Goedemiddag,
Ik probeer via windows de samba share "NextCloud" op linux te benaderen, echter krijg ik geen toegang tot de map. Mijn vermoeden is dat ik ergens een verkeerde configuratie heb in de permissies gezien ik de share "Test" van dezelfde linux host wel kan benaderen.
Samba configuratie:
Permissies van de desbetreffende map:
De parent folder heeft geen 775 permissies en dat wil ik graag zo houden. Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?
Ik probeer via windows de samba share "NextCloud" op linux te benaderen, echter krijg ik geen toegang tot de map. Mijn vermoeden is dat ik ergens een verkeerde configuratie heb in de permissies gezien ik de share "Test" van dezelfde linux host wel kan benaderen.
Samba configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [NextCloud] path = /var/lib/docker/volumes/docker-onlyoffice-nextcloud_app_data/_data/data/acidchaoz/files/ browsable = yes read only = no writable = yes guest ok = yes create mask = 0775 directory mask = 0775 [Test] path = / browsable = yes read only = no writable = yes |
Permissies van de desbetreffende map:
code:
1
2
| root@NextCloud:/var/lib/docker/volumes/docker-onlyoffice-nextcloud_app_data/_data/data/acidchaoz# ls -al | grep files drwxrwxr-x 5 www-data www-data 4096 Jun 6 12:16 files |
De parent folder heeft geen 775 permissies en dat wil ik graag zo houden. Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?
[ Voor 3% gewijzigd door aCiDcHaOZ op 06-06-2023 13:56 ]
Whoever controls the spice controls the universe.