Beregening installatie vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies09
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-07 21:39
Beste forum lezers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen op basis van ervaring.

Zie onderstaande afbeelding. Ik heb niet heel veel ruimte rondom de kraan ivm een regenpijp. Daarnaast heb ik daar wel alle tyleenslang uitgangen liggen en zodoende wil ik een 6weg verdeler van Gardena wel rondom de kraan installeren. Nou vraag ik mij af of ik de besturingscomputer ook op de 6 weg verdeler kan aansluiten en vanuit daar middels een tuinslang aan de kraan kan verbinden (optie 2 dus). Optie 1 zie ik overal voorbij komen, maar eigenlijk past dat bij mij niet. Dit omdat de computer dan ook ver naar voren komt waardoor ik met mijn poort zit die daar anders tegen aankomt.

Extra info: oranje streep = tuinslang / blauwe streep = directe koppeling.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gDeze4T53bwigJ9JHgVe3e6Pns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMCLCECenRiMxXmI5MPFrmlp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ja hoor, je kan perfect een stuk tuinslang tussen de kraan en de beregeningscomputer steken. Bedenk je dat ook achter de kraan een heel stuk buis zit, is vergelijkbaar.
Je moet alleen even kijken welke schroefdraad en koppelingen je nodig hebt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:15

Rmg

Gebruik wel een stuk fatsoenlijke tuinslang. Van die goedkope (zwarte) willen nog wel een zacht worden als de zon er vol op staat en barsten dan. Als je op vakantie bent heb je dag en nacht een kraan die loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies09
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-07 21:39
@naftebakje @Rmg , dank voor jullie snelle reacties!

Fijn om te horen dat mijn idee ook gaat werken. Ik dacht dat misschien de druk op slang te groot zou worden, omdat de kraan die kant op natuurlijk wel continue open zal staan. Een fatsoenlijke slang is dan sowieso wel gewenst!!

Je vergelijking is inderdaad logisch. Vwb koppelingen, tja.. dat is altijd een leuke puzzel :-).