Hallo Tweakers,
Graag jullie mening/advies.
Ergens september/oktober wordt ons dak gerenoveerd. Nu, 8cm eps met vezelcement leien. Dit gaat er allemaal af en word vervangen door 14cm PIR RD 6,45 en platte dakpannen.
Nu wil ik een dakvlak (47°) voorzien van 14 indak panelen, indak vind ik mooier. Ik weet dat het iets aan opbrengst kost door hogere temperaturen van de panelen. Ook stukje plat dak wil ik meteen voorzien van 6a7 panelen.
Zonnepanelen: HYUNDAI 435 WP MONO SHINGLED FULL BLACK - (HIE-S435HG(FB)) afmeting: 1899 × 1096 × 30mm
Omvormer: Via sunny design STP10.0-3AV-40 3 fasen 10kw omvormer met 2x mppt
Verdeling zal zijn 14x en 7x op de dc ingang van de omvormer.
Is dit een goede oplossing of mis ik iets? Het schuine dak zal met deze panelen compleet gevuld worden, met alleen gevel dakpan naast de panelen. Door een dakoverstek van 20cm passen er precies 14 op denk ik.
1.096m x7 = 7.67m dak wordt met overstek 8.1m. Moet passen toch?
De SMA omvormer is heel slecht leverbaar zie ik, wat zijn goede alternatieven?
Ga de panelen er zelf opleggen.
Alvast bedankt!:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WRMm3FFtqL9chvuxIm60RxFq.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/b73j5eXuIw0Zw2Aly0TDAx3M.jpg?f=fotoalbum_large)
Graag jullie mening/advies.
Ergens september/oktober wordt ons dak gerenoveerd. Nu, 8cm eps met vezelcement leien. Dit gaat er allemaal af en word vervangen door 14cm PIR RD 6,45 en platte dakpannen.
Nu wil ik een dakvlak (47°) voorzien van 14 indak panelen, indak vind ik mooier. Ik weet dat het iets aan opbrengst kost door hogere temperaturen van de panelen. Ook stukje plat dak wil ik meteen voorzien van 6a7 panelen.
Zonnepanelen: HYUNDAI 435 WP MONO SHINGLED FULL BLACK - (HIE-S435HG(FB)) afmeting: 1899 × 1096 × 30mm
Omvormer: Via sunny design STP10.0-3AV-40 3 fasen 10kw omvormer met 2x mppt
Verdeling zal zijn 14x en 7x op de dc ingang van de omvormer.
Is dit een goede oplossing of mis ik iets? Het schuine dak zal met deze panelen compleet gevuld worden, met alleen gevel dakpan naast de panelen. Door een dakoverstek van 20cm passen er precies 14 op denk ik.
1.096m x7 = 7.67m dak wordt met overstek 8.1m. Moet passen toch?
De SMA omvormer is heel slecht leverbaar zie ik, wat zijn goede alternatieven?
Ga de panelen er zelf opleggen.
Alvast bedankt!
Mijn dakkie:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WRMm3FFtqL9chvuxIm60RxFq.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/b73j5eXuIw0Zw2Aly0TDAx3M.jpg?f=fotoalbum_large)
Oppervalk van alle schuine dakvlakken
:strip_exif()/f/image/mKI2xAXuMM6UdxO24q5Gqdgp.jpg?f=fotoalbum_large)
Blaaaaad