KPN glas snelheid ok maar apps krijgen slecht data binnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoi,

Sinds een aantal maanden heb ik glas van KPN (1Gb up en down). Daaraan gekoppeld zit rechtstreeks een Fritzbox 7590 (dus niet het modem van KPN). Sinds kort ervaar ik dat apps heel slecht data binnen krijgen. Om een voorbeeld te geven de NU.nl app op de iPad of iPhone opent wel maar foto’s bij artikelen laden slecht en wanneer ik op reacties klik dan duurt het een tijd voordat die geladen worden. Op een ander netwerk bijvoorbeeld op werk totaal geen problemen.

Zet ik echter NordVPN aan dan werkt het wel naar behoren. Ik dacht meteen aan een DNS issue maar na wat handmatig ingestelde DNS servers nog steeds dezelfde problemen. Op de Fritzbox staat IP6 uitgeschakeld, maar aan of uit maakt geen verschil.

Ik tast een beetje in het duister wat hier het probleem kan zijn. Ik heb alles al gereset maar hielp ook niet.

Iemand ervaring met deze setup en dezelfde problemen ervaren? Is dit een belletje naar de helpdesk van KPN waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16

lier

MikroTik nerd

NordVPN routeert mogelijk op een manier dan je ISP, zou zeker even bellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

KPN kan wel vragen de KPN box weer aan te sluiten als je ze belt. Houd die dus bij de hand.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met de router van KPN werkte het wel ok. Dus heb de Fritzbox uiteindelijk een factory reset gegeven. Toen in inlogde kreeg ik meteen een melding dat er een update was terwijl ik dat daarvoor gecheckt had en er geen update was. Heel apart allemaal. Het werkt nu weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Borland markeer je topic even als opgelost - dan weten de mensen die willen helpen dat het is opgelost scheelt weer een klik. verder natuurlijk heel blij voor je dat het nu wel werkt... ik ben het met je eens dat het vreemd is dat je pas een update melding kreeg na een factory reset, klinkt een beetje alsof er gewoon echt een aantal bugs in jouw firmware versie zaten. om eerlijk te zijn ben ik dat van AVM niet zo gewend en zeker niet met de kpn preset... hopelijk blijft het bij deze keer.