ik gok, dat deze aansluiting niet origineel is maar dat men hier ooit extra water aansluitingen heeft aangelegd,
bijvoorbeeld bij het opspiltsen of juist samenvoegen van woningen of apartementen. of bij zeer goedkope oplevering van bepaalde haastklussin in nieuwbouw... mijn broetje kocht een gerenoveerd apartement en daar zat het precies zo,
als ik naar deze foto's kijk dan mis ik inderdaad ook een afvoerbuis en ik ben het ook wel eens met edsandje, het lijk ook mij vrij onverstandig om je watermeter achter een zware wasmachine te verbergen, hoe ga je dat immers oplossen als men je meterstanden wil komen opnemen of hoe ga je die hoofdkraan willen dichtdraaien als je ergens lekt... naast het feit dat er hier niet al een afvoer buis te zien is heb je dan dus al 2 extra problemen.
mocht je nu net buiten de foto toch een afvroer hebben, dan zou ik op zijn minst aanbevelen om je machine op een stelling te zetten.
https://image.coolblue.nl/max/2048x1536/products/560033 - mits die dan hoog genoeg staat... dat zou hoe dan ook helpen als je uiteindelijk een wat langere afvoerbuis zou willen aanleggen. - niet mijn eerste aanbeveling maar op zijn minst een (slechte) manier om de meeste bezwaren weg te nemen.
De cv leidingen warmen wel lekker de waterleiding op, wie heeft dat zo gemaakt?
Kans op opwarming en legionella.
vrij makkelijk op te lossen door buisisolatie om je cvbuisjes te leggen,
Als je iets aan de waterleidingen gaat doen zou ik toch zeker eerst de verhuurder informeren. Dit is geen klein onderhoud en dus niet de verantwoordelijkheid van de huurder. Met een beetje mazzel regelt de verhuurder dat er een aansluiting voor je komt.
> hoe praten we hier ineens over huur? heb ik ergens overheen gelezen? - bij huur inderdaad ALTIJD eerst schriftelijke toestemming vragen.
> het door de verhuurder laten doen, vergeet het maar, al was het alleen maar om het feit dat ze die investering terug gaan willen zien in de huur en het op magische wijze vaak binnen een jaar al is terugverdient en dan ga je dus betalen voor iets dat je feitelijk al betaald hebt. even los nog van het feit dat de meeste verhuurders helemaal niet zitten te wachten op extra werk... sterker nog ik ken maar heel weinig verhuurders die uberhaubt zin hebben om onderhoud te komen plegen zelfs als ze daar wél toe verplicht zijn volgens de huur-regels.
[
Voor 30% gewijzigd door
i-chat op 08-06-2023 19:54
]