We hebben in onze nieuwbouwwoning een binnenmuur tussen de de badkamer en een slaapkamer die ongelooflijk 'luid' is. Dit is een gemetste muur van 9 cm dik en hier lopen de leidingen voor de douche en lavabo's in, maar van zodra daar water door loopt maakt dit enorm veel geluid in de andere kamer. Ook 'contact'geluid wordt heel sterk doorgegeven: een kraan die open of dicht wordt gedaan, een lade van de hangmeubel die open of dicht wordt gedaan, de lichtschakelaar (!),... Als je in die kamer slaapt wordt je er wakker van.
Het enige wat ik hier aan kan doen lijkt mij is om aan de slaapkamerkant geluidsisolatie aan te brengen, afgwerkt met OSB- en/of gyprocplaten. Maar ik heb geen flauw idee wat voor isolatiemateriaal daar best voor wordt gebruikt. Bijkomend is die isolatie natuurlijk niet te dik, want dat maakt de kamer kleiner en ze is al niet te groot.
Hebben jullie hier aanraders voor? Of een andere oplossing (lijkt mij sterk)?
Alvast bedankt!
Het enige wat ik hier aan kan doen lijkt mij is om aan de slaapkamerkant geluidsisolatie aan te brengen, afgwerkt met OSB- en/of gyprocplaten. Maar ik heb geen flauw idee wat voor isolatiemateriaal daar best voor wordt gebruikt. Bijkomend is die isolatie natuurlijk niet te dik, want dat maakt de kamer kleiner en ze is al niet te groot.
Hebben jullie hier aanraders voor? Of een andere oplossing (lijkt mij sterk)?
Alvast bedankt!