Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjal90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-05 16:04
Ik zoek een?
Headset, of ter vervanging van huidige Bose QC35II (onlangs nog nieuwe oorkussens geplaatst), of een extra headset speciaal voor Calls (Teams, mobiel).

Wat is je budget?
Afhankelijk van advies, als aparte headset voor Calls dan €200,-
Als vervanging voor zowel Calls en muziek dan €350,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur wat betreft merken, hieronder wel een aantal punten die ik belangrijk vind.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk voor Laptop (Windows), met tools MS Teams, maar wel de optie open houden voor andere conference tools, zoals Zoom, Hubilo (webinars).
Daarnaast de optie om de mobiel te koppelen.

Dingen om rekening mee houden?
- Over-ear (geen harde eis, maar voor langer dragen wel comfortabeler.)
- Bluetooth (evt een dongel voor betere kwaliteit geen probleem)
- Multipoint
- Mute functie op de headset zelf
- ANC (bij vervanging, ivm gefocust werken)
- Microfoon omgevingsgeluid weg filteren
- Inklapbaar (zeker bij extra headset, ivm 2 headset meenemen)

Waarom een andere headset
Ik gebruik momenteel de Bose QC35II voor muziek als voor Calls.
Tijdens Calls krijg ik regelmatig klachten dat het omgeving geluid beter hoorbaar is, dan mijzelf als spreker. Daarnaast mist ik de functie om de microfoon te muten als ik niet aan het device kan.

Bij mijn vorige baan hadden we de Jabra Evole 65e als headset welke uitgedeeld werd vanuit de werkgever.

Onderzoek tot nu toe
- Jabra
- Evolve2 65 (on-ear)
- Evolve2 75 (on-ear)
- Evolve2 85
- Orosound Tilde Pro (tijdens een review filmpje erover gehoord)
- Plantronics Voyager Focus UC
- Logitech Zone Vibe 100 / 125

Opties vanuit ChatGTP :)
- Jabra Evolve2 85
- Microsoft Surface Headphones 2+
- Logitech Zone Wireless
- Plantronics Voyager Focus UC
- Sennheiser MB 660 UC MS
- Bose Noise Cancelling Headphones 700
- Poly Voyager 8200 UC
- EPOS | Sennheiser Adapt 660
- Jabra Evolve2 65
- Jabra Engage 75

Hoe langer ik zoek, hoe meer informatie ik krijg, waardoor de twijfel nog meer word en reviews spreken elkaar regelmatig tegen door eigen interpretatie van kwaliteit.

Muziek / geluidskwaliteit blijft persoonlijk. Ik ben geen audio fanaat, maar luister wel graag naar muziek (van alles en nog wat), meestal achtergrond muziek. Daarnaast komt er ook regelmatig een podcast voorbij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Zoals je zelf al schrijft, blijft het beleven van muziek en geluid zeer persoonlijk. De reviews kunnen je opweg helpen, doodat je er een rode draad in ontdekt m.b.t. gebruik of kwaliteit. Verder is de afspeelapparatuur ook erg belangrijk en denk hier b.v. aan geluidskaart, tuner, merk etc. Het beleven van geluid is- en blijft persoonlijk!

Ik raad je aan om b.v. je eigen laptop met muziek/potcast mee te nemen naar één of meerdere zaken, waar je diverse headsets kunt uitproberen. Op die manier hoor je zelf wat jij het mooiste/beste vindt klinken bij muziek en spraak.

Persoonlijk vind ik een Over-ear veel prettiger bij lange gebruikstijd.

Ik heb zelf 3 zaken bezocht voordat ik uitgekomen ben op een Sennheiser en die bevalt, tot op de dag van vandaag, nog steeds zeer goed. Een goede zaak zal je hiermee graag helpen en laten ervaren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 00:40
En die Sony MX ?

Ik heb nu een qc35 en zou die wel voor een Sony ruilen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik heb nu een xm4 en daar valt best wel wat over te klagen als ik eerlijk ben,

ik gebruik hem voornamelijk tussen 3 devices,

mijn mijn iphone (waar ook audible enzo op staan dus die verbinding gebruik ik vaak,
mijn ipad (waar ik vaak savonds op aan het browsen / scrollen ben, en ook regelmatig youtube en series op kijken.
mijn windows laptop waar ik veel met andere praat, discord, teams, zoom, meet. en waar ik op game (meeste multiplayer voice).

enkele dingen die enorm storen zijn dat het schakelen tussen devices lastig en traag is, en dat dat eigenlijk alleen automatisch kan werkt heel slecht, of dat je het via een app kunt doen (dan moet je dus je telefoon erbij pakken om te switchen, en het betekend ook dat je altijd met je telefoon verbonden moet zijn en dus is het telefoon + windows of telefoon + ipad. - er zit namelijk geen knop op de headset die je kunt gebruiken om te switchen tussen verschillende devices.

de headset heeft touchcontrolls, en eerlijk dat werkt gewoon compleet ruk. ze hadden letterlijk van alles kunnen doen van tiptoetsen tot schuifjes of desnoods spraakbediening. maar dit is simpelweg ruk.

als laatste (maar dat is heel erg hoofd afhankelijk, zit de bose veeel beter, hij is lichter, klemt minder kortom veel comfortabeler.

het geluid, en dan vooral de noice canceling features zijn dan wel weer super, een stuk fijner dan de QC35ii iig. maaar of ik het er nóg een keer voor over zijn hebben, ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
@i-chat
Jij schrijft; ... enkele dingen die enorm storen zijn dat het schakelen tussen devices lastig en traag is, ...

Kan dit misschien te maken hebben met een bluetooth verbinding? Ik heb al vaker klachten gehoord over bluetooth verbindingen.

Ik ben benieuwt of iemand hier iets meer over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
ik gebruik zelf zowel de Logitech Zone wireless (van de zaak) als de Poly Voyager Focus 2 (gekregen via een actie).
Qua muziek is mijn Seinheiser HD 201 superieur.

Maar voor voice zijn ze perfect.
Groot voordeel is dat ze beide ook het omgevingsgeluid uit de microfoon filteren.

Van de Poly Voyager Focus 2 kan je op hardware.info veel reviews vinden.

Denk persoonlijk dat een aparte headset voor video(calls) de beste optie is.

[ Voor 15% gewijzigd door DVX73 op 16-06-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
jovadca schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:50:
@i-chat
Jij schrijft; ... enkele dingen die enorm storen zijn dat het schakelen tussen devices lastig en traag is, ...

Kan dit misschien te maken hebben met een bluetooth verbinding? Ik heb al vaker klachten gehoord over bluetooth verbindingen.

Ik ben benieuwt of iemand hier iets meer over kan zeggen.
nee ik bedoel echt specifiek vergeleken met andere bluetooth headsets, die zelfde gebeurt zelfs met een macbook m1...

ik heb inderdaad gelezen dat windows 11 soms erg lastig is als het op BT aan komt maar daar heb ik eigenlijk nog niet zo veel van gemerkt, de enige app waar ik constant gedonder met heb (ongeacht de headset) is discord. omdat ik die zowel op mobiel als op pc geinstalleerd heb blijft het geluid maar uitvallen tussen devices schakelen en wat voor ellende al nog niet meer... voor al het overige merk ik overduidelijke verschillen tussen de QC35 van bose, de airpods 2, enerzijds en dus deze xm4 anderzijds.

kans is dan ook niet heel groot dat ik bij vervangen niet weer gewoon een bose neem... (deze had ik gekregen toen mijn bose stuk was maar misschien moet ik toch tzt maar gaan sparen voor vervanging!

wel zonder want het zijn mijns inziens eigenlijk hele kleine narigheden. - de verbindings-issues zullen vrijwel zeker op te lossen zijn door firmware, en het vanuit de headset zelf switchen naar een andere bron moet ook te zoen zijn er zit een programmeerbare knop op (die nu alleen te gebruiken is voor ambiance of alexa (keuze) een 3e optie om te wisselen van bron moet toch toe te voegen zijn.
Pagina: 1