Airplay error op IKEA Symfonisk (Sonos)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:16
Dit probleem heb ik al een hele tijd, maar wil het echt wel eens oplossen. Ik heb 2 Symfonisk speakers. Die werken prima met de Sonos app, maar niet met Airplay. Ik krijg op iPhone "Geen verbinding" error en op Mac error dat Homekit instelling verkeerd is:
This speaker is set to allow access to people sharing this home.
Maar dat klopt niet. De audio instelling in mijn hub is 'iedereen op netwerk' en heb ook al 'iedereen' geprobeerd. Beide speakers staan in Sonos app als Airplay compatible.

Iemand een idee?

Alle IOS en Mac op laatste versie. Apple TV ook (Homekit hub). HomePod mini en Apple TV werken wel met Airplay vanaf zelfde apparaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BCC

Heb je ergens een dubbele nat?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
Nee, goed punt. Alles Fritz mesh netwerk. Ik dacht misschien aan 2,4 en 5 GHz Wifi netwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
Maar juist gecheckt ze zitten allemaal op 5GHz. Mac en iPhone op zelfde repeater dan 1 van de speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:27
Bij mij werkt het wel, maar heb wel regelmatig dat mijn iPhone een error geeft, of er na een paar minuten geen geluid meer uit de speaker komt. Lijkt wel steeds vaker te gebeuren...

De enige optie die dan werkt, is eigenlijk de symfonisk uit en aan zetten. En dat kan alleen door de stekker eruit te halen.

edit: Ondertussen (met een hoop gedoe) de boel geüpdatet naar die S2 app. Dit lijkt het probleem voorlopig opgelost te hebben. Heb jij dit al gedaan? Misschien lost dit wel meer Airplay problemen op.

[ Voor 50% gewijzigd door Prullenbak84 op 12-06-2023 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 11:31
Beetje vertraagde reactie, heb hier ook al een tijdje last van. Heel veel verschillende dingen geprobeerd.

Wat op dit moment succesvol blijkt te zijn bij mij is de speakers verwijderen uit homekit, ze dan volledig resetten en dan terug toevoegen aan Sonos.

Alle andere tips die ik al heb gelezen op het internet, hebben bij mij tot nu toe niet gewerkt, maar het verwijderen uit homekit, lijkt nu wel geholpen te hebben.
Pagina: 1