Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05 18:04
Ik wil graag een JBL bluetooth speaker kopen ,

maar ik kom er niet uit welk model.

Ik denk aan JBL charge 5 of flip 6

charge 5
+ langere accu
+ meer W geluid
- groter zwaarder
- duurder

flip 6
+ compacter
+ goedkoper
- minder W geluid
- minder lange accu duur

nou evenveel plussen als minpunten heeft iemand iets meer te zeggen over de geluidskwaliteit van beide producten?

ik denk de speaker vooral mee te nemen op vakantie enzo maar gebruik het vooral binnenshuis.

Ik kan niet kiezen kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Ken je iemand met ING en genoeg (Rente)Punten? Dan haal je de Charge 5 voor 109 euro in huis, snelle Google geeft mij dat die prijs ongeveer is wat een Flip 6 doet. Dan is de keuze snel gemaakt.

Vanwaar de keuze voor JBL? Ik heb zelf ook een Charge 5 omdat ik het laag miste wat mijn Soundcore Motion+ niet kon leveren. Plus meer aanwezige JBL Charge 5 speakers in de vriendengroep, dus koppelen door/met Party Boost. Puur qua geluidskwaliteit was de Soundcore zeker wel de betere. Charge 5 kan ik wel iets recht trekken qua kwaliteit door de EQ (3 band) in de app maar ook daarmee was Soundcore beter (8 band).

Qua genoemde plus- en minpunten die je noemt zijn deze inherent aan elkaar. Hoe groter de accu des te groter en zwaarder het product zal zijn, daarentegen staat dan wel weer een langere playtime. Grotere behuizing betekent ook grotere units wat meer laag betekent. Volume (dB, geen fysieke grootte) van een product is één ding, een zo volledig mogelijk bereik is twee. Voor jezelf zal je de gulden middenweg moeten zoeken. Soundcore Motion Boom was voor mij too much qua grootte en gewicht maar dat is wel een speaker die aanzienlijk lager gaat dan ik nu heb. Keuzes... De Motion Boom is nu voor nog geen 90 euro te krijgen bij Amazon, qua prijs/kwaliteit is dat wel de betere.

[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 06-06-2023 19:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05 18:04
dankje, heb trouwens een cadeaubon van de bol.com van €50, - dat helpt me flink op weg,
maar je hebt gelijk ik noem jbl vanwege de merknaam andere producten zijn er ook

maar ik twijfel dus nog steeds over formaat/ geluidskwaliteit ruil eigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39
FeaR schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:03:
Ken je iemand met ING en genoeg (Rente)Punten? Dan haal je de Charge 5 voor 109 euro in huis, snelle Google geeft mij dat die prijs ongeveer is wat een Flip 6 doet. Dan is de keuze snel gemaakt.

Vanwaar de keuze voor JBL? Ik heb zelf ook een Charge 5 omdat ik het laag miste wat mijn Soundcore Motion+ niet kon leveren. Plus meer aanwezige JBL Charge 5 speakers in de vriendengroep, dus koppelen door/met Party Boost. Puur qua geluidskwaliteit was de Soundcore zeker wel de betere. Charge 5 kan ik wel iets recht trekken qua kwaliteit door de EQ (3 band) in de app maar ook daarmee was Soundcore beter (8 band).

Qua genoemde plus- en minpunten die je noemt zijn deze inherent aan elkaar. Hoe groter de accu des te groter en zwaarder het product zal zijn, daarentegen staat dan wel weer een langere playtime. Grotere behuizing betekent ook grotere units wat meer laag betekent. Volume (dB, geen fysieke grootte) van een product is één ding, een zo volledig mogelijk bereik is twee. Voor jezelf zal je de gulden middenweg moeten zoeken. Soundcore Motion Boom was voor mij too much qua grootte en gewicht maar dat is wel een speaker die aanzienlijk lager gaat dan ik nu heb. Keuzes... De Motion Boom is nu voor nog geen 90 euro te krijgen bij Amazon, qua prijs/kwaliteit is dat wel de betere.
Thx voor info.
Heb je het dan over deze:Anker Motion boom?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Dat was toen ik vorig jaar naar een speaker keek de beste optie maar viel voor mij af wegens het formaat en gewicht, ik wilde rond de kilo blijven en de bekende grootte van een Charge 5/Motion+. Voor dit geld een no-brainer eigenlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:01
Ik heb ook de Charge 5.
Bevalt erg goed.
Daarvoor heb ik ook gebruik gemaakt van de ING rentepunten truc voor wat extra korting :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:58
Pardon, een snelle blik in de Pricewatch bedoelde je natuurlijk? :+
De Motion Boom is nu voor nog geen 90 euro te krijgen bij Amazon, qua prijs/kwaliteit is dat wel de betere.
Ik heb de Motion Boom, mijn broer de Charge 5. De Motion Boom is zonder twijfel de betere speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39
FeaR schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Dat was toen ik vorig jaar naar een speaker keek de beste optie maar viel voor mij af wegens het formaat en gewicht, ik wilde rond de kilo blijven en de bekende grootte van een Charge 5/Motion+. Voor dit geld een no-brainer eigenlijk.
Zonder topic te kapen:

Mijn situatie:
Deze blijft hoogstwaarschijnlijk op 1 plek. Gaat nl oude mini boombox CD/cassette vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 08-06-2023 10:58 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 15:53
Offens1490 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Zonder topic te kapen:

Mijn situatie:
Deze blijft hoogstwaarschijnlijk op 1 plek. Gaat nl oude mini boombox CD/cassette vervangen.
Dan zou ik niet naar een portable bluetooth speaker kijken, maar naar een vaste set. Zoals de Fluance Ai41 of als je het goedkoop wil houden de uitvoering: Edifier R1855DB of als je het duur wil maken Argon Audio Fenris A5

[ Voor 25% gewijzigd door youridv1 op 13-06-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:37
Als je geen partyboost nodig hebt / gaat gebruiken zou ik inderdaad voor een ander merk dan JBL gaan. Dan krijg je meer waar voor je geld. De Anker speakers zijn een goede keuze, anders de Earfun Uboom L als je iets goedkopers / compacters zoekt. Is gewicht geen probleem is de Tribit Stormbox Blast ook een mooie optie. Iets duurder maar gelijk een heel stuk beter in geluidskwaliteit.
Om je vraag te beantwoorden: zelf zou ik voor de Charge gaan. Het verschil in geluid merk je echt wel. Vooral als je de speaker buiten gebruikt of eens iets hoger volume wil gebruiken dan een achtergrondmuziekje. Met beide speakers moet je niet verwachten dat je een grote ruimte / groep van geluid kan voorzien of een feestje kan geven, daar zijn ze niet voor gemaakt.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TactfulRanger
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 23:12

GarBaGe schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:18:
Ik heb ook de Charge 5.
Bevalt erg goed.
Daarvoor heb ik ook gebruik gemaakt van de ING rentepunten truc voor wat extra korting :)
Is er nog een extra truc? Ik zie ze daar alleen voor 124.00 met 1.500 punten?

[ Voor 68% gewijzigd door TactfulRanger op 15-06-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:01
Prijzen en acties varieren.
Je kan vaak een generieke JBL korting voucher krijgen via je ING punten en daarmee bestellen bij JBL

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik zat ook te twijfdelen in beide speakertjes. Ik heb gekozen voor de JBL charge 5, vanwege de accu duur en wat meer vermogen.

Tot nu toe geen spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 20:02
GarBaGe schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:02:
Prijzen en acties varieren.
Je kan vaak een generieke JBL korting voucher krijgen via je ING punten en daarmee bestellen bij JBL
daar heb ik naar gekeken, omdat ik ook een charge 5 wilde.
Conclusie: Met rentepunten 124 euro.
Met de JBL voucher, punten only, krijg je 20 % korting in de JBL store, kom je ook op 124 euro uit, oftewel:
lood om oud ijzer. :)
Pagina: 1