USB speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearlessuser
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-05 12:25
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Speaker die obv van usb geluid kan afspelen

Wat is je budget?
hangt van de kwaliteit af

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij moet echt alleen met USB te verbinden zijn, voeding mag wel, jack niet

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor werk heb ik een laptop en prive heb ik een desktop, mijn bureau heeft1 beeldscherm, 1 muis en 1 toetsenboard. Om gemakkelijk te kunnen wisselen tussen de laptop en desktop heb ik een USB KVM switch. Deze KVM switch ben ik zeer tevreden over maar heeft helaas geen jack. Al een tijdje game ik nu met een headset waarvan ik de usb dongel connect aan de kvm switch. Alleen een zolder wordt vrij warm in de zomer dus ik wil niet met een warme headset meer gamen. Ik zoek al een tijdje maar kan maar geen kwaliteit speaker systeem vinden die aan geeft alleen op USB te kunnen functioneren (voeding mag van mij wel los zijn)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:34
Is een Bluetooth speaker een optie?
Ken geen speakers die over USB gaan.

[ Voor 60% gewijzigd door CappieL op 08-06-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn genoeg speakers over USB hoor. Feitelijk heb je dan speakers en audio device in 1.

uitvoering: Edifier S880DB Zoiets als dit, Edifiers zijn prima kwaliteit als ik de reviews mag geloven.

Alternatief waar je naar kan kijken (mits je al een leuke set hebt) is een USB geluidskaart. Dan duw je daar de jackplug in, en die USB geluidskaart zet je in de KVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-05 13:42
wat is er mis met een bluetooth of wifi speaker ?
@TERW_DAN ik heb de S350DB versie van deze en daar is inderdaad een USB poort op maar die aansluiten op de USB poort doet niet veel.
Bluetooth en Wifi en Optical wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik kan me voorstellen dat BT of WiFi minder makkelijk switchen is.

Maar @Wolfp4ck doet zo'n Edifier z'n audio niet daadwerkelijk over de USB? Dan ben ik blij dat ik die niet gekocht heb toen ik eraan zat te denken om een USB audio setje te pakken (en toen bedacht dat de audio uit mijn monitor goed genoeg was eigenlijk :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:28
@Wolfp4ck Weet je zeker dat die een USB heeft?

Wat @TERW_DAN zegt, die heeft inderdaad een USB-mogelijkheid en op de site staat ook de windows-driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
de S350DB heeft wel degelijk een usb aansluiting, geluid krijg ik er niet uit.
Misschien doe ik iets fout, en ik moet eerlijk zeggen dat ik meet een optical man ben en bluetooth
Ik gebruik vooral de USB poort voor smartphone op te laden.
De vraag die ik me stel is de TS vraagt voor een toestel dat "Alleen op USB te kunnen functioneren" dat begrijp ik niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:28
Ik zie hem niet op de S350DB (Staat ook niet in de specificaties):
Afbeeldingslocatie: https://usa-oss.edifier.com/Uploads/images/2022/08/09/2022080916021516600321354505.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
@BernardV nu doe je mij twijfelen of ik wel de s350 heb... welke heb je nog zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
straks thuis eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
checked, klopt volgens tweakers zou er eentje moeten zijn, maar geen in bass en satelites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:35
Je kan gewoon een usb geluidskaart in de kvm switch pluggen en dan je speakers in de geluidskaart. Simpeler kan haast niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearlessuser
Wifi en BT is inderdaad lastiger switchen en daarnaast hou ik gewoon van oldschool wired. Heb inderdaad wel paar speakers gevonden met een USB maar dat is meestal tbv de voeding en niet voor het geluid. Het zit denk ik niks anders op dat een USB geluidskaart te gaan gebruiken. Thanks voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 10:10
Ik heb een Topping DX1 DAC (kost +- 100 euro, dat is ook een headphone amp maar een relatief lichte) die ik via USB verbind met mijn monitor die fungeert als USB switch tussen desktop en docking station. Aan de DX1 heb ik dan een kleine versterker (Aiyima A07) met passieve B&W speakers maar je kunt er ook actieve speakers aan koppelen zoals Edifier veel modellen heeft.

Zonder headphone amp kan het nog een stukje goedkoper, bv https://www.soundimports.eu/en/dayton-audio-dac01.html al is die van Dayton Audio en is Topping hoger aangeschreven, maar ik ben niet van die strekking dat heel dure DACs een groot verschil maken, en deze is heel compact, meer moet dat meestal niet zijn tenzij je audiofiel bent.

[ Voor 6% gewijzigd door MacPoedel op 12-06-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44
Logitech heeft speakers met USB-input:
https://www.logitech.com/...rs.html?filters=usb-input

[ Voor 11% gewijzigd door wens op 12-06-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:26
In de Pricewatch kan je er ook op filteren:
categorie: PC speakersets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fearlessuser
Helaas staat vaak USB erbij terwijl dat alleen voor de voeding is. wat in mijn geval dan eigenlijk nutteloos is.

[ Voor 0% gewijzigd door Fearlessuser op 14-06-2023 09:29 . Reden: type fout ]

Pagina: 1