2 weken geleden heb ik m'n PC geheel af moeten koppelen omdat er een nieuwe vloer werd geplaatst, deze vervolgens weer geheel aangesloten en opgestart en sindsdien hoor ik een statische ruis wanneer ik mijn in-ear oordopjes in heb. Dit statische geluid is alleen te horen wanneer ik beweeg met de muis, het geluid is extreem te horen wanneer ik een game opstart en speel. (dus bij heavy load GPU+CPU)
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle audio drivers uninstalled en weer geïnstalleerd
- Verschillende in-ear oordopjes gebruikt met allemaal hetzelfde resultaat
- PC geheel opgeschoond van binnen
- Een ''Ontstoringsfilter, Ground Loop Noise Isolator'' apparaatje gekocht. Hiermee is het statische geluid een stuk minder geworden maar helaas is het niet weg
- Draadloze muis afgekoppeld, bedrade aangesloten
- Jack 3.5mm aangesloten zowel onboard als op de front panel (front panel klinkt de statische ruis extremer)
Ter info: De computer is aangesloten op een geaard stopcontact.
Is er nog iets dat ik kan proberen? Of is mijn enige redmiddel een geluidskaart installeren?
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle audio drivers uninstalled en weer geïnstalleerd
- Verschillende in-ear oordopjes gebruikt met allemaal hetzelfde resultaat
- PC geheel opgeschoond van binnen
- Een ''Ontstoringsfilter, Ground Loop Noise Isolator'' apparaatje gekocht. Hiermee is het statische geluid een stuk minder geworden maar helaas is het niet weg
- Draadloze muis afgekoppeld, bedrade aangesloten
- Jack 3.5mm aangesloten zowel onboard als op de front panel (front panel klinkt de statische ruis extremer)
Ter info: De computer is aangesloten op een geaard stopcontact.
Is er nog iets dat ik kan proberen? Of is mijn enige redmiddel een geluidskaart installeren?