Ik deel die mening helaas ook, maar je kan natuurlijk de uitzondering zijn.
Mij zei iemand ooit iets in de trant van; maatschappelijke impact begin je door kleine te doen in je directe omgeving en vanzelf wordt de impact groter. Feit is dat ik daar nog niet de noodzaak voor voel. Vind het alleen wel een mooiere gedachte dan bij Greenpeace software gaan ontwikkelen.
Als je het de baan accepteert heb je elke week 4 uur tijd 'over' voor nog meer impact (grapje), die secundaire voorwaarden zijn echt goed dus ik kan zo'n keuze volledig begrijpen!
@
chrisborst Hoeveel % van de mensen in dienst van de overheid met een technische functie zijn gefocust op nuttig zijn voor de maatschappij of worden een 'advocate of change' als ze zien dat sommige processen totaal inefficiënt zijn of outdated?
Ik kan het natuurlijk compleet mis hebben, maar ik zie enthousiaste mensen erin gaan 'klaar om potten te breken' en afgestompt en neerslachtig eruit komen. Die comfort zone is fijn, maar brengt je geen steek verder. Al is het ook terecht om jezelf af te vragen of je verder wil, maar dat is dan een keuze.
Dat gezegd hebbende, ik ken toevallig een iemand van die procenten en omdat hij bijzondere dingen doet heb ik enorm veel respect voor deze persoon, maar in mijn ervaring dus bijzonder...
[
Voor 10% gewijzigd door
Furion2000 op 07-06-2023 22:09
]