Welk access point?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:44
Voor in de tuin willen wij een access point ophangen die niet in de zon of regen bevestigd zal worden, dus het mag een indoor AP zijn. Dit AP zal via een cat6 bekabeld aangesloten worden aan het modem binnen. Binnen hangt nog een AP van KPN en het modem zendt ook wifi uit, maar het bereik hiervan is onvoldoende aangezien het een diepe tuin is.

Graag willen wij in de tuin aan het AP een TV bekabeld aansluiten, dus zal het AP 2 ethernet poorten nodig hebben. Een poort voor internet vanaf het modem en een poort om de TV bekabeld van internet te voorzien.

Kan iemand ons adviseren wat momenteel op de markt een relatief goedkoop AP (max €100) met 2 ethernet poorten is die gemakkelijk aan te sluiten is op ons thuisnetwerk?

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

Luchtvochtigheid kan ook van invloed zijn, zou persoonlijk altijd voor een buiten model gaan:
categorie: Access points

Ik zag niet zo snel een filter voor aantal poorten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Outdoor vereist - ook op beschutte plekken - aanpassingen tov indoor ivm temperatuurschommelingen die tot condensatie kunnen leiden. Enige uitzondering is als je de ruimte zodanig verwarmt (24/7) dat het boven het dauwpunt blijft, maar dan heb je het niet over een buitenlocatie maar een verwarmde binnenruimte.

Je wilt dus echt een outdoor-apparaat nemen.

Mbt "makkelijk aan te sluiten" - is je thuisnetwerk managed door KPN? Dan wil je een KPN-apparaat erbij nemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:57

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals bovenstaande users al aangeven wil je absoluut voor een buitenmodel gaan, dat geld overigens ook (wellicht nog wel meer) voor de TV zelf.

Indien dat al het geval is, kan het beestje niet draadloos gezien er toch al een AP wordt opgehangen? Veel TV's doen maar aan 100Mbit op de ethernetpoort maar gaan vrolijk sneller dan dat via WiFi.

Anders zou ik persoonlijk simpelweg 2 kabels trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 08-06-2023 16:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Neem een superwifi2 van KPN en doe die in een waterdichte IP68 doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Om rechtstreeks op je vraag te beantwoorden : TP-Link Omada EAP615-Wall

en toch zeg ik : leg 2 kabels, 1tje voor je tv en 1tje voor een specifiek outdoor accespoint
Bijvoorbeeld een Zyxel NebulaFlex NWA55AXE

Reden dat ik dit aanbeveel omdat je deze
A) bedoeld is om in vochtige & koude omgevingen te hangen
B) een ap achter je tv (=ijzeren kast) of achter je hifi versterker (=ijzeren kast) gaat nooit goed zenden.. je wil dat een accespoint maximale vrijheid heeft qua zenden ... en dat is buiten of aan het plafond
C) vaak de kostprijs niet is ..

(indien er toch al kabels liggen heb je een switchie extra nodig.. tientjes werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:44
Thanks voor de input! Een buitenmodel is dus wel beter zo te horen. De ruimte zal niet nat worden door regen, maar er zullen wel temperatuur schommelingen zijn, dus condensatie zal waarschijnlijk wel plaatsvinden. Zij hebben al een ondergrondse kabel geplaatst, dus een tweede kabel is geen optie meer.

Of het netwerk managed is door KPN weet ik niet, aangezien het voor een vriend is. Ik zag een Zyxel modem en 1 witte AP van KPN, maar heb nergens ingelogd. Ik kan wel even op verkenning om te bekijken hoe het netwerk draait.

Het AP zal niet achter de TV geplaatst worden en of de TV wifi heeft zou ik ook even moeten navragen, maar ik vermoed het niet anders werd er niet om een bekabelde verbinding voor de TV gevraagd.

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Pagina: 1