Op zoek naar een nieuwe monitor setup.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Hoi Allemaal,

Ik merk dat ik enorme keuzestress heb met het uitkiezen van een nieuwe monitor setup. Ik heb inmiddels heel het internet afgestruind en kan nog geen keuze maken. In het verleden hebben de mensen op Tweakers mij enorm goed geholpen met het maken van dit soort keuzes. Daarom stel ik mijn vraag hier nu weer.

Momenteel heb ik een 9 jaar oude triple monitor setup. De middelste monitor is defect en tijdelijk vervangen voor een andere monitor. Deze ziet er alleen echt niet strak uit. Daarbij merk ik dat de 24" schermen eigenlijk te klein zijn geworden voor mijn ogen.

Ik merk dat ik de afgelopen 9 jaar eigenlijk nooit 3 monitoren heb gebruikt. 2 is dus meer dan voldoende. Ik ben nu op zoek naar iets met de volgende functies:
* 2 monitoren die er lekker strak uit zien naast elkaar. Zou curved hierbij een mooiere optie zijn? Of buigen 2 schermen naast elkaar juist weer te veel?
* Mooie kleuren. Vooral voor het kijken van films/ gaming.
* 120Hz+ refresh rate is een pre maar geen must.
* 32 inch.
* Goede kijkhoeken zodat iemand die naast mij zit of staat goed mee kan kijken. Op mijn huidige schermen is helemaal niets te zien tenzij je recht voor het scherm zit.
* Quad HD is ook een pre maar geen must. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van een HD scherm. Ook bij gamen op de PS5 geef ik vrijwel altijd het voordeel aan performance over kwaliteit.

De monitoren zullen afwisselend gebruikt worden voor thuis werken en voor gaming of het kijken van films en series.

Hebben jullie misschien goed advies voor mij? Een echt budget heb ik niet maar hoe goedkoper hoe beter.

Zelf heb ik bijvoorbeeld de AOC C32G2ZE/BK gezien. Die lijkt mij wel erg mooi (en goedkoop). Ik wil de monitoren overigens installeren met deze beugel. Het lijkt mij namelijk erg fijn (en mooi) om de monitoren alle kanten op te kunnen bewegen. Hij is wel erg duur, dus ben benieuwd naar jullie meningen: https://www.coolblue.nl/p...rm-gasgeveerd-zilver.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:12
Past niet helemaal in het straatje van "zo goedkoop mogelijk", maar ik zou één ultrawide curved monitor neerzetten als ik vandaag nog een dual monitor setup zou overwegen.

Anderzijds heb ik nu thuis een reguliere 32" staan, dan heb ik plenty ruimte om vensters naast elkaar te plaatsen en lekker productief te kunnen zijn. Wel QHD trouwens, ik zou nooit full HD op een 32" doen, dat ziet er niet uit naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Thanks voor je reactie!

Een Ultrawide is helaas geen optie. De schermen worden regelmatig afzonderlijk van elkaar op 2 computers gebruikt. Het moeten er dus 2 verschillende zijn. Je tip over minimaal QHD heb ik meegenomen en besloten dat ik dit ook echt wel op de monitor wil hebben.

Ik twijfel nu eigenlijk over de volgende 3 opties: https://www.coolblue.nl/vergelijken/869002/885018/922092

Zou iemand mij kunnen vertellen welk van deze opties de mooiste kleurweergave en kijkhoeken zal hebben? Als er toch een betere optie is, sta ik daar ook voor open!

Ben van plan om vanavond te bestellen :D

EDIT, ik denk dat de duurste versie het beste is? Heeft anti reflectie, HDR en een goede helderheid.

[ Voor 7% gewijzigd door bjorn44 op 08-06-2023 12:25 ]