Emails weg na verplaatsen; Mail (overstap Thunderbird??)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 17:34
Een kennis van mij loopt tegen het volgende aan.
Als hij in Microsoft Mail een email verplaatst naar een in Mail aangemaakte map, dan verdwijnen deze vervolgens.
Wanneer hij na verplaatsen de desbetreffende map aanklikt ziet ie de mail héél even voordat deze verdwijnt.

Op internet vind ik hier veel dingen over, maar ben er nog niet helemaal uit.
-Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn; meerdere accounts.
Op zich is dat hier wel het geval, maar ik kan het probleem ook reproduceren bij mij thuis, terwijl ik daar slechts 1 account heb
-Het probleem lijkt toch redelijk vaak voor te komen, maar het lijkt wel vooral bij Windows Mail en Outlook te gebeuren.
-Bij mij thuis, merkte ik bij tests dat het meestal bij oudere mails gebeurd, en dat ik de mail dan soms (maar zeker niet altijd!!) via zoeken terug kan vinden. Al kan ik dan als nog niet zien in Mail waar deze terecht is gekomen.
Het feit dat t vooral bij oudere gebeurt en niet nieuwere, ben ik in dit geval vooral geneigd te wijten aan migratie van een oudere computer, eventueel met verandering van pop/imap en overzetten van lokale bestanden. (Maar dan nog zou het eigenlijk niet moeten gebeuren volgens mij.
-Bij de computer waar het probleem zich voordoet (ik gebruik Mail nu enkel om te testen) gaat het overigens wel om nieuwe mails....

Mijn beoogde oplossing is overstappen naar Thunderbird, maar ik wil graag weten hoe anderen hier naar kijken.
Is de kans reëel dat dit probleem te verhelpen kan zijn met een overstap naar Thunderbird, of moet ik daar rekening houden met het zelfde euvel?
Ik wijt het probleem nu aan Mail, maar zou het ook aan de servers kunnen liggen?

Al vast bedankt!
Groet,
Michiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:17
De oude mail client (en Outlook zelf) wordt binnenkort helemaal vervangen door 1 dezelfde Outlook:

https://pureinfotech.com/...k-app-windows-11-preview/
https://www.makeuseof.com/outlook-preview-app-windows/

Die kan je alvast previewen als je 365 insider bent.

Anders blijft er weinig anders dan Thunderbird of Webmail over inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 17:34
@pennywiser

Bedankt!
Deze info had ik nog niet voorbij zien komen.
Hoewel ik zelf outlook niet gebruik, ben ik stiekem wel benieuwd. Microsoft geeft zelf (uiteraard) aan dat alles beter en uitgebreider wordt, maar als ik zo de screenshots bekijk ben ik toch geneigd te denken dat de "hardcore-outlook-gebruikers" wel een veel functies zouden kunnen gaan missen. (Maar hopelijk heb ik dat mis).

Ik ga in dit geval dan inderdaad toch maar eens Thunderbird proberen en kijken hoe dat bij meneer werkt.