Ik ben van plan om zonnepanelen op mijn schuur te leggen. De tuin is een aparte groep en bevat meerdere WCD's. Deze is aangesloten op een 30mA aardlekschakelaar in de meterkast.
De meeste kant en klare PV verdelers zijn om 1 stopcontact te vervangen en om hier bijvoorbeeld een wasmachine op aan te sluiten. Dat gaat in mijn geval niet op. Ik wil graag de rest van de schuur er op aansluiten (middels 1 kabel).
Zou onderstaande opstelling voor mij werken? Ik dacht de omvormer aan te sluiten direct op de hoofdschakelaar (en niet op een 300mA beveiliging). De rest van de 'tuin groep' sluit ik middels 1 kabel aan op de 30mA beveiliging.
Hoofdschakelaar 2P 40A 2P
kWh meter t.b.v. PV 45A digitaal MID
Beveiliging WCD 1P+N 16A 30mA B-ka
Omvormer: Growatt 3000x met 8 430wp panelen.
De meeste kant en klare PV verdelers zijn om 1 stopcontact te vervangen en om hier bijvoorbeeld een wasmachine op aan te sluiten. Dat gaat in mijn geval niet op. Ik wil graag de rest van de schuur er op aansluiten (middels 1 kabel).
Zou onderstaande opstelling voor mij werken? Ik dacht de omvormer aan te sluiten direct op de hoofdschakelaar (en niet op een 300mA beveiliging). De rest van de 'tuin groep' sluit ik middels 1 kabel aan op de 30mA beveiliging.
Hoofdschakelaar 2P 40A 2P
kWh meter t.b.v. PV 45A digitaal MID
Beveiliging WCD 1P+N 16A 30mA B-ka
Omvormer: Growatt 3000x met 8 430wp panelen.
:strip_exif()/f/image/b5rG016eRUxA7ONI7JhhOlbo.jpg?f=fotoalbum_large)