Beko wasmachine maakt raar geluid en gaat dan volledig uit.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-07 22:04
Mijn wasmachine doet raar. Net een paar maanden na de garantie uiteraard. Tijdens het draaien maakt hij op een gegeven moment een "klik" geluid en gaat dan volledig uit.

Het scherm gaat ook compleet uit, normaal blijft na een wasbeurt hier nog een lampje op branden.

Ik heb het filter rechts onder al schoon gemaakt, hij staat recht, en als ik de trommel met de hand een flinke zet geef, draait hij ongeveer 3/4 en stopt dan, dus er is weerstand! Water stroomt door het wasmiddel bakje dus dat is ook aanwezig. De bodem van de trommel wordt ook nat.

Iemand nog een idee waar ik naar kan kijken? Een filmpje om het geluid wat beter weer te geven. Actie rond 14 seconden. Alle hulp is welkom!

[ Voor 18% gewijzigd door Thejman1989 op 06-06-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die 'klik' is volgens mij de deurbeveiliging? Dezelfde klik zou je moeten horen op het moment dat de machine start.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
Klopt, als hij start maakt hij ook een klik geluid, maar deze is wel een stuk luider dan die startklik. Ik heb net even de achterkant eraf gehaald en de hele motor/trommel lijkt niet te draaien. Het klinkt alsof hij constant in de opstart modus blijft zitten. Normaliter begon hij ook vrij snel na het aanzetten met draaien.

Hieronder nog een filmpje van de achterkant. Rond 6:35 stopt hij er mee.

In principe mooi als het de motor is want daar zit 10 jaar garantie op ipv 2. Morgen maar even met Beko bellen.

Mochten er nog andere tips zijn dan hoor ik het graag!

[ Voor 17% gewijzigd door Thejman1989 op 07-06-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thejman1989
Waarschijnlijk Is de motor stuk, omdat het na de garantie is betaal je 95 euro voorrijkosten en dan nog arbeid plus eventueel materiaal. Gaat al gauw richting de paar honderd euro. Besloten om toch maar voor nog wat extra een goede wasmachine van een goed merk te bestellen. Goedkoop is duurkoop, geen Beko meer voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
wat overweeeg je nu voor merk machine dan?
vroeger was beko echt een topmerk maar helaas de laatste jaren niet echt meer. maar dat zegt niet dat alle goedkope merken duurkoop zijn. Sharp is bijvoorbeeld heel goed tegenworodig. toen beko de prijzen opdreef en de kwalitiet liet dalen heeft de andere turkse producent vestel besloten in het gat in de markt te springen dat beko liet vallen, goedkope goede machines. sharp heeft nu de kwalitiet die beko vroeger had.
wil je och liever iets heel anders dan is Chiq ook goed, een nieuwkomer die zich in europa wil bewijzen met momenteel nog een heel lage prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thejman1989
Bedankt voor de tips! En het blijft met elk merk dat het stuk kan gaan natuurlijk maar heb nu een Siemens gedaan, volgends de tests zou die beter moeten presteren.
Pagina: 1