Toon posts:

Opwaarderen asus cusl2, p3 800, 512 MB.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zit met hetvolgende. Ik heb een asus cusl2 moederbord met daarop een p3 800 mhz, met 512 mb. Videokaart; g400 max.

Nu is mijn computer wat traag als in onder windows 2000, sp2 bezig ben in adobe. Werk met de computer om foto's digitaal te bewerken.

Ik zat er aan te denken om er wat meer geheugen in te stoppen. Maar wat blijkt, het moederbord kan niet meer dan 512 mb aan. Wat zal ik nu doen ? Een ander moederbord kopen + 512 mb extra ? Of kan ik beter een p4 nemen ?
Het nadeel is dan natuurlijk dat ik niks aan het geheugen heb wat ik nu heb.

Iemand die tips kan geven ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Kijk gewoon met taakbeheer van win2k wat er het meest gebruikt wordt tijdens het fotobewerken. Gebruik adobe al je geheugen dan weet je genoeg. Heeft adobe ook 99% van je processor in gebruik dan weet je ook genoeg :)

Kijk dus ff wat er nodig is. Dan wordt het helpen wat makkelijker

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 16:24
Alleen een nieuw mobo zou ik niet doen. Dan zit je aan een mobo vast met een VIA chipset. Die ondersteunen meer dan 512MB.

Verstandiger lijkt me om een nieuw mobo en cpu te kopen. EEn AMD DDR systeem of een PIV met rimm lijkt me wel iets voor jouw bezigheden.

Als je genoeg geld hebt ga dan voor een PIV met rimm en anders voor een AMD systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 21:40 schreef crazyhorse het volgende:
Alleen een nieuw mobo zou ik niet doen. Dan zit je aan een mobo vast met een VIA chipset. Die ondersteunen meer dan 512MB.

Verstandiger lijkt me om een nieuw mobo en cpu te kopen. EEn AMD DDR systeem of een PIV met rimm lijkt me wel iets voor jouw bezigheden.

Als je genoeg geld hebt ga dan voor een PIV met rimm en anders voor een AMD systeem.
Ja ik heb al zitten kijken naar een vervangend moederbord, zat te denken aan een asus cuv4x maar ik vraag me af of ik dan echt vooruit ga als ik aan de via chipset zit en 1 1024 mb geheugen zit.

Het nadeel van die piv is dat ik ook nieuw geheugen en proc nodig heb.

Verwijderd

misschien een BX plankie?? (ABIT BX133 RAID)

kwa performance gelijk/sneller dan een cusl2... en ondersteuing voor 1024MB geheugen :)

of dat moederbord wat in mijn sig staat. die ondersteund max 3GB SDR of 2GB DDR en je kan er later altijd nog een Tualatin inzetten. en dat is zeker niet verkeerd!

• Crazyhorse
Op zondag 02 september 2001 21:45 schreef Tycho het volgende:

[..]

Ja ik heb al zitten kijken naar een vervangend moederbord, zat te denken aan een asus cuv4x maar ik vraag me af of ik dan echt vooruit ga als ik aan de via chipset zit en 1 1024 mb geheugen zit.

Het nadeel van die piv is dat ik ook nieuw geheugen en proc nodig heb.
Je kan het maar beter in 1x goed doen.

Als je tenminste het geld ervoor hebt zou ik het doen. Alleen een nieuw mobo en 512mb erbij zal niet zoveel uitmaken als een compleet nieuwe setup. Misschien wel met een leuke RAID setup erbij. :)

• Crazyhorse
Op zondag 02 september 2001 21:51 schreef limp_bizkit het volgende:
of dat moederbord wat in mijn sig staat. die ondersteund max 3GB SDR of 2GB DDR en je kan er later altijd nog een Tualatin inzetten. en dat is zeker niet verkeerd!
Ook een aardige mogelijkheid. Maar dan wel een Tualatin erop zetten anders zullen je prestaties niet scht verbeteren.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
800MHz en 512MB traag onder PhotoShop? (althans, daar ga ik van uit als je het over Adobe en foto's bewerken hebt). Naast het kijken in de taakbalk laat PhotoShop je ook zien hoe efficient het bezig is; linksonderin kun je een paar opties aankiezen, waaronder 'efficiency'. Als deze 100% is, of er dicht tegenaanzit is het geen 'te weinig ram probleem'. Hoeveel ram heb je PhotoShop toegekend? Wat voor disk heb je en waar heb je de PS scratchdisk(s) neer gezet? Zelf heb ik 866MHz en een 7200rpm stripe en ervaar PhotoShop nooit als langzaam, alleen sommige filters en bewerkingen, maar da's puur een cpu aangelegenheid. Dus, wellicht dat je meer rekenkracht zoekt? Want met digitale foto's bewerken krijg je 1GB niet zomaar vol (ik in ieder geval niet)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zondag 02 september 2001 21:51 schreef

Ja daar zit ik nu ook naar te kijken ja. Is wellicht nog wel de beste optie, eens kijken wat die kost

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 23:11 schreef Tycho het volgende:

[..]

Ja daar zit ik nu ook naar te kijken ja. Is wellicht nog wel de beste optie, eens kijken wat die kost
Asus TUA266 FL 295,-

valt dus best wel mee.. ik heb hem toen voor 300,- gekocht (alweer een maand misschien zelfs 2 terug).. heb nog steeds geen spijt. de Drivers installeren zich tenminste zonder problemen (wat bij VIA niet echt wou lukken :()

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ligt het echt niet een beetje aan je hd (windows install), want met mijn PIII 800mhz en 'maar' 256MB in photoshop heb ik geen last van vertragingen (heb VIA chipset)
Pagina: 1