Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-10-2023
Hoi!

Ik zoek een?
Smartwatch

Wat is je budget?
Tot 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren en optioneel als vervanging van mijn klaptelefoon***

Wat heb je zelf al gevonden?
Over de Apple Watch dat deze eigenlijk meer een verlenging is van je iPhone en dus niet of lastig zelfstandig te gebruiken is. Ook lees ik dat je dan een extra multisim abbonement moet afsluiten en ik heb geen behoefte aan die extra onnodige kosten. Ik ben wel erg gecharmeerd over de gebruiksvriendelijkheid van de Apple Watch (heb zelf ook een Macbook).

Garmin... Ik zie zoveel modellen, dat ik daar lastig doorheen kan kijken. Ook lijkt me dat allemaal nogal gefocussed op sport.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand ervaring die uitsluitend een smartwatch als device gebruikt?

Het belangrijkste is dus een goede smartwatch waarmee ik zonder smartphone of Macbook muziek kan luisteren.

[ Voor 31% gewijzigd door Checkmate op 16-08-2023 23:01 ]

Beste antwoord (via Checkmate op 07-06-2023 08:33)

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:36
Ik heb zelf een Garmin Vivoactive 3 Music, daarop kun je muziek opslaan. Geen idee of dat ook met MP3's oid kan, maar wel met Spotify, Deezer e.a. Oortjes/headset koppel je direct met de watch.

Bellen kan alleen niet (lijkt me met geen enkele watch mogelijk zonder koppelen overigens, of er moet een eSIM in zitten) en voor het opzetten/synchroniseren heb je uiteindelijk alsnog wel een smartphone nodig.

Een Venu2 Plus zou evt. een optie kunnen zijn. Garmin heeft idd wel veel sport-functionaliteit en specifiek daarop gerichte watches, maar ik vind deze er nog behoorlijk "normaal" uitzien, zeker in deze kleurencombi:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0496/7648/4775/products/Garmin_Venu_2_Plus_Graphite_Gray_and_Brown_Leather_AMOLED_GPS_Smartwatch_010_02496_15_800x.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
Hmm, er zijn wel horloges die dat kunnen (ook bellen) maar dan is de accu een uitdaging.

Je zou ook een headset kunnen overwegen zoals de modellen van Shokz:
https://nl.shokz.com/collections/all-products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate
swhnld schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:36:
Hmm, er zijn wel horloges die dat kunnen (ook bellen) maar dan is de accu een uitdaging.

Je zou ook een headset kunnen overwegen zoals de modellen van Shokz:
https://nl.shokz.com/collections/all-products
Opzich bel en sms ik heel weinig om accuduur maak ik me nog niet zo druk. Die headset is wel aardig om te overwegen als alternatief op in-ears, maar is niet zonder extra device te gebruiken wat ik kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
Checkmate schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:43:
[...]

Opzich bel en sms ik heel weinig om accuduur maak ik me nog niet zo druk. Die headset is wel aardig om te overwegen als alternatief op in-ears, maar is niet zonder extra device te gebruiken wat ik kan zien.
De Swim versie is stand alone te gebruiken, daarop kun je gewoon muziek knallen tevoren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ik heb zelf een Garmin Vivoactive 3 Music, daarop kun je muziek opslaan. Geen idee of dat ook met MP3's oid kan, maar wel met Spotify, Deezer e.a. Oortjes/headset koppel je direct met de watch.

Bellen kan alleen niet (lijkt me met geen enkele watch mogelijk zonder koppelen overigens, of er moet een eSIM in zitten) en voor het opzetten/synchroniseren heb je uiteindelijk alsnog wel een smartphone nodig.

Een Venu2 Plus zou evt. een optie kunnen zijn. Garmin heeft idd wel veel sport-functionaliteit en specifiek daarop gerichte watches, maar ik vind deze er nog behoorlijk "normaal" uitzien, zeker in deze kleurencombi:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0496/7648/4775/products/Garmin_Venu_2_Plus_Graphite_Gray_and_Brown_Leather_AMOLED_GPS_Smartwatch_010_02496_15_800x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate
swhnld schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:52:
[...]

De Swim versie is stand alone te gebruiken, daarop kun je gewoon muziek knallen tevoren.
Ah nu zie ik het ja! Ik neem deze mee in de overweging!
Stalensnuitje schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:03:

[Afbeelding]
Spotify heeft wel de voorkeur. Ik las maximaal 500 nummers, dat klinkt wel als weinig, wat is jouw ervaring?

[ Voor 67% gewijzigd door Checkmate op 06-06-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Checkmate schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Spotify heeft wel de voorkeur. Ik las maximaal 500 nummers, dat klinkt wel als weinig, wat is jouw ervaring?
Dat ik die versie vooral gekozen heb voor de muziek tijdens het hardlopen en dat in de praktijk zelden (meer) gebruik :+

Maar goed, 500 nummers = ca. 25u (bij 3 min./nr) muziek? 50 albums, 10 aardige playlists met verschillende genres, lijkt mij wel OK. Voor hardlopen koos ik sowieso altijd maar één playlist die een beetje qua tempo op mijn cadans was afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate
Stalensnuitje schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Dat ik die versie vooral gekozen heb voor de muziek tijdens het hardlopen en dat in de praktijk zelden (meer) gebruik :+

Maar goed, 500 nummers = ca. 25u (bij 3 min./nr) muziek? 50 albums, 10 aardige playlists met verschillende genres, lijkt mij wel OK. Voor hardlopen koos ik sowieso altijd maar één playlist die een beetje qua tempo op mijn cadans was afgestemd.
Heb me erbij neergelegd dat vervanging van telefoon nu nog geen optie is. Heb nu een Forerunner 965 besteld. Accuduur, maps, looks, uitgebreide software en sluit aan op mijn activiteiten.

Ben benieuwd. :)
Pagina: 1