Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 05:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
Ik heb twee Belkin OmniView PRO3 KVM switches en wil deze met elkaar verbinden met een Belkin Daisy-Chain (F1D108-CBL) kabel. uitvoering: Belkin Daisy-Chain Cable Zwart Deze zijn vrijwel overal uitverkocht, en soms te koop voor extreme bedragen van meer dan 100 euro. Zelfs op AliExpress niet te vinden. Nu heb ik wel wat parallelle printerkabels liggen en kan prima solderen. Dus heb ik alles in huis om zelf zo'n kabel te maken. Mijn vraag is, hoe is deze precies bedraad? Misschien heeft iemand zo'n kabel en wil deze doormeten? Via Google heb ik niets kunnen vinden.

Op dit moment heb ik de laatste uitgang van de eerste switch aangesloten op de ingang van de tweede. Dit werkt op zich wel, maar vanwege de extra kabel lengte zie je duidelijk een minder mooi beeld bij de computers aangesloten op de tweede switch. Ook heb ik op deze manier een aansluiting minder. En werkt het minder handig. Om de tweede switch te gebruiken, moet ik de eerste op de laatste aansluiting instellen. En dat terwijl ik vrij simpel zelf een kort daisy chain kabeltje kan maken, als ik wist hoe de pinout is. Bij het gebruik van zo'n daisy chain kabel worden die twee switch'es samen één grote switch. Alvast bedankt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Oud topic maar heb je toevallig de pinout nog kunnen achterhalen? Heb nu 1 Belkin KVM maar wil misschien een tweede aanschaffen. Ik vermoed dat het een 1 op 1 pinout is maar zonder kabel is het lastig te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 07-05 05:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
Yoghoo schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:06:
Oud topic maar heb je toevallig de pinout nog kunnen achterhalen? Heb nu 1 Belkin KVM maar wil misschien een tweede aanschaffen. Ik vermoed dat het een 1 op 1 pinout is maar zonder kabel is het lastig te achterhalen.
Nee helaas niet. Toen ik zag dat er een reactie was geplaatst had ik gehoopt dat jij het wist. De "oplossing" die ik momenteel gebruik is dat ik de laatste ingang van de eerste switch heb aangesloten op de ingang van de tweede switch. Als ik nu die tweede switch wil gebruiken, moet ik de eerste op de laatste ingang zetten. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik zet altijd eerst de eerste switch aan, en op de laatste ingang, en zet daarna pas de tweede switch aan (in het stopcontact). Je verliest 1 poort en de beeldkwaliteit op de tweede switch is iets minder. Maar het werk verder wel goed.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
cjdijk schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Nee helaas niet. Toen ik zag dat er een reactie was geplaatst had ik gehoopt dat jij het wist. De "oplossing" die ik momenteel gebruik is dat ik de laatste ingang van de eerste switch heb aangesloten op de ingang van de tweede switch. Als ik nu die tweede switch wil gebruiken, moet ik de eerste op de laatste ingang zetten. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik zet altijd eerst de eerste switch aan, en op de laatste ingang, en zet daarna pas de tweede switch aan (in het stopcontact). Je verliest 1 poort en de beeldkwaliteit op de tweede switch is iets minder. Maar het werk verder wel goed.
Misschien is het te achterhalen met een oscilloscoop of multimeter. De ingang en uitgang hebben we al want die zit op de KVM's. Zal in ieder geval wat power doorheen gaan aangezien je de slaves niet perse hoeft te voeden.

Maar goed moet eerst deze Belkin KVM nog installeren en kijken of deze beter is dan de Aten KVM die ik nu gebruik.Pas daarna ga ik kijken of ik er nog een koop (en eventueel meten wat de pinout is).

Dank voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 08-05 14:38

chromeeh

the Gnome

Multimeter, en de pinnetjes door piepen :)

Let wel, dat niet alle DB25 kabels volledige pin bezetting hebben en niet de zelfde shielding als de originele kabel.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."