Hallo,
Ik heb een Internetverbinding van Ziggo, modem in bridge.
Daarachter heb ik een ASUS RT-AC3200.
De ASUS geeft IP adressen uit via DHCP. Een aantal ook vast op basis van MAC.
Dat heeft altijd prima gewerkt zonder problemen. Tot vorige week. Sinds vorige week krijgt mijn pc regelmatig geen IP meer van de ASUS. Het lijkt er op dat DHCP niet meer werkt.(stopt met uitgeven) De enige oplossing is een reboot van de router en dan werkt het weer zolang het duurt...
Ik heb nu tijdelijk een vast IP in mijn PC, maar dat is natuurlijk niet de oplossing voor alle andere apparaten.
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad.
Ik liep tegen dit probleem aan toen ik terug kwam van een vakantie.... Dus ik denk niet dat ik zelf iets kapot gemaakt heb, want ik was er niet.
Wat ik nu gedaan heb is:
Nu heb ik hier: https://forums.xfinity.co.../62a38732382dc22d0f772f64 iets gevonden en dat maar eens gedaan:
Onder WAN-Internet Connection: Special requirement from ISP: DHCP query frequency van Normal Mode naar Continuous Mode gezet
Ik weet niet of dat helpt, nu doet hij het voorlopig.
Ik zie wel onder Netwerk Protection--> AIprotection Two-way-IPS:
Details of Successfully Protected Events
Time
Level
Type
Source
Destination
Threat
2023-06-06 19:35:08
External Attacks
198.98.53.159
77.251.121.127
WEB Realtek SDK MP Daemon diagnostic tool Command Injection -1 (CVE-2021-35394)
Zou er dat iets mee te maken kunnen hebben???? Maar wat kan/moet ik daar mee? Die meldingen zijn weg als ik de router reboot, Maar dit IP adres heb ik al vaker gezien de laatste dagen.
Alle tips, trucs, adviezen zijn welkom, want ik weet niet waar ik de oorzaak nog moet zoeken.
Alvast bedankt.
Groet.
Toevoeging:
Nu zie ik dit voorbij komen:
Jun 6 21:00:08 dnsmasq-dhcp[716]: failed to write /var/lib/misc/dnsmasq.leases: No space left on device (retry in 60s)
Jun 6 21:00:08 dnsmasq[716]: failed to allocate 124 bytes
Misschien is dat wel iets, maar ik heb geen iedee hoe dat op te lossen....
Ik heb een Internetverbinding van Ziggo, modem in bridge.
Daarachter heb ik een ASUS RT-AC3200.
De ASUS geeft IP adressen uit via DHCP. Een aantal ook vast op basis van MAC.
Dat heeft altijd prima gewerkt zonder problemen. Tot vorige week. Sinds vorige week krijgt mijn pc regelmatig geen IP meer van de ASUS. Het lijkt er op dat DHCP niet meer werkt.(stopt met uitgeven) De enige oplossing is een reboot van de router en dan werkt het weer zolang het duurt...
Ik heb nu tijdelijk een vast IP in mijn PC, maar dat is natuurlijk niet de oplossing voor alle andere apparaten.
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad.
Ik liep tegen dit probleem aan toen ik terug kwam van een vakantie.... Dus ik denk niet dat ik zelf iets kapot gemaakt heb, want ik was er niet.
Wat ik nu gedaan heb is:
- het aantal dhcp lease verhoogd naar 50,
- Leasetijd verdubbeld naar 2 dagen.
- Firmware was up-to-date, maar toch bij ASUS gedownload en opnieuw geflashed.
Nu heb ik hier: https://forums.xfinity.co.../62a38732382dc22d0f772f64 iets gevonden en dat maar eens gedaan:
Onder WAN-Internet Connection: Special requirement from ISP: DHCP query frequency van Normal Mode naar Continuous Mode gezet
Ik weet niet of dat helpt, nu doet hij het voorlopig.
Ik zie wel onder Netwerk Protection--> AIprotection Two-way-IPS:
Details of Successfully Protected Events
Time
Level
Type
Source
Destination
Threat
2023-06-06 19:35:08
External Attacks
198.98.53.159
77.251.121.127
WEB Realtek SDK MP Daemon diagnostic tool Command Injection -1 (CVE-2021-35394)
Zou er dat iets mee te maken kunnen hebben???? Maar wat kan/moet ik daar mee? Die meldingen zijn weg als ik de router reboot, Maar dit IP adres heb ik al vaker gezien de laatste dagen.
Alle tips, trucs, adviezen zijn welkom, want ik weet niet waar ik de oorzaak nog moet zoeken.
Alvast bedankt.
Groet.
Toevoeging:
Nu zie ik dit voorbij komen:
Jun 6 21:00:08 dnsmasq-dhcp[716]: failed to write /var/lib/misc/dnsmasq.leases: No space left on device (retry in 60s)
Jun 6 21:00:08 dnsmasq[716]: failed to allocate 124 bytes
Misschien is dat wel iets, maar ik heb geen iedee hoe dat op te lossen....

[ Voor 6% gewijzigd door Hendrik55 op 06-06-2023 21:55 ]