Discord/TS werkt niet goed, CS:GO hapert vaak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubinske
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-09 22:53
Hi allen,

Ik weet niet of ik dit post in de juiste categorie. Zo niet; sorry!

Ik zit al een hele tijd met een hardnekkig probleem en ben ten einde raad.

Een aparte casus:

Ik heb een redelijk goede game-PC, maar als ik op Discord of Teamspeak met vrienden bel, vallen zij vaak weg (meestal hun laatste paar woorden). Tevens heb ik last van haperingen op de game CS:GO, waar ik in een veel zwaardere game (Marvel's Spider-Man) geen enkel probleem ervaar.
Nu komt nog het meest vreemde, als ik in een match zit op CS:GO (moet echt in een server zitten, alleen de game aan hebben staan is niet voldoende), heeft Discord/Teamspeak geen enkel probleem meer. Zodra de match afgelopen is vliegt het probleem weer aan.

Ik heb me rot gezocht op internet, verschillende internetkabels/modems geprobeerd; hier ligt het probleem waarschijnlijk niet. Met de PC van mijn vriendin op mijn randapparatuur (headset/internet/etc) is er geen probleem.
Ik heb de PC al helemaal naar fabrieksinstellingen gezet; het probleem blijft zich voordoen. (Dit wijst mij als leek op een hardware-matig probleem?)
Ik heb tevens via taakbeheer processen in de gaten gehouden, niets schiet naar de 100% oid.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Dan ben ik je eeuwig dankbaar en verdien je een cadeautje <3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:21

D4NG3R

kiwi

:)

Exact welke hardware heb je, en gebeurt dit alles ook als je vsync aanzet in CSGO?

Het zou niet de 1e keer zijn dat een spel [op het hoofdmenu] dusdanig belachelijk hoog in de framerate gaat dat de hardware het niet meer leuk vind. Zeker gezien je zegt dat het niet in een match gebeurt. :')

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2023 11:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubinske
D4NG3R schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:08:
Exact welke hardware heb je, en gebeurt dit alles ook als je vsync aanzet in CSGO?

Het zou niet de 1e keer zijn dat een spel [op het hoofdmenu] dusdanig belachelijk hoog in de framerate gaat dat de hardware het niet meer leuk vind. Zeker gezien je zegt dat het niet in een match gebeurt. :')
Welke hardware ik exact heb zal ik vanavond thuis even opzoeken. Wat je zegt is dat CS:GO het probleem zou moeten zijn, maar dat is niet zo. Het probleem met Discord doet zich bijvoorbeeld ook voor als heel CS:GO niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rubinske schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:05:
Ik weet niet of ik dit post in de juiste categorie.
Discord heeft vooral gamers als doelgroep, maar het kan hier wel: lijkt niet CS-specifiek. Echter: er is geen letterlijke brand dus HELP! in de titel is nergens voor nodig dus dat haal ik er uit ;)

Edit: is het denkbaar dat er andere processen stoppen / op een laag pitje worden gezet als de game is gestart? Kijk eens in taakbeheer voor / tijdens / na de game.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 06-06-2023 11:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubinske
F_J_K schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Discord heeft vooral gamers als doelgroep, maar het kan hier wel: lijkt niet CS-specifiek. Echter: er is geen letterlijke brand dus HELP! in de titel is nergens voor nodig dus dat haal ik er uit ;)

Edit: is het denkbaar dat er andere processen stoppen / op een laag pitje worden gezet als de game is gestart? Kijk eens in taakbeheer voor / tijdens / na de game.
Ik had help erin gezet om aan te geven dat ik een vraag had. Ik ben niet zo heel bekend op Tweakers, excuus daarvoor.

Ik heb gekeken, maar zie daar niets geks in. Alles lijkt te draaien zoals het hoort.