Toon posts:

Facebook hack - privé pagina spoorloos, zakelijk nog online

Pagina: 1
Acties:
  • 1.252 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is afgelopen donderdagochtend mijn Facebook gehackt. Via via ben ik bij dit forum terecht gekomen, dus hopelijk kunnen jullie me helpen.

Mijn privé pagina is sindsdien niet meer te zien, maar mijn zakelijke pagina nog wel en via Business Suite met inlog van mijn Instagram, kan ik daar ook nog bij, maar dus niet meer via mijn privé pagina. Ik heb al van alles geprobeerd maar de hackers zijn me iedere keer voor door een nieuw wachtwoord aan te maken.

Wat ik gedaan heb:
1.
- Wachtwoord vergeten?
- emailadres invoeren en herstelcode ontvangen en ingevoerd
- Hierna vraagt Facebook om een manier om te bevestigen dat ik het ben via tweestapsverificatie... de melding die naar mijn aangemelde apparaten verzonden moet worden, die ontvang ik dus nooit (die melding zal bij de hacker terecht komen), dus ik kies voor 'Moet je op een andere manier bevestiging dat jij dit bent?'
- emailadres voer ik in zodat ik de bevestigingscode ontvang, deze ontvang ik ook maar ondertussen heb ik al een mail gehad 'Heb je zojuist je wachtwoord gewijzigd?' (ook in het Engels) met een adres in Zuid-Afrika... de hacker dus
- In deze mail klik ik op 'Dit was ik niet' en vervolgens op 'Account beveiligen' maar hier kom je weer terecht bij de tweestapsverificatie en kom ik dus niet verder

2.
- Wachtwoord vergeten?
- 'Heb je hier geen toegang meer toe?' aanklikken i.p.v. de code naar mijn emailadres te laten sturen
- Volledige naam invoeren en ID uploaden
- Ondertussen weer de mail gehad ‘Heb je zojuist je wachtwoord gewijzigd?’ (ook in het Engels), dit keer vanuit Verenigde Staten
- ID upload gedaan en goedgekeurd
- Mail gehad 'Controleer de herstelstatus van je account' maar de mail met de instructies die je uiteindelijk moet ontvangen, die ontvang ik niet
- Als ik vervolgens met mijn nieuwe wachtwoord probeer in te loggen lukt dat natuurlijk niet meer omdat deze alweer door de hacker gewijzigd is.

3.
- facebook.com/hacked
- 'Mijn account is gekraakt'
- Oud wachtwoord ingevoerd
- Geklikt op 'Mijn account beveiligen'
- Code laten mailen en ontvangen maar dan om ik weer bij de tweestapsverificatie uit en dus weer niet verder
- Binnen 2 minuten heb ik de mail 'Heb je zojuist je wachtwoord gewijzigd?' met melding vanuit de VS

Ik weet het echt niet meer... hopelijk heeft iemand hier een idee hoe ik mijn Facebook pagina weer terug kan krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:42

D4NG3R

kiwi

:)

De kans is aanwezig dat ze ook bij je e-mails kunnen en/of je malware op het systeem hebt draaien. Ik zou zelf beginnen met een rondje MBAM en het nalopen van je e-mail gegevens.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter dat ik via Insta wel bij mijn Business Suite van Facebook kan en de berichten die ik nu opnieuw inplan worden ook daadwerkelijk geplaatst. Iemand een idee hoe dit kan? En iemand een idee hoe ik mijn privé FB pagina terug kan krijgen?

Gelukkig is er niets op mijn laptop achtergelaten/malware gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een privé pagina? Je bedoelt een een privé profiel?
Probeer het eens een keer in de nacht, of op een tijdstip dat ze in Zuid Afrika op een oor liggen. Dan zal de hacker ook niet meekijken.

Maar heb je ook een idee hoe dit gekomen was? Had je voorheen wel 2FA op je account?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn privé profiel bedoel ik inderdaad ;-) sorry, niet helemaal duidelijk

Via Messenger ben ik benadert door een vroegere vriendin, maar dat bleek dus niet mijn vriendin te zijn helaas... heel sneaky hebben ze mijn gegevens van mijzelf ontvangen.

Ik zal het inderdaad een keer op een raar tijdstip proberen. Hopelijk helpt dat.

Als er nog iemand een idee heeft, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je dan ingelogd op een fake Facebook-website? Of stuurden ze je en link met een code die je aan hun door moest geven?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze gaven aan dat ze niet konden inloggen op hun eigen profiel en mij als vertrouwd contactpersoon geselecteerd hadden, dus de code via mij zouden ontvangen. Ik ben te goed van vertrouwen geweest en voelde me achteraf zo ontzettend dom dat ik hierin getrapt ben... Heb dus de code via Messenger doorgegeven en toen zaten ze in de mijne helaas. Ik kwam er vrij snel achter, maar toen hadden ze al van alles aangepast, waaronder die tweestapsverificatie waardoor ik er nu niet meer in kom want die is niet meer aan mijn 06 gekoppeld helaas... dus zodra ik iets aanpas qua wachtwoord, zien zij dat meteen en maken ze zelf weer een nieuw wachtwoord aan waardoor ik niet voldoende tijd heb om mezelf te identificeren bij FB en er weer in te kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijna een maand na de hack en nu kon ik alles wel weer aanpassen via facebook.com/hacked zonder dat er tussentijds vanuit Zuid-Afrika wachtwoorden gewijzigd werden. Ik kan dus weer bij mijn privé account sinds nu. Zo blij!!!!

Dus mocht je dit ook overkomen, wacht een tijdje, misschien helpt heb bij jou ook. En daarnaast heb ik een ander emailadres toegevoegd om de automatische mails vanuit Facebook op de ontvangen en niet het gekoppelde hotmail adres. Wellicht dat dat ook nog geholpen heeft.

Als tips voor iedereen die dit ook overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccr
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09-2024

ccr

Wie kan me helpen met facebook / meta problemen

Iemand heeft het voor elkaar gekregen om een (overkoepelende) meta account aan te maken met een email adres dat niet van mij is. Met mijn facebook en instagram daaraan aangekoppeld. Zonder het wachtwoord van dat meta account, kan ik die koppeling niet losmaken en of dat account verwijderen. Ik heb daarbij gelijk de wachtwoorden van facebook en instagram gewijzigd. En ook multi factor authenticatie geactiveerd. Kan de persoon van het meta account dan nog steeds in mijn facebook? En dingen aanpassen?
En nog tips hoe ik die koppeling met meta kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Welkom op het forum! Het is niet de bedoeling om oude topics te kicken met je eigen vraag. Maak even je eigen post aan, dan kunnen mensen je ook beter helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 10-09-2024 10:03 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.