Het zou fijn zijn als ze genummerd waren, dat praat makkelijker
De Faroe Islands, een lang gekoesterde droom van me om als landschapsfotograaf te bezoeken, dus ik ben wel jaloers op je
In 2019 had ik een Faroe Islands hyperfocus, en ik heb toen veel uitgezocht. Bekende plekken, routes e.d.
Iedereen gaat natuurlijk naar andere dingen toe, maar ik mis Drangarnir wel een beetje in deze serie.
Ik weet dat je inmiddels toch wel wat moet betalen voor die wandeling en dat het misschien daardoor niet helemaal voor de hand ligt om em te doen, maar het is wel een typisch Faroe Islands icoon.
De volgende foto's:
- Trælanípan vallei (foto 2)
- Trælanípan (foto 3)
- Kallur (Kalsoy)
- Ásmundarstakkur (laatste foto)
vind ik niet echt kenmerkend vastgelegd voor dat gebied. Je bent uiteraard niet verplicht om alleen de iconische views vast te leggen ofzo, maar bijvoorbeeld bij Kallur (Kalsoy) had ik verwacht iets van stijle rotswanden/bergkammen (al dan niet met dat ene bekende huisje) te zien. De foto die je nu hebt kon anywhere gemaakt zijn. Ik begrijp de uitsnedekeuzes niet zo goed, en veel lijkt ook op Schotse rotskusten/landschappen.
De foto van Trælanípan, Koltur & Hestur heeft ook echt wel potentieel, maar het linker rotsblok is net wat te klein/te ver naar links gedrukt om wijdsheid te representeren.
Die wijdsheid en grootsheid mis ik verder ook in de rest, wellicht komt dat door het gebruik van tele (met de juiste uitsnede) zonder een klein onderwerp erin die de schaal aangeeft?
Bij Gasadalur is het onmiskenbaar Gasadalur, alleen vind ik het dan jammer dat je die waterval wat rechtsonder "hoort" weggesneden hebt alsmede de rotspartijen die op de voorgrond zouden zijn. Dit zou én de typische Faroe Islands look hebben én meer diepte in de foto geven.
Misschien zie je mijn comments als negatief, en heb je het wel bewust zo gedaan om niet-typische foto's te posten van zo'n afgelegen, spectaculaire eilandengroep. Smaken verschillen, en zie mijn comments dan ook zo. Ik mis gewoon wat cohesie tussen de foto's door het ontbreken van context: er is geen verhaaltje/reisverslagje bij, en weinig Faroe Islands-gerelateerde context.
Ik heb niks te melden over technische zaken ofzo, want dat vind ik dan wat ondergeschikt; je kunt eenmaal niks aan het weer doen en als hier en daar iets centraal staat of een beetje overbelicht is, vind ik dat geen reden om te zeuren

.
Als ik moest kiezen zou de foto van Bøsdalafossur & Geituskorardrangur je beste foto zijn met Leitisvatn en Ambadalur als runner up en 2nd runner up.
[
Voor 5% gewijzigd door
Deathchant op 07-06-2023 14:07
]