Toon posts:

linux installeren op raid0-array (ide-raid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo linuxusrs,

Ik heb een highpoint hpt370 op mijn kt7-raid. ik heb nu al een raid0-array werkend en nu wil ik linux installeren. Ik heb redhat 7.1 gehaald en alle drivers enz. bij de highpointsite geleecht. nu kan ik linux installeren, maar bij het starten van linux vanuit lilo geeft hij een execptional kernel error. dit is volgens mij wel logisch want de kernel die redhat 7.1 standaard installeerd beschikt niet over de highpointdriver.

Hoe kom ik aan een kernel of bootdisk met een kernel waar de highpointdriver in gecompileerd zit?

ps. ik kan mijn raid-array niet kwijt dus ff weggooien en een nieuwe raid-array aanmaken (na installatie van linux) is geen optie

Verwijderd

Hmm, het is zeker nationale RAID dag vandaag :)
Anyway, heb je Dit topic al bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
je, balou ik heb deze topic gelezen
het probleem is dat ik niet mij raid0-array kan missen en ik niet een kernel met ondersteuning kan gaan bakken.
weet iemand waar ik zo kernel of bootdisk met kernel weg kan halen?

maar balou thnx voor de reply.

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Ik heb zelf geen hpt raid, dus het zou kunnen dat ik nu onzin ga lullen. Maar volgens mij moet je de drivers van de raidcontroller op een disk zitten. Deze kun je dan in het setup programma in je kernel laden.
Het heet iets van loadable module support.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 22:05 schreef albiez het volgende:
Ik heb zelf geen hpt raid, dus het zou kunnen dat ik nu onzin ga lullen. Maar volgens mij moet je de drivers van de raidcontroller op een disk zitten. Deze kun je dan in het setup programma in je kernel laden.
Het heet iets van loadable module support.
Aan een module heb je niks, die moet je van de schijf halen die je niet kunt aansturen omdat je die driver nodig hebt. De driver moet echt in de kernel zitten als je root op de RAID Array staat..

Een extra hd en dan daarop Linux installen en je kernel maken? Kun je daarna opnieuw installen of kopieren op/naar je RAID omgeving

Hier vind je meer info: http://people.redhat.com/arjanv/pdcraid/ataraidhowto.html