Floppy error

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Je zoekresultaat naar "floppy fail" leverde 53 resultaten op bla bla bla :)

ik weet het.. maar ik ben nog niet hetzelfde probleem tegengekomen.

Het zit zo. Ik heb een pentium 1 mainboard die ik aan de kant heb gegooid omdat de floppy het niet deed. Naja. nu blijkt het toch wel dat ik een 486 cq pentium 1 goed kan gebruiken als router (jaja, ben aan het uitbreiden).

Ok aangezien ik niet zo netjes met mijn zooi omgaan en de hardware over de hele zolder vespreid ligt heb ik toch 1 pentium en 1 486 mainboard werkend. Nu wil ik freesco gaan draaien op een floppy. maar dan moet ie het wel doen of course. Ik krijg telkens de melding: Floppy Disk(s) Fail (40). Ok ff gesearched en kijken wat er te doen viel.

Bios reset: geen verandering
Normale connector op mainboard en twist in floppy: geen verandering
Kabel omdraaien: geen verandering
Kabel verwisselen (4x): geen verandering
Floppy wisselen (3x): geen verandering

Na veel gepruts heb ik dus de normale connector met het rode randje op pin 1 gezet en het rode randje op de floppy naar de voedingskabel. En ja hoor... het lampje gaat in de bios branden.. maar.. het geluid blijft uit.

moraal: het lampje licht op tijdens het zoeken. gaat ook keurig weer uit.. maar hij weigert van diskette te booten.

Ohja: ik heb ook alles uitgeschakeld en er een extra kaartje in gedaan. met ide en fdd controler.. 4 verschillende.. maakt geen verschil.

wat zou het probleem kunnen zijn :?

bvd

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

op dit moment nog zo goed als alle gebruikte componenten, tip gebruik eens een werkende fdd met kabel uit een andersysteem, als dit ook niet werkt is de fdd controler van je bordje al in de controller heaven, en geloof mij hij is niet alleen.

RGZ

MASH
Op zondag 02 september 2001 21:19 schreef bolk het volgende:
Je zoekresultaat naar "floppy fail" leverde 53 resultaten op bla bla bla :)

ik weet het.. maar ik ben nog niet hetzelfde probleem tegengekomen.

Het zit zo. Ik heb een pentium 1 mainboard die ik aan de kant heb gegooid omdat de floppy het niet deed. Naja. nu blijkt het toch wel dat ik een 486 cq pentium 1 goed kan gebruiken als router (jaja, ben aan het uitbreiden).

Ok aangezien ik niet zo netjes met mijn zooi omgaan en de hardware over de hele zolder vespreid ligt heb ik toch 1 pentium en 1 486 mainboard werkend. Nu wil ik freesco gaan draaien op een floppy. maar dan moet ie het wel doen of course. Ik krijg telkens de melding: Floppy Disk(s) Fail (40). Ok ff gesearched en kijken wat er te doen viel.

Bios reset: geen verandering
Normale connector op mainboard en twist in floppy: geen verandering
Kabel omdraaien: geen verandering
Kabel verwisselen (4x): geen verandering
Floppy wisselen (3x): geen verandering

Na veel gepruts heb ik dus de normale connector met het rode randje op pin 1 gezet en het rode randje op de floppy naar de voedingskabel. En ja hoor... het lampje gaat in de bios branden.. maar.. het geluid blijft uit.

moraal: het lampje licht op tijdens het zoeken. gaat ook keurig weer uit.. maar hij weigert van diskette te booten.

Ohja: ik heb ook alles uitgeschakeld en er een extra kaartje in gedaan. met ide en fdd controler.. 4 verschillende.. maakt geen verschil.

wat zou het probleem kunnen zijn :?

bvd