Keepass synchroniseren met NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldvdijk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06 20:41
Hallo, ik heb een tijd terug besloten om Keepass te gaan gebruiken en de database op te slaan op de Synology NAS.

Ik heb de NAS gemound op de desktop pc en daar werkt alles prima.
Voor de android telefoons gebruik ik Keepass DX en KeePassDroid.
De beide apps werken redelijk (niet echt gebruiksvriendelijk, maar het is gratis). Het grote probleem is echter dat ze niet altijd synchroniseren met de NAS. In beide apps heb ik de NAS schijf gemount als externe locatie. Echter kopieert hij de file niet altijd naar deze locatie.

Het gaat wel goed als ik eerst DS FILE open en dan vervolgens in de Keepass app synchroniseer.

De verbinding wordt dus verbroken als DSFILE niet actief is en de apps krijgen er geen toegang.

Momenteel synchroniseer ik met Google drive en dat werkt goed, maar eigenlijk wil ik de file zelf lokaal hosten op mijn NAS.

Heeft iemand hier ervaring mee en een andere oplossing die wel altijd netjes synchroniseert?
alvast bedankt voor de hulp!

Mitsubishi Puz-wm112yaa + ERPT30X-VM2ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik gebruik zelf Keepass2Android en daar kan je bijvoorbeeld ook via WebDav synchroniseren, misschien is dat een optie?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ravhin

no <root>...

Ik maak gebruik van Resilio Sync. Een cross-platform mogelijkheid om peer-2-peer files te synchroniseren. Dit werkt erg goed en ik heb weinig problemen om met de juiste versie van het bestand te werken.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik gebruik gewoon Synology Drive sync en dat werkt eigenlijk zonder problemen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ronaldvdijk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:34:
Momenteel synchroniseer ik met Google drive en dat werkt goed, maar eigenlijk wil ik de file zelf lokaal hosten op mijn NAS.
Ik neem aan dat je de file versleuteld hebt met een wachtwoord? Welke significante meerwaarde biedt zelf lokaal hosten dan nog precies? Alleen maar meer gedoe (blijkbaar).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldvdijk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06 20:41
Dank voor jullie reacties. Ik zal bovenstaande eens bekijken.
@Orion84 ik houd deze data liever in eigen beheer. Het is inderdaad goed versleuteld maar het staat nog steeds bij een ander.

Mitsubishi Puz-wm112yaa + ERPT30X-VM2ED

Pagina: 1