Oude Grafische Kaart werkt niet op nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15
Mijn vraag
Ik heb sinds een maandje een nieuwe PC, echter nu met een "zware" game als Diablo 4 komt pas naar voren dat 1 van de fans van m'n kaart niet goed is gemonteerd of geen goede kogellagers heeft. Bij hogere rpm zorgt dit bij 1 van de 3 fans voor een ratelend geluid en dat is zeer onprettig en luid en onprettig. De kaart moet daarom terug voor reparatie/vervanging.

Ik dacht, ik hang m'n oude GTX1080 der tijdelijk ff in zodat ik iig nog iets kan doen. Echter na het inpluggen van m'n 1080 krijg ik geen beeld, alle DP's geprobeerd, 1 of 2 schermen maakt niet uit, En bios foutlampjes blijven op wit om aan te geven dat de grafische kaart het probleem is. Jammer genoeg weet ik niet welk probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Specs:
AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI
Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32
EVGA GTX1080 FTW3
Window 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Maximaal 1 scherm aansluiten, alle DP aansluitingen. Kaart terug zetten in oude pc(werkt prima daar). Door twijfel de 7900XT er weer terug ingezet, die doet het prima en zorgt er voor dat ik dit nu kan typen. Dus het is niet het moederbord slot(denk ik).

Ik draai meest recente bios, heb m'n chipset drivers gisteren geupdate.

Het grootste probleem is dat ik niets op het scherm krijg, waardoor ik ook niet in bios kan checken hoe en wat.

Iemand ideeen? Ik zat zelf te denken eerst adreline software te verwijderen en de schermen op 60Hz te zetten, nog niet geprobeerd maar dat zou oplossing kunnen zijn, al kan dat ver gezocht zijn.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Beste antwoord (via ye-roon op 08-06-2023 12:10)

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:32
Vaak voorkomend probleem:

De 10xx serie heeft een bug met DP en moderne uefi firmware. Je moet opstarten met HDMI en dan je vbios updaten met de nvidia tool: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/

Aangezien je je oude pc nog hebt, zou je de update ook daarvanaf kunnen draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door NESFreak op 08-06-2023 09:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:32

De 10xx serie heeft een bug met DP en moderne uefi firmware. Je moet opstarten met HDMI en dan je vbios updaten met de nvidia tool: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/

Aangezien je je oude pc nog hebt, zou je de update ook daarvanaf kunnen draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door NESFreak op 08-06-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15
NESFreak schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:36:

ahhh, the more you know. ik ga zo eerst ff teams meeting doen en dan sluit ik de oude aan en ga updaten. Fun fact, oude pc doet het wel gewoon op display poort met deze schermen.

will keep ya posted :)

Edit: dit was de oplossing en ik speel nu diablo op m'n GTX 1080 met similar frams op 1440p als m'n 7900XT en ik ben me aan het afvragen waarom ik die kaart uberhaubt gekocht heb :p

[ Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 08-06-2023 12:11 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383