Goed om te weten, ik heb ook per 3 september dit contract afgesloten. Maar nu ik weet dat GC niet saldeert zoals het hoort, wil ik er zsm weg daar (met iig stroom).Yoghurtbeker schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:34:
Ik heb in september 2022 het volgende afgesloten via GC:
Tarievenblad 3 jaar Duurzaam Dalen Univé Tarieven aangeboden vanaf 01-07-2022 .
Tarieven staan in de bijlage. [Afbeelding]
Anyway ik heb contact gezocht met GC of zij hun bestaande klanten, ondanks het afgesloten contract, willen tegemoetkomen. Hierbij antwoordden ze als volgt:
'Bedankt voor uw mail en fijn dat u ons een kans geeft om een tegenaanbod te doen. Graag informeer ik u.
Omdat we zien dat klanten die vorig jaar een 3 jaar Duurzaam Dalen contract hebben afgesloten, nu flink worden benadeelt, hebben wij de keuze gemaakt om deze klanten eenmalig kosteloos tegemoet te komen. U kunt kiezen om uw contract om te zetten naar onze huidige 2 of 2 jarige contracten met lagere tarieven.
Mocht u hier interesse in hebben, dan horen wij graag van u. U kunt ons bereiken op 010 747 0222 van 8:30 tot 17:00. Wij denken graag met u mee.'
Ik denk dat ze bedoelden 2 of 3 jarige contracten.
Situatieschets:
Ik verbruik sinds installatie airco's +- 4000kWh. Als het een pittige zomer wordt, meer uiteraard. Ik wek ook zo'n +- 4000kWh op. Wat ik in het andere forum las is dat zodra je meer verbruikt dan opwekt, ze niet kWh voor kWh salderen, maar per tariefsperiode gaan salderen. Al met al niet zo fraai en voordelig.
Gas verbruik ik sinds de airco's niet veel meer, enkel wat bijstoken en meeste (350) warm water.
Ik neem de 100 (of 75) euro opzegboete per onderdeel voor lief.
Paar vragen;
1) kan ik nu alvast een vast contract afsluiten met ingangsdatum 4 september (zodat ik net het 1e jaar gehad heb van het 3 jarige GC/Unive contract heb gehad en qua saldering hopelijk net goed uitkom. Lees; nét meer heb opgewekt dan verbruikt in een contractjaar.
2) Oxxio en Eneco komen telkens naar boven in de vergelijkers met 1,22+- gas en 0,30 & 0,35ct voor stroom. Salderen deze twee partijen allebei wel zoals het hoort? Ik verwacht namelijk uiteindelijk wel wat meer te gaan verbruiken dan ik opwek, bijv. 200-300 meer afnemen tov opwekken. Als er "normaal" gesaldeerd wordt, natuurlijk geen probleem.
3) Dubbel tarief wordt meestal aangeraden voor zonnepaneelbezitters. Geldt dat alleen als je meer opwekt dan je verbruikt? Of ook andersom, dus meer verbruikt dan opwekt?
4) Meesten hier pakken de 1 jarige contracten; waarom niet de 3 jarige? Angst voor de hoge boetes of verwachting dat het allemaal nog substantieel gaat zakken? (interesse vraag)
[ Voor 3% gewijzigd door KoningPaulus op 07-06-2023 21:14 ]
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W