten naar het andere toestel (mits hetzelfde formaat)?
Of denk ik nou te simpel?
EDIT: Duo sim is ook wel een mooie optie lees ik. Kende ik nog niet (word oud :') )

[ Voor 27% gewijzigd door Pazo op 08-06-2023 16:37 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 11:22
DonJunior schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:24:
Ja 2 telefoons met 1 nummer ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:07

GforceNL

Out of memory....

Ik moet nu inderdaad nog wisselen van simkaart, maar zodra ik terug ben in NL gaat er ook een DUO sim van Vodafone in de andere telefoon zodat ik alleen nog maar vliegtuig stand aan en uit hoef te zetten.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
13 Pro en een S22 Ultra hier

Dit gebruik ik om hetzelfde nummer te hebben op beide telefoons.

En qua whatsapp is het simpel, als je S22+ nu whatsapp draait laat je die daarop, koop je een 2de telefoon dan kun je whatsapp daarop downloaden, en koppelen met een QR code (dus niet overzetten) aan de whatsapp die je S22+ gebruikt.

Zo draait mijn iPhone de hoofd Whatsapp account en mijn Samsung is een verlengstuk daarvan, en het werkt op beide vrijwel precies hetzelfde (voor bepaalde instellingen heb ik de iPhone nodig, omdat daarop de hoofdaccount staat, maar voor alles qua chat en bellen via whatsapp werken ze hetzelfde voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Rmg schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:27:
[...]

[...]

Dat is exact wat ie wil en is wat anders dan dual sim waar je denk ik mee in de war bent
Ik begreep dual-sim.. mijn fout inderdaad. Excuses @dehardstyler en @j_v_malsen
(had nog nooit gehoord van duo-sim.. dus vandaar dat ik in de veronderstelling was dat dit niet klopte)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

DonJunior schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:25:
[...]

Ik begreep dual-sim.. mijn fout inderdaad. Excuses @dehardstyler en @j_v_malsen
(had nog nooit gehoord van duo-sim.. dus vandaar dat ik in de veronderstelling was dat dit niet klopte)
Dat doen ze al jaren. Ik kan me nog herinneren dat de directeur van het bedrijf waar ik 10 jaar geleden werkte, ook een duo sim wilde voor in zijn Renault Vel Satis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20
Duo wij inderdaad. Sinds kort kan je ook Whatsapp op 2 telefoons gebruiken. Je hoeft dus niet meer opnieuw te activeren telkens. Werkt prima hier.
Pagina: 1