Internet via stroom en wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-04 10:24
hallo,

Sinds enkele weken hebben mijn ouders internet via de stroom naar een huisje in de tuin. Op de router zit ook WiFi die ik standaard heb gebruikt en de afgelopen paar jaar sowieso geen enkele issue in het huis heb gehad, snel genoeg en altijd wel verbinding.

Sinds dat de powerline er zijn heb ik ineens WiFi problemen terwijl ik niet gebruik maak van powerline adapter (of eventuele wifi die die uitzend)

Iemand enig idee of de powerline adapters een storing kunnen veroorzaken? Het is niet dat de WiFi verbinding weg valt, maar het internet wordt ineens heel sloom of geen internet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dus je zegt: Ik heb algehele wifi problemen sinds powerline? Ook voor wifi accesspoint die niet met het powerline netwerk zijn verbonden?

Zo ja: Check even of je encryptie aan hebt staan, anders heb je kans dat je gemixt netwerk met de buren krijgt...

Zo nee: Dat hoort bij powerline :P Verkeer via powerline is gewoon (vaak) instabiel

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
ja dat klopt, nu wifi problemen sinds de powerline.

Er gaat alleen een data kabel van de router (waar ik met de wifi mee verbinding maak) maar een powerline adapter die in het stopcontact zit, verder zijn er geen verbindingen

WiFi was altijd goed totdat de powerline adapter erbij kwam, met de wifi verbinding zelf is niks mis, maak verbinding en hou verbinding, maar het internet zelf dropped ineens weg of heel langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 16:05
Is er in het tuinhuisje ook wifi bijgekomen? Misschien verstandig om te kijken of de kanalen niet met elkaar botsen. Sowieso goed om meer info te delen over wat voor wifi problemen je specifiek hebt (wegvallende verbinding met de router, of alleen met internet) en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:25
Dan zit je nu op de wifi accespoint / repeater van je tuinhuisje welke trager en instabieler is dan de router in je meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
D-dark schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:27:
Dan zit je nu op de wifi accespoint / repeater van je tuinhuisje welke trager en instabieler is dan de router in je meterkast
nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zie dan het eerste punt: Kans dat je half op het netwerk van de buren zit.
Kun je eens encryptie op de powerline aanzetten? En kijken of het dan beter is?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Ja , er zijn meerdere mogelijkheden ...
een mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een Wifi-powerline hetzelfde IP adres heeft als jou Internet router.
een mogelijkheid zou kunnen zijn dat ze een "Wifi-Versterker" hebben bijgestoken ,wat ook DHCP functie heeft
een mogelijkheid zou kunnen zijn dat ze met meerdere powerline's een laag 1 of 2 loop hebben gemaakt

dus .. Geef ons eens wat typenummers door , en laat eens een IP scanner lopen .... dan kan je al eens gaan ontdekken wat er allemaal gaande is in jou netwerk
Pagina: 1