Ontbreken eigen foto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 12:08
Het valt mij al enige tijd op dat een groot deel van de advertenties (in ieder geval die ik bekijk) geen eigen foto's hebben van het aangeboden product. In de voorwaarden lees ik dat eigen foto's wel wenselijk zijn maar niet verplicht.

Wat mij betreft zou dit wel een verplichting mogen worden. Een koper heeft anders geen indruk van de staat van het product. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

*Excuus indien dit al eens eerder is besproken, kon zo geen gelijkend topic vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik vind het ontbreken van foto's vaak niet zon punt. Als ik een router koop gaat het mij echt niet om een krasje meer of minder. Standaard plaatje van het product vind ik dan al voldoende, kloppend met aangeboden product, dus juiste versie en kleur.

Als de verkoper zelf aangeeft dat er schade is, uiteraard dan wil ik dat wel graag ff een fototje bij, maar voor de rest, Meh ik doe daar niet moeilijk over.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Hangt er een beetje van af wat te koop wordt aangeboden. Voor een router o.i.d. zal ik ook zelf niet gauw een eigen foto plaatsen of verlangen.

Je kan ook om een paar foto's vragen als je interesse hebt voor een product. Als dat dan wordt geweigerd, dan weet je dat je 'een deur verder' moet gaan kijken.

Verplichten vind ik wel wat ver gaan.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je kan de verkoper altijd vragen om foto's. Als er geen foto bij de advertentie staat en de verkoper weigert foto's aan te leveren dan ga je gewoon niet tot aankoop over. Laten we het niet te moeilijk maken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Advertenties zonder eigen foto's sla ik normaal gesproken over. De verkoper schiet in de eigen voet door niet een complete ervaring te bieden. Erger dan het ontbreken van eigen foto's is het wel plaatsen van stock foto's 8)7

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
als de tweaker goede beoordelingen heeft dan vertrouw ik zijn omschrijving van staat wel zonder foto's. zo is het altijd goed gekomen hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 06-06-2023 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:33
Volgens mij moeten we het inderdaad gewoon lekker simpel houden: een verkoper die geen foto's bijplaatst doet zichzelf tekort want de potentiële koper vindt foto's over het algemeen wel fijn.

Als je eigen foto's gaat verplichten moet je er ineens ook op gaan handhaven en dan moet je ook nog eens gaan beoordelen of iemand een kiekje elders gejat heeft of inderdaad zelf foto's gemaakt heeft. En als je dan belooft te handhaven ligt het weer op de loer dat bij problemen men de schuld aan Tweakers wil geven ("Ja, er stonden gejatte foto's bij, maar er is niets aan gedaan, dus ik dacht dat het wel vertrouwd was").

Bovendien, als iemand geen foto's toevoegt kan dat zijn omdat de verkoper de moeite niet neemt (heeft hij vooral zelf last van), het niet zo relevant is (hierboven noemt iemand een router), of niet wenselijk voor de verkoper (hij verkoopt beschadigde rommel, en is daar niet eerlijk over). Die laatste is de vervelendste categorie maar een rommelende verkoper hou je precies niet tegen met deze verplichting. Die klauwt gewoon ergens andermans foto vandaan. Sjoemelaars gonna sjoemel, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 12:08
Bedankt voor jullie reacties/inzichten, ik kan mij hier grotendeels ook wel in vinden. Ik zie graag wat ik koop, beschadigd of niet beschadigd. Vandaar dat ik ook vaak afhaak zonder foto.

Verder werd ik getriggered door het topic van reageren binnen 72 uur. Dat is dan wel een verplichting.
Wist ik ook niet tot vanochtend :D

@Carpento Het handhaven is inderdaad een lastige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Carpento schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:24:
[...]
Die laatste is de vervelendste categorie maar een rommelende verkoper hou je precies niet tegen met deze verplichting. Die klauwt gewoon ergens andermans foto vandaan. Sjoemelaars gonna sjoemel, zeg maar.
En dan doet het reviewsysteem wel zijn werk.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:33
PcDealer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:16:
[...]

En dan doet het reviewsysteem wel zijn werk.
Uiteraard, maar foto's verplicht stellen omdat de potentiële koper dan (per definitie) een beeld zou hebben van de staat van het product schiet z'n doel voorbij.

offtopic:
Net als een hangslot van matige kwaliteit. Het weerhoudt eerlijke mensen ervan om je fiets mee te nemen maar een echte boef hou je er niet mee tegen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook in dit geval geldt dat we niet alles in regels kunnen en willen vangen. We vinden dat we uit mogen gaan van ieders volwassenheid en serieuze instelling wanneer er een item wordt aangeboden. Daarbij, zoals eerder aangehaald; bij alles wat we verplicht stellen zouden we in principe ook moeten handhaven. Dat vraagt weer tijd van onze toch al druk bezette Vraag en Aanbod beheerders. Rond het punt van eigen foto's betwijfel ik of dat de energie waard is en of Vraag en Aanbod hiermee een prettigere plek zal worden. Ik denk dat we die energie beter in zaken kunnen steken die er meer toe doen :)

Wat betreft de staat van een product; dat kan je nu ook al aangeven. Bij twijfel kan je als geïnteresseerde natuurlijk altijd zelf om eigen of extra foto's vragen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 06-06-2023 15:46 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
PcDealer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:58:
Advertenties zonder eigen foto's sla ik normaal gesproken over. De verkoper schiet in de eigen voet door niet een complete ervaring te bieden. Erger dan het ontbreken van eigen foto's is het wel plaatsen van stock foto's 8)7
Stock foto wordt ook geplaatst als je een product koppelt aan een product uit de pricewatch maar (nog) geen foto hebt. Ik probeer zelf wel altijd even een fotootje te maken maar gooi advertenties wel eens online voordat ik daar aan toe kom (en soms alsnog weer vergeet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Ik plaats bijna nooit foto's van producten die ik verkoop. Meestal is dit ook omdat ze nagenoeg niet van nieuw te onderscheiden zij(ik ben daar net een vrouw in en nieuw moet ook echt nieuw zijn).

Als ik iets verkoop wat goed gebruikt is of beschadigingen heeft, plaats ik uiteraard wel foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornespies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-08 19:41
Ik gebruik zelf ook altijd de stock foto's van Tweakers :) wellicht ben ik gewoon lui aangelegd, maar ik zorg wel dat het apparaat altijd netjes voldoet aan wat ik in de advertentie zet.

Foto's kun je natuurlijk altijd vragen als je het niet vertrouwd ;)

Hoor je niks van mij? stuur me even een reminder. ik vergeet nog wel eens wat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Grappig. Ik ben juist altijd van zoveel mogelijk foto's plaatsen bij mijn advertenties. Juist omdat ik achteraf geen gedonder wi. Vaak leg ik dan ook elk krasje en elke schrammetje goed vast op foto. Ben het aan de andere kant wel eens met @Bor dat we dit niet moeten willen verplichten. Ik sla verkopers die geen foto's plaatsen gewoon over. Als je niet de moeite neemt om even een foto te plaatsen dan neem je waarschijnlijk ook niet de moeite om goed voor je producten te zorgen (ook met het verzenden). Dat is een natuurlijk een persoonlijke aanname vanuit mij en dus ook mijn risico mocht het wel een goede verkoper zijn. Dat is mijn eigen keuze in dat geval.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij mij is het dubbel. Soms ben ik wat lui ermee, maar het hangt ook af van het product. In het geval van bvb een cpu of andere items waarbij het niet zoveel uitmaakt is het... Anders.

That being said ala ik iets koop vind ik het altijd prettig als er fotos bij staan.

Als ik echt interesse heb in een product bij een bepaalde koper vraag ik dan wel om fotos.

Die interesse is ook afhankelijk van hoe een verkoper overkomt, ratings etc.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:44

Theo

moederbord

Aan de andere kant, als koper kun je ook juist een goede deal vinden bij advertenties zonder eigen foto's.

Als verkoper plaats ik altijd en vracht eigen foto's. Niet alleen zodat een ander kan zien wat het is, maar ook om een goed beeld van de staat te geven, immers zijn de woorden "de staat is zo goed als nieuw" niets waard zonder foto's. En gezien foto's bijna geen moeite kosten (het hoeven geen mooie en goede foto's te zijn, ze moeten het product laten zien) is het een investering van enkele minuten.

Als koper zoek ik juist vaak naar die advertenties zonder foto's, met heel slechte foto's of stockfoto's. Deze advertenties worden vaak door de meute overgeslagen omdat de foto's slecht/afwezig zijn. Dan kun je een 500 euro laptop dan voor 200 euro ergens ophalen :)

Doordat ik als koper weet hoeveel goedkoper een product wordt als de foto's ontbreken voeg ik als verkoper altijd ruim foto's toe aan mijn eigen advertenties. Zelfs een reepje geheugen van 5 euro krijgt een paar eigen foto's.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1