Welke HUB/SWITCH ?

Pagina: 1
Acties:

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:56
Ik wil dus van de week een hub of switch gaan kopen maar ik weet niet precies welke misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Heb de keuze uit het volgende:
Edimax ES-3108P 8 poort = 195,-
Edimax ED-1405PM 5 poort = 150,-

edimax

Ik heb dus al drie van die edimax 10/100mbit kaarten en die werken goed dus het lijkt me dat een edimax hub/switch niet verkeerd zou zijn dus vandaar deze keus.

Wat wil je er mee gaan doen is dan de vraag nou ik heb dus hier thuis drie PC staan waarmee ik dus een server wil draaien die doormiddel van Winroute Lite mij casema internet verbinding deelt (ja ik weet het het is een casema verbinding misschien komt er ook ADSL dus) voor de rest worden er natuurlijk spellen over gespeeld en bestanden over en weer gegooid en de printer die we delen. Nou komen er stoms ook nog vrienden met een netwerkkaart en een PC of laptop dus misschien dat dat ook wat uit maakt.

hoop dat jullie mij een duidelijk antwoord kunnen geven.
Alvast bedankt voor jullie reacties

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
koop een 3com superstack switch :)

Verwijderd

Ik ken heel dat merk niet maar het lijkt me goedkope rommel
een 8 poorts 10/100 mbit hub voor dat geld is TE goedkoop

Verwijderd

Met 3 computertjes, als je niet teveel grote bestanden gaat verpomepen, is een hub meer dan genoeg...

Ik heb zelf overigens een Target 8-poort switch bij Eynstein gekocht, erg tevreden over...
hier

Kost wel FL. 171,23 pieken

• Rick Brands
Die switch is goedkoper wat is het verschil eigenlijk met die van edimax ?

Ik zal zeker niet te vaak bestanden over en weer gooien die bestanden over gooien is eigenlijk meer bedoelt voor back-up dus alleen maar als ik geformat heb om alles weer te installeren via die server.

Dus jullie denken dat ik beter die andere switch kan kopen ?

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Ik heb zelf hier die edimax switching hub 5 poorts staan. Voor een klein netwerk thuis is hij goed genoeg en denk niet dat je honderden guldens moet gaan besteden aan 3com hubs/switches of dergelijken terwijl het zo ook kan.

suc6 :)

• Rick Brands
Ben ook zeker niet van plan om meer dan 250 uit te geven aan een hub/switch want denk ook niet dat dat nodig is voor de dingen die ik er mee doe.

Maar dan blijft de vraag welke van de 2 boven staande is nu beter denken jullie ?

Verwijderd

Ik heb net voor f257 een netgear 8 poorts 10/100Mbit Switch gekocht (bij www.beat-it.nl ). Misschien ook iets voor jou? Is een goed merk volgens mij en hij bevalt ook goed (is nog mooi ook).

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Kijk hier eens. 159 piek voor een 8 ports switch.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Rick Brands
Oke bedankt voor de meningen maar ik zou graag nu alleen nog maar argumenten willen horen welke van de bovenstaande twee ik moet kopen voor dat iedereen hier hun merk hub of switch gaat neerzetten.

Dus de vraag luid welke van de bovenstaande twee is het beste voor mij situatie ?

;)

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 22:04 schreef killer het volgende:
Oke bedankt voor de meningen maar ik zou graag nu alleen nog maar argumenten willen horen welke van de bovenstaande twee ik moet kopen voor dat iedereen hier hun merk hub of switch gaat neerzetten.

Dus de vraag luid welke van de bovenstaande twee is het beste voor mij situatie ?

;)
Ik zou toch voor een 3COM switch gaan, kost wat meer, maar een switch is te belangrijk om op te gaan bezuinigen.
Eerst had ik ook een goedkope hub, maar die heb ik na 2 weken al weer weggegooid.

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

ik heb deze hum ook en hij werkt SUPER..!!! helemaal niets mis mee...en edimax is trouwens gewoon realtek...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zondag 02 september 2001 21:23 schreef edg_kosy het volgende:
Ik ken heel dat merk niet maar het lijkt me goedkope rommel
een 8 poorts 10/100 mbit hub voor dat geld is TE goedkoop
ik heb een 8 poorts edimax switch. Tijdens een lan alle 8 poorten vol en ik naar een andere gast sturen met 6Mb (megabyte)/s naar hem sturen :) Later ook nog een hub aan een poort van de switch gehangen en ging allemaal goed.
Ik ben iig heel tevreden met mijn 8 poort edimax siwtch!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heb ook een goedkope GFE switch gehad (8 poorts 10/100) ... destijds 225,= . Wat een klote ding was dat. Deed het prima maar je kwam niet boven de 3 MB/sec uit. Ding geruild tegen een 40 GB maxtor *D nadat ik een ZyXEL Prestige 314 met ingebouwde 10/100 switch had aangeschaft. En die presteert tenminste, zo'n 7-8 MB/sec in dezelfde opstelling. Mijn conclusie : goedkope hubs/switches doen het, maar de snelheid is ver te zoeken... Ik zou voor wat snellers gaan.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 21:19 schreef killer het volgende:

Heb de keuze uit het volgende:
Edimax ED-1405PM 5 poort = 150,-
En waar is dat als ik vragen mag :) ?
Bij mijn lokale PC-boer is de Edimax 8port HUB 175,00...

Voor 2 tientjes meer wil ik eigenlijk de switch wel hebben :P

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb mijn HUB voor 80 piek bij Eynstein gekocht! Maar dat was maar 10 Mbs, ik zou je 100 Mbs zo-ie-zo aanraden! Want 10 Mbs schiet niet op met het kopieëren!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb bij Gistron zo'n 8 poorts switch gekocht van het merk Videal :? , en die werkt goed genoeg hoor

was dacht ik 160,-
Pagina: 1