(micro) sd adapter naar usb of sata oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meathome
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
voor een langlopend project gebruik ik SD kaarten omdat ik geen andere opslag mogelijkheid heb op een camera.
aangezien ssd's groter, goedkoper en betrouwbaarder zijn en eventueel ook als usb drive te gebruiken zijn vroeg ik me af of er ondertussen een oplossing is om deze te gebruiken in een sd slot.

ergens 10 jaar geleden had je zo de Elan Mobidapter, zodat je een usb stick kunt gebruiken via een emmc kaartslot.
maar die kan ik nergens meer vinden....te kleine doelgroep schat ik zo.

ik begrijp dat een ssd langzaam wordt als die data via een emmc interface moet afgeven en waarschijnlijk een externe voeding nodig is, maar dat vind ik minder belangrijk dan een grotere opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet bestaan die dingen niet, ze lijken in ieder geval niet heel commercieel verkrijgbaar.

Ik weet niet precies wat je ermee wilt doen, maar je zou evt kunnen kijken naar een SDkaartje met WiFi. Dan kun je de data over je netwerk benaderen en daarmee doen en laten wat je wil. Geen idee of dat te doen is, maar die dingen bestaan in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meathome
ik heb zo'n wifi sd kaart gehad, maar die hebben een zeer beperkte opslag waardoor ze erg vaak leeggehaald moeten worden.
ook een niet al te beste wifi verbinding en de camera dient iedere keer te herstarten als je de kaart via wifi leeg getrokken hebt omdat die 2 dingen langs elkaar heen werken.

voor mijn doel dus niet echt handig, nu wissel ik sd kaarten als die bijna vol zijn en dat is veel betrouwbaarder met een minimum aan downtime.
maar ik zou er best wat voor over hebben als dat minder vaak hoeft te gebeuren.

nieuws: Mobidapter verbindt mobieltjes met usb-drives

[ Voor 14% gewijzigd door meathome op 07-06-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
meathome schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:53:
voor mijn doel dus niet echt handig,
Welk doel dan precies? Mogelijk zoek je de verkeerde oplossing. Voor ons is het doel nu onduidelijk dus kunnen we niet over alternatieven nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet niet wat je nu precies wil bereiken, maar is een My Passport wireless SSD van Western Digital eventueel een idee?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meathome
mijn doel: zo min mogelijk de camera aanraken tijdens het project want iedere keer dat je de camera aanraakt loop ik het risico dat de camera beweegt of dat er iets anders mis gaat.

ik heb 2 camera's draaien die ieder zo'n 3.5TB aan foto's leveren in 1 jaar...en ik heb er nog een paar op de plank liggen die, vanwege de hogere resolutie, hier het dubbele van zouden maken. met 1TB kaarten zou dat dus 1x per maand wisselen zijn. (het is beter wat ruimte over te houden)

het gaat over canon camera's, die mogen dan wel wifi hebben, maar dat is zo dichtgetimmerd dat het onbruikbaar is zonder de canon cloud, dus een wireless ssd kan die niets mee....anders had ik allang een ftp server geparkeerd of permanent een oud lappie laten draaien voor dat doel..

[ Voor 3% gewijzigd door meathome op 07-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Is thetered schieten dan geen optie?

Met USB aan een PC’tje en alle geschoten foto’s komen rechtstreeks in de doelmap die je aangeeft?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meathome
ja dat is mogelijk en heb ik getest, maar door de manier waarop de interne camera software werkt komt het er op neer dat de camera 1x per dag moet worden herstart, anders geen usb handshake.

herstarten is geen zeer stabiele oplossing en kan ertoe leiden dat de camera vastloopt, laten we zeggen 1:20 kans dat een herstart niet doorgaat.

omdat dit inhoudt dat instellingen opnieuw geladen worden, lensmotoren gaan draaien etc. is ook hier een kans dat het beeld een paar pixels verschoven is.
als gevolg ook meer slijtage en meer stof in de camera.

momenteel wordt de camera 1x per 3 weken herstart om een timer overflow en dus crash te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
meathome schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:07:
mijn doel: zo min mogelijk de camera aanraken tijdens het project want iedere keer dat je de camera aanraakt loop ik het risico dat de camera beweegt of dat er iets anders mis gaat.
Een SD card extender?
Alleen het goed herkennen van de kaartwissel blijkt dan vaak toch weer problematisch te zijn.

YouTube: SD Extension Cable - Does It Work?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Lijkt erop dat je gewoon een betere camera nodig hebt en geen geknutsel om de beperkingen heen?
Klassiek x-y probleem als je het mij vraagt.

edit: Anyways, dit komt het meest in de buurt van wat je zoekt. Doet niet wat je wilt, maar je kunt er wel mee knutselen.

[ Voor 35% gewijzigd door jeroen3 op 08-06-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

jeroen3 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:24:
Lijkt erop dat je gewoon een betere camera nodig hebt en geen geknutsel om de beperkingen heen?
Klassiek x-y probleem als je het mij vraagt.

edit: Anyways, dit komt het meest in de buurt van wat je zoekt. Doet niet wat je wilt, maar je kunt er wel mee knutselen.
Ik had in de eerste instantie ook een heel verhaal geschreven wat hier ongeveer op neerkwam maar uiteindelijk niet gepost.

Strekking was dat de problemen die ik lees gewoon oplossingen hebben.

AF motor die draait --> MF aanzetten
Stof/water bij de lens --> wheather sealed lens of een regenhoes
Camera beweegt bij uit-aanzetten of een card wissel ---> steviger statief en/of kop kopen

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meathome
het zou een x-y probleem kunnen zijn, maar ik heb geen andere camera kunnen vinden die de lange duur ondersteuning biedt die ik gebruik om het te laten werken...buiten mogelijk bewakingscamera's, maar die hebben niet de kwaliteit van een dedicated camera.

de camera's zitten in een frame wat ik zelf ontworpen heb, behoorlijk stijf is en het meeste stof afvangt, ook al is het geen regenhoes....maar dan nog vermijd ik zoveel mogelijk aanrakingen of (her)start.
MF is in gebruik, maar laat nog steeds motoren draaien bij start of reboot.

de stand van lenzen is niet perfect reproduceerbaar bij een (her)start ivm gebruikte techniek en mogelijk speling.
bij korte afstanden is dit nooit een probleem, maar mijn ervaring bij landschappen is dat zelfs winddruk tegen het glas voor een verschuiving of vervorming van enkele pixels kan zorgen.

in ieder geval bedankt voor de suggesties, _/-\o_
het is me duidelijk dat wat ik zoek niet (meer) bestaat en wat er te koop is niet doet wat ik wil. dus blijf ik wel grote sd kaarten wisselen die voor werkelijk hetzelfde geld enterprise ssd's hadden kunnen zijn. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door meathome op 09-06-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Andere camera dus, zoals een camera die externe ssd's kan hebben. Zoals de Black Magic camera's bij voorbeeld.

Maar dan kom je dus meer bij de professionele video camera's uit.

Ben wel benieuwd wat je doel is, lijkt mij een time laps?
Pagina: 1