27" inch scherm voor gaming en werk gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor m'n thuiswerkplek zoek ik een knappe 27" monitor waar ik op kan werken (standaard office applicaties, datamodelling tools etc) en ook aardig op kan gamen. Ik ben beperkt qua ruimte dus een ultrawide zit er helaas niet in! Mijn budget is max €450,-. Nu dacht ik, dat ik daar wel een aardige monitor van kan kopen, maar het is allemaal óf gamen, óf werken maar niet allebei.

Wat ik graag zou willen:
  • Kantelbaar en in hoogte verstelbaar (of anders VESA aansluiting voor monitorarm)
  • Alt-mode ondersteuning
  • Laptop laden via USB-C
  • Hoge refresh rate (kijkt gewoon veel rustiger, ook als ik zit te werken)
  • Minimaal 350 nits, liefst 400 (scherm staat in een lichte kamer, bij 300 moet ik de gordijnen dichtdoen om nog iets te kunnen zien)
  • hogere resolutie dan FHD
Niet belangrijk:
  • Speakers
  • webcam
Ik kan echter als ik deze wensenlijst intik in de pricewatch geen enkele monitor vinden. het lijkt wel kiezen tussen of laden via USB-C, of een lage refreshrate. Verder lijkt 32" widescreen zo'n beetje de standaard te zijn, maar daar heb ik echt geen plek voor.

Vraag aan de kenners hier: waar kan ik het beste water bij de wijn doen? Budget is wel echt maximaal, maar moet ik dan toch investeren in een USB-C dock met een snelle gaming monitor of een kantoormonitor en toch een lage refreshrate accepteren? Misschien mensen met ervaringen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:34
Als ik de pricewatch een beetje doorspeur kom ik eigenlijk alleen maar op de Lenovo Legion Y27h-30 die volgens mij wel redeijk aan je wensen voldoet. Enige puntje om op te letten is dat deze "maar" 75W power delivery geeft. Dus tijdens het gamen zal de accu van je laptop waarschijnlijk wel leeglopen en zal je dus alsnog je lader moeten aansluiten. Voor normaal werkgebruik zal het waarschijnlijk wel goed werken.
Het voordeel van deze monitor is wel dat hij met 4 USB poorten als prima USB-dock fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
JobKlimop schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:18:
Als ik de pricewatch een beetje doorspeur kom ik eigenlijk alleen maar op de Lenovo Legion Y27h-30 die volgens mij wel redeijk aan je wensen voldoet. Enige puntje om op te letten is dat deze "maar" 75W power delivery geeft. Dus tijdens het gamen zal de accu van je laptop waarschijnlijk wel leeglopen en zal je dus alsnog je lader moeten aansluiten. Voor normaal werkgebruik zal het waarschijnlijk wel goed werken.
Het voordeel van deze monitor is wel dat hij met 4 USB poorten als prima USB-dock fungeert.
Dankjewel hiervoor! Deze totaal niet gezien in de pricewatch, ik ga kijken!