Prijsdalinglabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Beste Tweakers,

Ik houd al een paar maandjes de 64GB en 128GB DDR4 kitjes van G.Skill in de gaten en het is me gedurende die tijd opgevallen dat die mooie groene x% daling labeltjes in veel gevallen nogal misleidend en zelfs ronduit manipulatief lijken te zijn.

Eerst zie je bij een interessant kitje ineens 21% daling staan, hetgeen positief stemt over de 50-100 euro daling in prijs (en een mogelijk voortzettende trend in de prijsdalingen). Vervolgens verdwijnt dat label na een korte tijd uiteraard en een week later is de prijs weer met zo'n beetje diezelfde 21% gestegen. Om vervolgens een week daarna wéér het label 21% daling bij hetzelfde kitje te zien. Etc. Etc.

Het gebeurt niet bij alle kitjes maar vooral bij de (ogenschijnlijk) "meer interessante/populaire" kitjes welke bij meer dan twee webshops worden aangeboden.

Hier een paar voorbeeldjes:

uitvoering: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-64GTZNC
uitvoering: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-64GTZRC
uitvoering: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16Q-64GVKC

uitvoering: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-64GTZN
uitvoering: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C14Q-64GTZRA
uitvoering: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-128GTZN
uitvoering: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-128GTZR

Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ik zie op meerdere plekken in een heel aantal grafieken dusdanig strak periodieke schommelingen dat ik er een heel erg "opzettelijk manipulatief" gevoel bij krijg.

Vanzelfsprekend kan je in de grafiek kijken om de prijsontwikkelingen te zien maar een e.o.a. "kwaliteitsaanduiding" van de (zogenaamde) enorme prijsdaling ten opzichte van (een gemiddelde over) een langere termijn zou niet verkeerd zijn.

Het zou, wat mij betreft, ook een heel goed idee zijn om rode labels te laten zien bij vergelijkbare "opmerkelijke" prijsstijgingen: 21% stijging.

Dan valt het tenminste ook goed op als je (mogelijk) genaaid wordt, zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Doen winkels/verkopers dat niet al eeuwen? Om je lekker te maken zodat je geneigd bent toe te slaan omdat je je blindstaart op de daling?
Maar als je de prijzen zo goed in de gaten houdt, en al voor langere tijd, dan kan je toch zien/weten of je met een leuke aanbieding te maken hebt of dat de groene beweging iets amper onder de gemiddelde prijs brengt, omdat het gemiddelde van die specifieke shop veel hoger lag dan bij andere shops?

Die rode markering is wel een top idee. Dan zou bijvoorbeeld bij bewegingen in de markt iedere shop zo'n rode trend moeten laten zien. Als die rode markering bij een enkele shop te zien is, weet je in ieder geval zeker dat die shop niet koosjer bezig is. :)

Edit:
Hmmm, tsja, inderdaad. Nu ik de voorbeelden eens goed bekeken heb. Er zitten rare dingen in.
"Bedrijven die met het systeem spelen" lijkt me geen geen rare constatering.

[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 07-06-2023 15:15 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@VOODOO_WILLIE @HMC Ik heb geen idee hoe de labels exact tot stand komen, maar dat kunnen mijn collega's bij Mooie Features vast wel vertellen. Bij deze verplaats ik dit topic daar naartoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
HMC schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 04:37:
Doen winkels/verkopers dat niet al eeuwen? Om je lekker te maken zodat je geneigd bent toe te slaan omdat je je blindstaart op de daling?
Dat klopt en ik ben die (en de vele andere vormen van) psychologische "oorlogsvoering" en het genormaliseerde "orwelliaanse" taalgebruik al een hele tijd (beschaafd gezegd) behoorlijk zat. :)

Dus laten we het beestje nou eindelijk eens gewoon bij de naam noemen: Het is geen periodieke "aanbieding". Het is periodieke "oplichterij".

En dan ga ik er voor het gemak nog van uit dat de "aanbieding" op zichzelf niet al enige mate van oplichterij bevat ...

Het is, naar mijn bescheiden mening, de hoogste tijd dat de schijnwerpers daar eens flink op gezet worden. Een (bescheiden) begin kan daarmee gemaakt worden door (bijvoorbeeld) hetgeen ik voorstel te implementeren.
Maar als je de prijzen zo goed in de gaten houdt, en al voor langere tijd, dan kan je toch zien/weten of je met een leuke aanbieding te maken hebt of dat de groene beweging iets amper onder de gemiddelde prijs brengt ...
Om het jaarverslag van DPG Media Group m.b.t. de pricewatch van Tweakers maar even te citeren:

“De Pricewatch is in 1999 geboren vanuit de community van Tweakers”, vertelt Tweakers-hoofdredacteur Wout Funnekotter. “Doel was om elkaar te helpen met het vinden van lage prijzen en goede deals. ..."

Het is uiteraard geen geheim dat de pricewatch (inmiddels) een goed verdienmodel is voor Tweakers maar (positief als ik stiekem ben ;) ) neem ik aan dat die oorspronkelijke insteek niet gaandeweg ter ziele is gegaan.

Wanneer het benadrukken van prijsdalingen zo makkelijk gemanipuleerd lijkt te kunnen worden (en daar lijkt het dus ernstig op) dan is er geen sprake van een goede deal maar van een misleidende deal. En daarmee is die hele feature dan in essentie niets meer dan gebakken lucht.

Zonder tegenhanger of kwaliteitsaanduiding van de prijsdalingen zou je zelfs kunnen zeggen dat Tweakers effectief gezien het manipuleren van consumenten "faciliteert".

Uiteraard valt uiteindelijk alles wel te misbruiken/manipuleren maar als het op zo'n korte termijn (over enkele dagen) zo eenvoudig te herhalen is dan schreeuwt dat toch om een oplossing.
Die rode markering is wel een top idee. Dan zou bijvoorbeeld bij bewegingen in de markt iedere shop zo'n rode trend moeten laten zien. Als die rode markering bij een enkele shop te zien is, weet je in ieder geval zeker dat die shop niet koosjer bezig is.
Mja. Als je bij individuele prijzen van shops kijkt dan zitten er sowieso belachelijke (maar dan ook echt -belachelijke-) verschillen in prijzen voor hetzelfde product. Een factor 2 tussen de goedkoopste en duurste shop is geen uitzondering. Dat lijkt mij sowieso al niet zo "koosjer".

Helaas kan je in de prijsontwikkeling niet zien hoe die per shop is. Dat zou inderdaad wel wat inzage geven in de dynamiek van de mentaliteit van individuele shops.

De gemiddelde prijs en de laagste prijs vertonen eigenlijk altijd hetzelfde patroon. De gemiddelde prijsontwikkeling lijkt meestal zelfs een grotere "amplitude" te hebben. Dus daar word je ook niet echt wijzer van.

De meeste shops zijn dozenschuivers en hebben natuurlijk (vrijwel) allemaal dezelfde hoofdleverancier. Het is dus niet raar om te veronderstellen dat shopprijzen integraal afhangen van de inkoopsprijzen bij die hoofdleverancier. In die zin is het dus ook niet zo zinvol om het te hebben over "marktwerking".
Glaanie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:46:
@VOODOO_WILLIE @HMC Ik heb geen idee hoe de labels exact tot stand komen, maar dat kunnen mijn collega's bij Mooie Features vast wel vertellen. Bij deze verplaats ik dit topic daar naartoe :)
Ik ben benieuwd. Voorlopig is het nog een tikkie stilletjes hier. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOODOO_WILLIE schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 04:54:
[...]

Ik ben benieuwd. Voorlopig is het nog een tikkie stilletjes hier. :9
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 13-06-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb niet je hele lappen tekst gelezen, vooral niet voorbij de 1e reactie.

Echter heb ik de indruk dat je met je voorbeelden vooral hebt duidelijk gemaakt dat er een causaal verband zit tussen beschikbaarheid van producten en de prijs.

Daar komen een paar aspecten samen;
- sommige winkels bieden alleen prijsinformatie aan ons aan als ze iets op voorraad hebben
- andere winkels passen (waarschijnlijk) hun prijs aan bij lage/geen voorraad
- en sommige winkels kijken (daarnaast) naar de prijzen van hun concurrentie, en passen eventueel hun eigen prijzen daarop aan

En er zijn inderdaad ook een paar vreemde winkels die vanaf het 'begin' een product voor de ruwweg de introductieprijs aanbieden, ongeacht wat de concurrentie doet. Maar die negeer ik bij mijn persoonlijk gebruik van de Pricewatch.

En blijkbaar zijn deze G.Skill setjes nogal variabel in hoe goed het leverbaar is.

Bij jouw voorbeelden was vandaag 1 met goede levertijden en die zit nu dan ook weer rond de laagste prijs. De rest zit hoger en heeft ook maar weinig aanbieders en diegenen die het aanbieden geven slechte levertijden aan.

Maar als dan door de levertijd een paar goedkope winkels uit de lijst wegvallen en een paar anderen hun prijs verhogen, dan krijg je volgens mij ook het door jou getoonde jojo-effect bij dat soort producten.

We houden helaas in onze historische prijsdata niet bij wat de gemelde levertijd destijds was. Dus echt goed kan ik e.e.a. niet controleren.
Maar ik zie zo snel geen bewijs van manipulatie of oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:31
uitvoering: HPE P18422-H21 480GB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRTz2rwQMw9hnxg4wA83MH1Qy58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hb3VSYmNvLQY1Su91dpYASW2.png?f=fotoalbum_large

uitvoering: HP 846436-B21 1,6TB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6YJaFlZvBepZLvpTpBavnvgzKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a0mTNPejBMVgg1Rx4ZlyqKie.png?f=fotoalbum_large

uitvoering: Corsair Xeneon 32QHD165 Zwart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSZh_ZPOqNEyG3DgEoQhiu3OhkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YpEzZWwngpOFkQ78EaVefc0A.png?f=fotoalbum_large

Aaaah, oplichting help.
Anyway - De Pricewatch geeft enkel weer wat de winkeliers doorgeven en maakt dit inzichtelijk. Dat er hele rare dingen gebeuren met de prijzen ben ik met je eens. Ik kon niet zo snel een voorbeeld vinden maar 99% dalingen zie ik ook regelmatig langskomen.
Nou zie ik bij RAM modulen ook flinke prijs stijgingen/dalingen. De prijs & levertijd in de webshop zijn leidend. Dat prijspunt X en Y ver uit elkaar liggen betekent niet dat Tweakers hier een vinger in de pap heeft. Als dat zo was, dan zou de Pricewatch onbetrouwbaar zijn en rennen alle webwinkels weg.
Om het verhaal nóg leuker te maken - wat je in de grafieken ziet zijn slechts prijspunten van eens per 24 uur. Binnen die 24 uur kan er ook van alles gebeuren. Zoals hier - 5pë©ïàál_Tèkén' in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0" Prijsdip van 65% die -niet- in de prijsgrafiek terug te zien is.

De grafieken en de groene labeltjes vertellen niet het hele verhaal. Er mist een stuk context zoals levertijden, prijsfouten, winkels die tussentijds de prijzen aanpassen etc. Ook geloof ik wel dat er zeer zelden webwinkels zijn die slim denken te zijn, en eventjes een lage prijs hanteren om zo traffic te genereren.

De consument (dat ben jij) heeft ook een verplichting om zich te verdiepen. Het siert je dan niet om woorden als 'manipulatief' en 'misleidend' te gebruiken. Neem ook je eigen verplichtingen serieus. Daarmee dien je vooral je zelf en je eigen portemonnee :)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
ACM schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:50:
Ik heb niet je hele lappen tekst gelezen, vooral niet voorbij de 1e reactie.

Echter heb ik de indruk dat je met je voorbeelden vooral hebt duidelijk gemaakt dat er een causaal verband zit tussen beschikbaarheid van producten en de prijs.

[...]

Bij jouw voorbeelden was vandaag 1 met goede levertijden en die zit nu dan ook weer rond de laagste prijs. De rest zit hoger en heeft ook maar weinig aanbieders en diegenen die het aanbieden geven slechte levertijden aan.
Dat klinkt uiteraard heel logisch maar die vlieger gaat dus niet altijd op. Hier ter illustratie een voorbeeldje van zojuist uit mijn eigen lijstje:

uitvoering: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-64GTZN

Dit setje is momenteel slecht leverbaar (vrij lange levertijd) danwel niet voorradig bij de goedkoopste winkels en zit tegelijk op een minimum wat prijsontwikkeling betreft.

Causatie of correlatie? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Het is uiteraard allemaal niet zo eenvoudig en superinteressant om een boom over op te zetten maar los daarvan:
Maar ik zie zo snel geen bewijs van manipulatie of oplichting.
Deze conclusie gaat eigenlijk voorbij aan de essentie achter mijn "klacht" en voorstel.

Ik was in de veronderstelling dat ik die met mijn verhaaltje en het gebruik van de irritant opzichtige kleurtjes op een natuurlijke wijze had ingeleid maar wellicht had ik daar dan toch iets duidelijker over moeten zijn.

Het gaat om de focus op uitsluitend het positieve (de dalingen).

Vergelijk het met het journalistieke principe van "hoor en wederhoor": Door uitsluitend groene labels te tonen bij prijsdalingen (maar geen rode labels bij prijsstijgingen) doet de pricewatch een soort van wel aan "hoor" maar niet aan "wederhoor".

Of anders gezegd: door de dalingen prominent te belichten met groene labels, maar de stijgingen niet met rode labels, wordt een eenzijdig beeld geschetst.

Dat ik een manipulatief gevoel krijg bij de patronen die mij opvielen illustreert vooral hoe de "eenzijdige" presentatie van de gegevens (mogelijk) kan overkomen en dat het daarnaast dus zeer wel mogelijk is om er misbruik van te maken.

Ik stel slechts het e.e.a. vast en deponeer een suggestie om de pricewatch nóg briljanter te maken dan deze al is. :)

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:24:
De consument (dat ben jij) heeft ook een verplichting om zich te verdiepen. Het siert je dan niet om woorden als 'manipulatief' en 'misleidend' te gebruiken. Neem ook je eigen verplichtingen serieus. Daarmee dien je vooral je zelf en je eigen portemonnee :)
Wellicht heb je mijn openingszin (of wellicht zelfs mijn gehele post) met je ogen dicht gelezen: ;)
VOODOO_WILLIE schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 04:00:
Ik houd al een paar maandjes de 64GB en 128GB DDR4 kitjes van G.Skill in de gaten en het is me gedurende die tijd opgevallen dat ...
De kwalificatie of het mij "siert" dat ik bepaalde woorden gebruik is daarnaast natuurlijk wel een tikkie duf als je niet nauwkeurig leest wat ik -precies- schrijf. Woorden (en definities van woorden) doen er tenslotte toe. ;)

Ik zeg uitdrukkelijk dat de labeltjes in veel gevallen nogal misleidend en manipulatief lijken te zijn.

De bedoeling van de pricewatch was om een tool te bieden om goede deals te vinden. De groene labels met prijsdalingen zijn daar aan toegevoegd om de prijsdalingen prominenter zichtbaar te maken. Door slechts eenzijdig te focussen op prijsdalingen en niet tevens prijsstijgingen kan je op z'n minst rustig en feitelijk zeggen dat dat misleidend kan zijn.

En ik zeg dat het aan mij kan liggen maar dat ik er in een aantal gevallen een "opzettelijk manipulatief" gevoel bij krijg.

Daarmee zeg ik dus -niet- dat dat de intentie van Tweakers was (of van shops) en dus ook -niet- dat daar eventuele kwade bedoelingen achter zitten.

Overigens: De hele marketingindustrie bestaat bij de gratie van manipulatie. In de ernstigste zin van het woord zelfs. Er zijn, geloof ik, meer psychologen in dienst bij marketingafdelingen van bedrijven dan in de gezondheidszorg.

De reclamebanners op Tweakers zijn bijvoorbeeld ook 100% manipulatie. Er wordt namelijk (door de eigenaar van de banner) een poging gedaan je te beïnvloeden om (ergens) iets te kopen. En Tweakers faciliteert die manipulatie door die banners op de website toe te staan en te plaatsen.

De strepen op de weg zijn ook 100% manipulatie. Niet met misleidende slechte intenties (integendeel) maar manipulatie desalniettemin.

Dat zijn simpelweg de feiten dus ik snap niet zo goed wat het probleem is met het gebruik van het woord "manipulatie".

Ik stel slechts een (in mijn ogen) nuttige toevoeging voor om een wat evenwichtiger beeld te schetsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

VOODOO_WILLIE schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 05:01:
Deze conclusie gaat eigenlijk voorbij aan de essentie achter mijn "klacht" en voorstel.

Ik was in de veronderstelling dat ik die met mijn verhaaltje en het gebruik van de irritant opzichtige kleurtjes op een natuurlijke wijze had ingeleid maar wellicht had ik daar dan toch iets duidelijker over moeten zijn.

Het gaat om de focus op uitsluitend het positieve (de dalingen).

Vergelijk het met het journalistieke principe van "hoor en wederhoor": Door uitsluitend groene labels te tonen bij prijsdalingen (maar geen rode labels bij prijsstijgingen) doet de pricewatch een soort van wel aan "hoor" maar niet aan "wederhoor".

Of anders gezegd: door de dalingen prominent te belichten met groene labels, maar de stijgingen niet met rode labels, wordt een eenzijdig beeld geschetst.

[..]

Ik stel slechts het e.e.a. vast en deponeer een suggestie om de pricewatch nóg briljanter te maken dan deze al is. :)
Het doel van de huidige labels is inderdaad om bezoekers erop te wijzen dat bepaalde producten goedkoper zijn dan voorheen en daarmee nu mogelijk extra interessant zijn.

We doen doorgaans geen moeite om de dingen uit te lichten die nu juist niet interessant of zelfs extra oninteressant zijn.

En helaas zijn er inderdaad ook voorbeelden zoals hier met een yoyo-effect waarbij er steeds opnieuw dalingen en stijgingen zijn. Desalniettemin wil een gebruiker van de Pricewatch die vast bij voorkeur op een dal kopen.

Ik vraag me wel af wat voor nut jouw oplossing heeft. Wij hebben onszelf aangeleerd om meerdere keren "Waarom?" te vragen, om zo tot de kern te komen. Welk probleem lossen we op met zo'n stijgingslabel? Of wat voor extra waarde bieden we de bezoeker daarmee?

Ik kan me voorstellen dat het voor bezoekers nuttig is om te weten dat een product af en toe scherp daalt in prijs en dan weer terugkeert naar een hogere waarde.
En als dan tijdens het bekijken van het product zo'n hogere prijs geldt, zou er een melding kunnen komen dat dit een product is dat relatief vaak daalt en weer stijgt. En dat ze nu beter een pricealert in kunnen stellen en het later kopen als het weer daalt.

Maar een stijgingslabel maakt dat denk ik niet duidelijk. Die komt er ook voor producten die eenmalig duurder worden en daarna permanent die prijs houden. En tenzij je als bezoeker onthoudt dat er vorige week bij hetzelfde product een daling was, zal je toch naar de prijsgrafiek moeten kijken om te beoordelen of je een yoyo product bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Excuses voor de extreem late reactie. Vanwege een aaneenschakeling van hele vervelende "clusterf :+ cks" lagen de prioriteiten een aardig tijdje heel ergens anders.
Ik kan me voorstellen dat het voor bezoekers nuttig is om te weten dat een product af en toe scherp daalt in prijs en dan weer terugkeert naar een hogere waarde.
En als dan tijdens het bekijken van het product zo'n hogere prijs geldt, zou er een melding kunnen komen dat dit een product is dat relatief vaak daalt en weer stijgt.
In essentie is zoiets wat ik in mijn startpost voorstel:
... een e.o.a. "kwaliteitsaanduiding" van de (zogenaamde) enorme prijsdaling ten opzichte van (een gemiddelde over) een langere termijn zou niet verkeerd zijn.
De exacte implementatie (indien jullie zoiets zien zitten) is uiteraard vers 2.

Een rood stijgingslabel was een (mogelijke) toevoeging daarop omdat dat net zo visueel opvalt als een groene dalingslabel. Vanzelfsprekend is niets zwart-wit (of groen-rood ;) ) maar het zou zelfs in sommige gevallen een tactische indicatie kunnen zijn dat een product in prijs dreigt te blijven stijgen en dat het dus niet tactisch zou zijn als je probeert te wachten op een prijsdaling.
Ik vraag me wel af wat voor nut jouw oplossing heeft. Wij hebben onszelf aangeleerd om meerdere keren "Waarom?" te vragen, om zo tot de kern te komen. Welk probleem lossen we op met zo'n stijgingslabel? Of wat voor extra waarde bieden we de bezoeker daarmee?
Dat is precies wat ik uitleg (of uit probeer te leggen) in de quote die je zelf aanhaalt: om een gebalanseerd beeld te schetsen.

En om dan toch even "de advocaat van de duivel te spelen": ;)
... En dat ze nu beter een pricealert in kunnen stellen en het later kopen als het weer daalt.

Maar een stijgingslabel maakt dat denk ik niet duidelijk. Die komt er ook voor producten die eenmalig duurder worden en daarna permanent die prijs houden. En tenzij je als bezoeker onthoudt dat er vorige week bij hetzelfde product een daling was, zal je toch naar de prijsgrafiek moeten kijken om te beoordelen of je een yoyo product bekijkt.
Dat geldt dus eigenlijk ook voor de prijsdalingslabels. Ook daar zijn producten die eenmalig goedkoper worden en daarna permanent die prijs behouden. En als je ergens je oog op hebt en je vindt het momenteel te duur dan kan je dus gewoon een pricealert instellen (en naar de grafiek kijken of het een jojo-product is).

In die zin voegt een groen label dan eigenlijk ook niets toe. Je zou in die context zelfs kunnen beargumenteren dat dalingslabels wellicht vooral impulsaankopen in de hand werken. En je kan je afvragen of dát dan extra waarde biedt of juist het tegenovergestelde.

Dus dan is ook daar de vraag: "Waarom?" wellicht niet vaak genoeg gesteld. Welk probleem lossen jullie op met zo'n dalingslabel waar niet al een oplossing voor was?

Het is niet mijn bedoeling om de verveel uit te hangen of om gelijk te krijgen maar het lijkt me dan toch een vrij arbitraire (of persoonlijke) keuze voor fancy bling. Of zie ik dat verkeerd?
En als dan tijdens het bekijken van het product zo'n hogere prijs geldt, zou er een melding kunnen komen dat dit een product is dat relatief vaak daalt en weer stijgt. En dat ze nu beter een pricealert in kunnen stellen en het later kopen als het weer daalt.
Op zich vind ik dat sowieso een aardig idee.

Maar op zich zou ik toch ook graag een indicatie zien in de productlijst zelf in of naast het groene prijsdalingslabel zodat je gelijk ziet dat het een jojo is.

Het hoeft ook niet een opzichtige rode vlek te zijn maar bijvoorbeeld (ik gooi maar een brainfart in de lucht) middels een mini blokgolficoontje.
Of iets met pijltjes ala: ▲▼ of ↑↓
Of in kleur: of

Het zou op zich ook interessant zijn om te rommelen met iets als deviatie van het gemiddelde over afgelopen periode of om een ander soort "zwabberindex" te proberen te verzinnen maar uiteraard snap ik wel dat het dan helemaal vrij makkelijk een zooitje wordt in de prijslijst.
Pagina: 1