Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 21:44
Ik moet in mijn woning vrijloopdeurdrangers installeren die aangestuurd worden door een rookmelder. De setup is heel simpel:

Rookmelder >> Deurdranger

De deurdranger heb ik al gekocht: ts99fl (https://www.dormakaba.com...ebehoren/ts-99-fl--do_223), echter lukt het me maar niet om een rookmelder te vinden die hem ook kan "aansturen". Ik zie allemaal opties waarbij er een tussenkast komt, maar het liefst wil ik gewoon een signaalkabel trekken vanuit de rookmelder naar de deurdranger. Zelf heb ik al wat webshops benaderd, maar die hebben er ook geen ervaring mee. Is er iemand die het heeft geinstalleerd en kan vertellen welke rookmelder ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:13
In de technische handleiding vermelden ze de RM-N rookmelder. Is dat niet wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je moet??

Wie of wat verplicht je tot dit?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

jack zomer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:00:
Je moet??

Wie of wat verplicht je tot dit?
Bouwbesluit 2012...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:33
Wat voor een signaal heb je nodig vanaf de rookmelder. Voor een NO of NC contact zou je zoiets kunnen pakken.

Wil je alle rookmelders niet gekoppeld hebben, zodat bij een brand alle deuren dicht gaan en niet alleen de deur bij de rookmelder?

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
simson0606 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:53:
In de technische handleiding vermelden ze de RM-N rookmelder. Is dat niet wat?
Ja gezien, maar die is best prijzig. Het liefst gebruik ik gewoon een fireangel, waar ik al een paar van heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
ydderf schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:09:
Wat voor een signaal heb je nodig vanaf de rookmelder. Voor een NO of NC contact zou je zoiets kunnen pakken.

Wil je alle rookmelders niet gekoppeld hebben, zodat bij een brand alle deuren dicht gaan en niet alleen de deur bij de rookmelder?
Het gaat om 2 separate deuren en 2 rookmelders die niet gekoppeld moeten zijn. Ik denk dat dit van jou inderdaad prima gaat werken, dankjewel! ik ga is kijken of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:33
"rookmelder met schakelcontact" in google geeft nog wel wat opties.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:59
Het toverwoord is "Rookmelder met potentiaalvrij contact" ik kwam bijvoorbeeld uit bij de Aritech DP721R maar er zijn nog wel meer opties. FireAngel heeft overigens ook een oplossing voor jouw situatie en dat is de WRLYB-1EU relais o.a. voor het aansturen van deuropeners en
vrijloopdrangers :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44
Ik heb hier een aantal Jung RWM 200 hangen, daar is ook een FRWM-AR relais voor te krijgen met potentiaalvrij contact. Alles draadloos, dus wat duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door P5ycho op 08-06-2023 15:20 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Puch-Maxi schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:22:
Het toverwoord is "Rookmelder met potentiaalvrij contact" ik kwam bijvoorbeeld uit bij de Aritech DP721R maar er zijn nog wel meer opties. FireAngel heeft overigens ook een oplossing voor jouw situatie en dat is de WRLYB-1EU relais o.a. voor het aansturen van deuropeners en
vrijloopdrangers :).
Vergeet niet dat deze eigenlijk voor alarm systemen zijn bedoeld en dus GEEN eigen sirene hebben.
ECO1000 heeft hetzelfde met latching en non latching relais. Maar ook die hebben geen eigen sirene.

Normaal wordt deurdrangers en rookmelders als deze gekoppeld moeten worden via een BMC (Brandmeldcentrale) gekoppeld en voldoet allen aan de nen2575.
De vraag is dus of dit op basis is van particulier gebruik of commercieel want dan wordt het een ander verhaal.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
The-Source schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:23:
[...]

Vergeet niet dat deze eigenlijk voor alarm systemen zijn bedoeld en dus GEEN eigen sirene hebben.
ECO1000 heeft hetzelfde met latching en non latching relais. Maar ook die hebben geen eigen sirene.

Normaal wordt deurdrangers en rookmelders als deze gekoppeld moeten worden via een BMC (Brandmeldcentrale) gekoppeld en voldoet allen aan de nen2575.
De vraag is dus of dit op basis is van particulier gebruik of commercieel want dan wordt het een ander verhaal.
Particulier. Ik heb uiteindelijk toch maar de relais van de fireangel besteld (https://www.brandpreventi...rookmelder-wsm-f-eu-230v/). De twee deuren verbind ik dan met de relais https://www.brandpreventi...ireangel-wrlyb-1eu-relais.

Kijken of het me morgen gaat lukken.
Pagina: 1