rood is +5
zwart is de ground, Welke van de 2 maakt niet uit.
zwart is de ground, Welke van de 2 maakt niet uit.
Rood = 5 Volt
Zwart = aasrde
geel = 12 Volt
Zwart = aasrde
geel = 12 Volt
Typo: Aarde.
Hmm, aarde in je aars steken, vraag me af of stront geleid
Hmm, aarde in je aars steken, vraag me af of stront geleid
Op zondag 02 september 2001 21:25 schreef Sundead het volgende:
Rood = 5 Volt
Zwart = aasrde
geel = 12 Volt
Oke, dank jullie wel, want anders blaas ik me LCD op
Maakt het btw uit welke van de 2 kabeltjes (die van de LED komen) ik op de Ground aansluit en op de 5 Volt?
uh ja. Heb je niet een schema bij de hand. Is nl een stuk makkelijker.Op zondag 02 september 2001 21:44 schreef Exterazzo het volgende:
Maakt het btw uit welke van de 2 kabeltjes (die van de LED komen) ik op de Ground aansluit en op de 5 Volt?
nee ik heb geen handleiding. en jah ik bedoel 2 voedings kabeltjes, en dan nog een parallele kabel voor de gegevens enz!Op zondag 02 september 2001 22:23 schreef Yarvieh het volgende:
Euh ik snap geen reet van je vraag? 2 kabeltjes uit je lcd? ik heb er iets van 18 ofzo!?
Verwijderd
euhm ik snap er nog steeds nie veel van dus ik schakel over op gok mode.. ik gok zo dat 1tje voor de voeding van je printplaatje is en 1tje voor de voeding van je backlight?
neenee, ik bedoel het zo:Op zondag 02 september 2001 22:26 schreef Yarvieh het volgende:
euhm ik snap er nog steeds nie veel van dus ik schakel over op gok mode.. ik gok zo dat 1tje voor de voeding van je printplaatje is en 1tje voor de voeding van je backlight?
ik heb een parallele kabel en een voedingskabel, welke bestaat uit 2 draden een zwarte en een rode. en 1 van die 2 moet worden aangesloten op de aarde en de andere op 5 volt. maar ik weet dus niet welke. of maakt dat nix uit?
jah op de voeding van de pc wel, maar of dat op de LCD ook zo is????? daarom vraag ik maakt dat uit of niet? en als ik het fout doe gaat er dan iets kapot of werktie dan gewoon nie?Op zondag 02 september 2001 22:38 schreef DeVoTioN het volgende:
zwart is aarde
nop want ik hep em 2e hands gekocht! alleen die gast is nie onlineOp zondag 02 september 2001 22:42 schreef Yarvieh het volgende:
heb je niet gewoon een specsheet van dat ding, daar staat psies op wat welke pin is...
Zwart is aarde. Rood is (bij voorkeur) plus.
Op een schema (dit is wel dan met gelijkstroom) moet de draad van bron (aarde) tot verbruiker/schakelaar etc zwart zijn. Rood = +. Fout doen, dan gaat je backlight niet werken. Als ik me niet vergis is je backlight gewoon een ledje (of 2) en LED's (Light Emitting Diodes) zijn diodes en laten dus de stroom maar in een richting door.
Ik zou een voeding pakken (ik heb er een oeroude van HP die echt FANTASTISCH is) en dan het voltage op 2 a 3 V zetten en dan de + met rood op de + van de LCD hangen, en met de aarde hetzelfde (maar dan wel - met zwart naar -).
Als de LED brandt MOET het wel juist zijn.
Op een schema (dit is wel dan met gelijkstroom) moet de draad van bron (aarde) tot verbruiker/schakelaar etc zwart zijn. Rood = +. Fout doen, dan gaat je backlight niet werken. Als ik me niet vergis is je backlight gewoon een ledje (of 2) en LED's (Light Emitting Diodes) zijn diodes en laten dus de stroom maar in een richting door.
Ik zou een voeding pakken (ik heb er een oeroude van HP die echt FANTASTISCH is) en dan het voltage op 2 a 3 V zetten en dan de + met rood op de + van de LCD hangen, en met de aarde hetzelfde (maar dan wel - met zwart naar -).
Als de LED brandt MOET het wel juist zijn.
Op zondag 02 september 2001 22:40 schreef Exterazzo het volgende:
[..]
jah op de voeding van de pc wel, maar of dat op de LCD ook zo is????? daarom vraag ik maakt dat uit of niet? en als ik het fout doe gaat er dan iets kapot of werktie dan gewoon nie?
Rood is idd de + let wel op de de rode draad wel op de juiste pinnen zit bevestigd.
Pin 2 van je LCD en pin 15 (anode van je backlight) zijn de plus. Ook zit die bevestigd op je weerstand/potmeter.
Zwart.
Pin 1 op je LCD is de ground deze gaat ook naar je weerstand/potmeter en is op je LPT-connector op 8 plaatsen doorverbonden.
Verwissel deze draade niet, dat kost je een LCD. Zoek anders naar wat schema's en volg de draadjes en kijk of het allemaak klopt. Dat is niet moeilijk.
Pin 2 van je LCD en pin 15 (anode van je backlight) zijn de plus. Ook zit die bevestigd op je weerstand/potmeter.
Zwart.
Pin 1 op je LCD is de ground deze gaat ook naar je weerstand/potmeter en is op je LPT-connector op 8 plaatsen doorverbonden.
Verwissel deze draade niet, dat kost je een LCD. Zoek anders naar wat schema's en volg de draadjes en kijk of het allemaak klopt. Dat is niet moeilijk.
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus
Met welk programma kan ik de LCD het beste aansturen?
Pagina: 1