Ik zit er over te denken om een vast contract te gaan afsluiten voor gas en elektra, 1 of 3 jaar. Wat ik nergens kan terugvinden is hoe het zit als je gaat verhuizen. De kans is groot dat we naar een full electric nieuwbouw huis gaan verkassen. Weet iemand of je dan 'boetevrij' je contract kan lozen (zoals het ook bij hypotheken kan als de rente lager is als wat je nu betaald) of dat je dan alsnog aan je contract vastzit (wellicht met 0 afname gas en meer stroom, of ook daar 0 ivm zonnepanelen)?
Lees de algemene voorwaarden. Ontbinding van contract (vaak kun je contract meenemen).
[ Voor 22% gewijzigd door hamsteg op 06-06-2023 16:15 ]
... gecensureerd ...
Gas en elektra staan los van elkaar. Als je nieuwe woning geen gasaansluiting heeft moet je van tevoren even checken bij je leverancier of je dan ook nog een opzegboete betaalt als je verhuist.
Je elektracontract kun je gewoon meenemen, maar let erop dat ook met nul op de meter een elktracontract verre van gratis is
Je wilt het wel hebben, want ook met zonnepanelen gebruik je het net!
Je elektracontract kun je gewoon meenemen, maar let erop dat ook met nul op de meter een elktracontract verre van gratis is
offtopic:
Als je een hypotheek wilt oversluiten zou ik eea nog even goed nalezen. Je betaalt over het algemeen juist wel een boete als de rente lager is dan wat je betaalde.
Als je een hypotheek wilt oversluiten zou ik eea nog even goed nalezen. Je betaalt over het algemeen juist wel een boete als de rente lager is dan wat je betaalde.